Dags att skaffa Gaminglaptop. Monster 15.000-23.000

Permalänk
Medlem

Dags att skaffa Gaminglaptop. Monster 15.000-23.000

Jag är ute efter den just nu bäst presterande gaminglaptopen och behöver hjälp.

På inet och netonnet hittar jag delvis denna http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1... och dom sämre samt bättre versionerna av den.

Ovanstående är just nu den mest intressanta datorn, men jag är rädd att jag betalar för design osv som jag egentligen inte bryr mig om.

Mestadels kommer jag spela WoW och CS:GO och vill landa på en Bra FPS på CS:GO och kunna köra bra grafik på WoW utan problem med FPS.
Jag skiftar ofta spel och är inte rädd för att testa nya, så jag måste kunna ha den friheten att få dumpa dom gamla spelen som WoW/CS utan att oroa mig.
Dead rising 3 och många andra nya titlar spelas rätt flitigt dom med. Har också som plan att testa lite nya FarCry osv och vill gärna ha rätt hög grafik för en bra spelupplevelse.

För mig känns det smått onödigt med 2st SSD och så vidare. Jag skulle klara mig bra på en för operativsystemet och favoritspelen.

Frågor:
MSI, Asus eller Alienware? Vad jag vet så är Acer inte bra nog att jämföras med MSI/Asus och Alienware har hamnat bakom i utvecklingen?
Vad skulle Ni köpa för laptop om ni hade max 23~ att gå på men helst ville hålla er till 15-18.000?

Måsten:
17.3"
LED (Bra skärm, utan reflektion och annat bajs. Den ska gå att ha i ett rum med solen som lyser på lite utan att det blir mörkt så man inte ser något)
Bra graffekort, helst 970/980 (helst 6gig+ dedikerat)
En SSD á 120~gig
1TB vanlig HDD
i7
16gig ram (Gillar att ha mycket RAM)
Den ska hålla måttet 3 år framåt utan problem och ha bra kylning då jag i vissa perioder kommer vilja spela mycket.

Jag skulle helst vilja säga att jag max vill pynta 15-18k för en Prisvärd gaminglaptop som har ovanstående Måsten/Krav.
Men jag är redo att betala mer för att få det jag är ute efter.

Värt att nämna då många irriterar sig på folk som köper dyra gaminglaptops:
Jag har redan stationär, men kommer inte alltid vara hemma fo.m januari och framåt då jag ska börja plugga så jag måste skaffa laptop i vilket fall och då tänkte jag att jag lika gärna kan lägga till för att få en riktigt bra.

Tack på förhand. Mvh

Permalänk

http://www.inet.se/produkt/1972480/asus-g751jy-i7-16gb-256gb-...

Edit: 500kr mer än den MSI du länkade. Du får tex större SDD och GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

http://www.inet.se/produkt/1972480/asus-g751jy-i7-16gb-256gb-...

Edit: 500kr mer än den MSI du länkade. Du får tex större SDD och GTX 980M

Bra tips. Vad jag undrar är, den jag tittat på och länkat har 970m och 6gig "dedikerat".
Den du länkade är den bättre versionen (som du skrev) 980m men har 4gig.

Vad är det som gör 980 bättre isåfall? Hastighet?
Vad är skillnaden på dedikerat gpu-minne och när dom Inte skriver något om Dedikerat?

Jag har haft en asus, dock en äldre modell från 2010 som jag sålde för ett halvår sen, den skärmen sög balle.
MSI har "anti-glare" som dom skyltar med på sina datorer, vilket låter väldigt nice, är det något asus också har men som kanske inte nämns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nehebkau:

Jag är ute efter den just nu bäst presterande gaminglaptopen och behöver hjälp.

Frågor:
MSI, Asus eller Alienware? Vad jag vet så är Acer inte bra nog att jämföras med MSI/Asus och Alienware har hamnat bakom i utvecklingen?
Vad skulle Ni köpa för laptop om ni hade max 23~ att gå på men helst ville hålla er till 15-18.000?

Måsten:
17.3"
LED (Bra skärm, utan reflektion och annat bajs. Den ska gå att ha i ett rum med solen som lyser på lite utan att det blir mörkt så man inte ser något)
Bra graffekort, helst 970/980 (helst 6gig+ dedikerat)
En SSD á 120~gig
1TB vanlig HDD
i7
16gig ram (Gillar att ha mycket RAM)
Den ska hålla måttet 3 år framåt utan problem och ha bra kylning då jag i vissa perioder kommer vilja spela mycket.

