Permalänk
Medlem

Hur ändrar jag lösen på mitt laptop lås?

köpte ett svindyrt laptop lås på amazon för jag ville ha det absolut bästa för jag ville inte riskera att bli stulen på min kära dator när jag reser runt,

hittade på amazon en med 5 star rating som alla gillade, perfekt eftersom den går även att använda som improviserad cyckellås t.ex.

MEN, jag fattar inte hur man byter lösen ifrån 000!!

jag tror det stod i instruktionerna när jag fick låset, men slängde alla pappren för mitt rum var så stökigt med kartonger.

bild på låset
http://niberspace.com/forexternalsites/las.jpg

jag hittar inte amazon länken just nu (köpte för 2 år sedan, fortfarande inte hittat lösning), men ajg minns att senaste gången jag grävde upp den så fanns det ingen lösning där heller

Tro mej jag har provat ALLT så tyvärr kan ni nog endast hjälpa om ni har haft liknande lås själv

och snälla inga kommentarer som "alla lås kan brytas hursomhelst"

Permalänk

är det inte bara att ställa in den kod du vill ha när låset är upplåst och sedan när du låser så är det nästa gång låst med den nya koden.

ibland kan det även vara en liten knapp man ska hålla in och ställa in önskad kod.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

är det inte bara att ställa in den kod du vill ha när låset är upplåst och sedan när du låser så är det nästa gång låst med den nya koden..

tyvärr inte, dom går inte att rubba när den är upplåst

Skrivet av Rouge of Darkness:

ibland kan det även vara en liten knapp man ska hålla in och ställa in önskad kod

japp men nope, ingen knapp existerar på det
Det ser ut som det möjlgitvis är 2 små knappar men genom mkt test har jag kommigt fram till att dom helt enkelt är muttrar inte mini knappar