Tack på förhand. Mvh

Jag själv hade MSI GT70, varianten med i7 och 780m. Kraften i datorn var väldigt bra men skärmen var det fruktansvärt dålig. Sålde datorn i stortsätt bara för de. Betraktningsvinklar och färgerna var väl bra och väl inne i spel såg de hyffsat ut. Men den var väldigt grynig, såg ut som ett dammlager låg på den hela tiden. Speciellt vita bakrunder såg gryniga ut.
Och kylningen var inte den bästa, varvade upp ganska ordentligt under belastning.
Satt och spelade Company of heroes 2 med en kompis brevidvarandra. Han satt med en Asus från deras gamingserie, med ett 860m. Hans dator hördes knappt jämfört med min.
Skärmen på hans dator var också av TN typen, såg också grynig ut men bättre än min.

Sen har jag en annan vän som också har en Asus gamingserie. Men hans är 15" och med en IPS skärm, skillnaden är ENORM. Den är så mycket klarare och trevligare att titta på, speciellt när man surfar och liknande. Vid spelande ser man inte jätte skillnad.
Av dessa anledningar kommer jag inte köpa MSI fler gånger, inte förens deras design med kylning och skärm är ändrat iaf. Vilket den kanske är nu?
Och jag rekommenderar starkt en med IPS skärm, vilket kan vara svårt att hitta om du inte går ner till 15" vad jag förstått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Jag själv hade MSI GT70, varianten med i7 och 780m. Kraften i datorn var väldigt bra men skärmen var det fruktansvärt dålig. Sålde datorn i stortsätt bara för de. Betraktningsvinklar och färgerna var väl bra och väl inne i spel såg de hyffsat ut. Men den var väldigt grynig, såg ut som ett dammlager låg på den hela tiden. Speciellt vita bakrunder såg gryniga ut.
Och kylningen var inte den bästa, varvade upp ganska ordentligt under belastning.
Satt och spelade Company of heroes 2 med en kompis brevidvarandra. Han satt med en Asus från deras gamingserie, med ett 860m. Hans dator hördes knappt jämfört med min.
Skärmen på hans dator var också av TN typen, såg också grynig ut men bättre än min.

Sen har jag en annan vän som också har en Asus gamingserie. Men hans är 15" och med en IPS skärm, skillnaden är ENORM. Den är så mycket klarare och trevligare att titta på, speciellt när man surfar och liknande. Vid spelande ser man inte jätte skillnad.
Av dessa anledningar kommer jag inte köpa MSI fler gånger, inte förens deras design med kylning och skärm är ändrat iaf. Vilket den kanske är nu?
Och jag rekommenderar starkt en med IPS skärm, vilket kan vara svårt att hitta om du inte går ner till 15" vad jag förstått.

Förstår. http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1... Verkar inte har IPS.
Däremot som tidigare kille länkade: http://www.inet.se/produkt/1972480/asus-g751jy-i7-16gb-256gb-... ska ha IPS.

Så du råder mig att skita i MSI och gå på Asusen med lite bättre graffekort och IPS?

Permalänk
Medlem

Msi får ips-skärmar på gt72 i januari. För mig själv kommer det bli en msi med ips och 980m. Kommer kosta ca 22k. Asus g751 har massor med småfel just nu. Gå in på forum.notebookreview.com och läs om båda datorerna. Asus har ett eget forum för rog laptops också.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Msi får ips-skärmar på gt72 i januari. För mig själv kommer det bli en msi med ips och 980m. Kommer kosta ca 22k. Asus g751 har massor med småfel just nu. Gå in på forum.notebookreview.com och läs om båda datorerna. Asus har ett eget forum för rog laptops också.

Förutom de stora bulkiga GT70, GT72 och G751 så har ju även MSI slimma datorer GS60/70. Även Gigabyte verkar ha släppt nya datorer. Såg en recension här på forumet av Gigabytes nya spellaptops. De verkar riktigt grymma och mycket prestanda och kvalitet för pengarna, för att vara slimbooks.

De säljer dem på webhallen, kanske http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/208604-gigabyte_p35x_v3_156_qhd_i7-4710hq-16gb-1tb_hdd128gb-gtx980m_8gb-win_81&atcl=search:result kan vara intressant för dig?

Från vad man kan se på bilder och läsa verkar ju den mycket skönare än msi och asus motsvarigheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 3500+ Winchester @ 2.7 Ghz || DFI Lanparty SLI-D || 2x512 PC3200 OCZ Rev 2 || POV Geforce 6800 GT @ Ultra+ || VF700CU || 74 GB Raptor SATA || 2x 200 GB Seagate Barracuda SATA || Maxtor OneTouch 250 GB || DangerDen TDX || DDC 12V || Dual Heatercore || Chill 510W || Chieftec DA Bigtower || 2x ADDA 120mm || 3x ADDA 80mm || 2x Revoltec 80mm || NEC 3520 IDE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Msi får ips-skärmar på gt72 i januari. För mig själv kommer det bli en msi med ips och 980m. Kommer kosta ca 22k. Asus g751 har massor med småfel just nu. Gå in på forum.notebookreview.com och läs om båda datorerna. Asus har ett eget forum för rog laptops också.

Låter som en bra idé. Ska tänka på saken. Vill helst ha en så fort som möjligt!
Edit: http://forum.notebookreview.com/asus-gaming-notebook-forum/76...
I denna tråd får g751 väldigt goda betyg och bara senaste veckan har fler i tråden blivit övertygade om ett köp.

Är du säker på att den har så mycket småfel att den är ovärd att köpa och hellre vänta?
Om man är uppdaterad på vad som kommer härnäst på datorer så slutar det ju alltid med att man tänker "Jag väntar en månad till, då kommer det något nytt" liksom.

Skrivet av RatCat:

Förutom de stora bulkiga GT70, GT72 och G751 så har ju även MSI slimma datorer GS60/70. Även Gigabyte verkar ha släppt nya datorer. Såg en recension här på forumet av Gigabytes nya spellaptops. De verkar riktigt grymma och mycket prestanda och kvalitet för pengarna, för att vara slimbooks.

De säljer dem på webhallen, kanske http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/208604-gigabyte_p35x_v3_156_qhd_i7-4710hq-16gb-1tb_hdd128gb-gtx980m_8gb-win_81&atcl=search:result kan vara intressant för dig?

Från vad man kan se på bilder och läsa verkar ju den mycket skönare än msi och asus motsvarigheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Den verkade nice, men tyvärr är jag inte ute efter slim. Jag tar gärna en lite "större" och tyngre laptop för bättre kyling osv.
Den hade inte heller plats för mer ram-minnen.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Efter ganska mycket tänkande så kommer det att bli http://www.inet.se/produkt/1972480/a...et-varde-399kr
Den känns mest prisvärd. Man hade önskat att det var 2x128gb så man kunde ha Raid, men det är skitsamma!

Tack för tips och råd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nehebkau:

Efter ganska mycket tänkande så kommer det att bli http://www.inet.se/produkt/1972480/a...et-varde-399kr
Den känns mest prisvärd. Man hade önskat att det var 2x128gb så man kunde ha Raid, men det är skitsamma!

Tack för tips och råd.

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...
samma pris fast med blu ray istället för bara DVD annars identisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rusthoi:

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...
samma pris fast med blu ray istället för bara DVD annars identisk

Tack för tipset. Mig kvittar det egentligen, dvdspelare duger. Har aldrig köpt en blurayfilm eller dylikt och problemet med att köpa via nätet är att det inte går att köpslå. Vill gärna ha lite sjyssta grejer på köpet, det brukar gå att få om man går till fysisk butik.

Permalänk
Medlem

Vill också passa på att varna folk om denna användare och framtida konton denne skapar:
http://www.sweclockers.com/profil/tipstipstipstips

PM'et på SweC:

Titel: Köp inte din bärbara ännu!

"Tjenare, jag såg din tråd var tvungen att skapa ett konto.

Jag har den exakta bärbara du ska köpa, helt oöppnad och du kan spara in många tusenlappar istället för att köpa den för fullpris.

Snälla skicka ett email till mig på chroniclefox@hotmail.com och så kan vi prata mer om det!

Detta kontot kan möjligen stängas av då enda syftet med det var att PMa dig när jag såg din tråd !

Har du ett nummer så ringer jag gärna.

Maila mig !"

Så ni som i framtiden läser tråden och kanske själva startar en tråd där ni tydliggör att ni ska köpa en dator, var försiktiga.
Såna här människor sätter gärna i system att bete sig så här och det är förmodligen varken första eller sista gången hen kommer göra detta.

Jag erbjöd fysisk affär vilket han avböjer och jag ville ha bild på sakerna samt kvitto vilket han säger att han inte har kamera till och så vidare och så vidare.
Han vill ha pengar via paypal och hävdar att det är 100% säkert för mig samt att han gärna vill ha pengarna så snabbt som möjligt så han kan skicka det på posten redan 07.00 när dom öppnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nehebkau:

Vill också passa på att varna folk om denna användare och framtida konton denne skapar:
http://www.sweclockers.com/profil/tipstipstipstips

PM'et på SweC:

Titel: Köp inte din bärbara ännu!

"Tjenare, jag såg din tråd var tvungen att skapa ett konto.

Jag har den exakta bärbara du ska köpa, helt oöppnad och du kan spara in många tusenlappar istället för att köpa den för fullpris.

Snälla skicka ett email till mig på chroniclefox@hotmail.com och så kan vi prata mer om det!

Detta kontot kan möjligen stängas av då enda syftet med det var att PMa dig när jag såg din tråd !

Har du ett nummer så ringer jag gärna.

Maila mig !"

Så ni som i framtiden läser tråden och kanske själva startar en tråd där ni tydliggör att ni ska köpa en dator, var försiktiga.
Såna här människor sätter gärna i system att bete sig så här och det är förmodligen varken första eller sista gången hen kommer göra detta.

Jag erbjöd fysisk affär vilket han avböjer och jag ville ha bild på sakerna samt kvitto vilket han säger att han inte har kamera till och så vidare och så vidare.
Han vill ha pengar via paypal och hävdar att det är 100% säkert för mig samt att han gärna vill ha pengarna så snabbt som möjligt så han kan skicka det på posten redan 07.00 när dom öppnar.

Ja det är samma tillvägagångssätt som dom kör på blocket annonser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte datorn igår. Är skitnöjd. Den klarar av nya AC/The crew och diverse stora nytitlar på höga inställningar helt utan problem på en 46" skärm och givetvis på sin egen skärm.

CS:GO i 280-310 FPS (Lite bättre än min förra stationära med 760)

Snabb, tyst som fan.

Minus: Väldigt tung (Kvittar mig egentligen, men många vill att det ska vara superlätt med en laptop)
Internetingången glappar lite. Får se om det blir ett stort problem, då måste den repareras. Kan inte ha glapp när man spelar matcher osv.

10/10 - Överträffade mina förväntningar med storm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nehebkau:

Vill också passa på att varna folk om denna användare och framtida konton denne skapar:
http://www.sweclockers.com/profil/tipstipstipstips

PM'et på SweC:

Titel: Köp inte din bärbara ännu!

"Tjenare, jag såg din tråd var tvungen att skapa ett konto.

Jag har den exakta bärbara du ska köpa, helt oöppnad och du kan spara in många tusenlappar istället för att köpa den för fullpris.

Snälla skicka ett email till mig på chroniclefox@hotmail.com och så kan vi prata mer om det!

Detta kontot kan möjligen stängas av då enda syftet med det var att PMa dig när jag såg din tråd !

Har du ett nummer så ringer jag gärna.

Maila mig !"

Så ni som i framtiden läser tråden och kanske själva startar en tråd där ni tydliggör att ni ska köpa en dator, var försiktiga.
Såna här människor sätter gärna i system att bete sig så här och det är förmodligen varken första eller sista gången hen kommer göra detta.

Jag erbjöd fysisk affär vilket han avböjer och jag ville ha bild på sakerna samt kvitto vilket han säger att han inte har kamera till och så vidare och så vidare.
Han vill ha pengar via paypal och hävdar att det är 100% säkert för mig samt att han gärna vill ha pengarna så snabbt som möjligt så han kan skicka det på posten redan 07.00 när dom öppnar.

haha, den snubben har ringt mig ett par gågner med exakt samma metod, jäkla ful snubbe.

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem

Arma 3, Nya borderlands, fifa 15 m.fl på hög grafik utan problem. Klarar av långa spelsessioner och laggar inte på något spel hittills.
Tipsar än en gång om denna dator om man har hög budget.

Ett tips är dock att ha kylplatta. Testade att bädda ner mig med datorn i knät, blev ganska varmt och täcket blockerade utblåsen, så köpte en kylplatta och nu är det hur bekvämt som helst att sitta med den i knät i soffan nerbäddad med täcke!