Sälja datorer - hjälp med värdering

Permalänk
Medlem

Sälja datorer - hjälp med värdering

Tjena Sweclockers!

Nu när jag börjat plugga så har tiden för spelandet försvunnit och tänkte att jag lika gärna skulle kunna sälja av mig den stationära och kanske den bärbara för att kunna uppgradera till en bättre. Men jag har noll koll på priser begagnat. Vet inte om det har hamnat i rätt forumdel, så kära mods, feel free att flytta tråden!

Stationär:

Chassi: Corsair Carbide 330R
Moderkort: MSI Z87-G45
Processor: Intel i5 4670K 3.4GHz
Grafikort: MSI GeForce GTX 750Ti 2GB
RAM: A-Data 8GB
HDD: 1TB Seagate
SSD: Samsung SSD 840 EVO 120GB
Nätagg: Corsair CX 600M 80+ Modulärt

Samt en BenQ LED GL2450HE, SteelSeries Sensei (Frost Blue) samt ett Razer Ultiamte Black Widow 2014 Edt tangentbord.

Sedan har jag en bärbar ASUS R510C.

Säg att jag slänger ihop den stationära med tillbehör i ett paket, hur mycket skulle jag kunna sälja det för? Och den bärbara?

Tack på förhand!

Förtydligad rubrik
Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Du måste köpa en annons under fliken "marknad" längst upp på sidan, under reklamen ^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Du måste köpa en annons under fliken "marknad" längst upp på sidan, under reklamen ^

Det jag satt och funderade på om det behövdes eller om man kunde göra ett foruminlägg om tips på priser. Men då gör jag det, tack!

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecual:

Det jag satt och funderade på om det behövdes eller om man kunde göra ett foruminlägg om tips på priser. Men då gör jag det, tack!

Det är så sidan går runt, bland annat, så se det som en "good cause"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Det är så sidan går runt, bland annat, så se det som en "good cause"

Får bli till att fixa det imorgon, eller klarar man det utan bilder? Kan man lägga till senare osv? Har aldrig förut lagt upp något, ursäkta alla frågor haha

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecual:

Tjena Sweclockers!

Nu när jag börjat plugga så har tiden för spelandet försvunnit och tänkte att jag lika gärna skulle kunna sälja av mig den stationära och kanske den bärbara för att kunna uppgradera till en bättre. Men jag har noll koll på priser begagnat. Vet inte om det har hamnat i rätt forumdel, så kära mods, feel free att flytta tråden!

Stationär:

Chassi: Corsair Carbide 330R
Moderkort: MSI Z87-G45
Processor: Intel i5 4670K 3.4GHz
Grafikort: MSI GeForce GTX 750Ti 2GB
RAM: A-Data 8GB
HDD: 1TB Seagate
SSD: Samsung SSD 840 EVO 120GB
Nätagg: Corsair CX 600M 80+ Modulärt

Samt en BenQ LED GL2450HE, SteelSeries Sensei (Frost Blue) samt ett Razer Ultiamte Black Widow 2014 Edt tangentbord.

Sedan har jag en bärbar ASUS R510C.

Säg att jag slänger ihop den stationära med tillbehör i ett paket, hur mycket skulle jag kunna sälja det för? Och den bärbara?

Tack på förhand!

Stationära: 6000kr lite mer lite mindre

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Du måste köpa en annons under fliken "marknad" längst upp på sidan, under reklamen ^

du måste verkligen inte skapa en annons i marknaden för att fråga vad en dator är värd.
om du däremot specifikt säljer datorn, då ska den ligga i marknaden.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Ecual:

Tjena Sweclockers!

Nu när jag börjat plugga så har tiden för spelandet försvunnit och tänkte att jag lika gärna skulle kunna sälja av mig den stationära och kanske den bärbara för att kunna uppgradera till en bättre. Men jag har noll koll på priser begagnat. Vet inte om det har hamnat i rätt forumdel, så kära mods, feel free att flytta tråden!

Stationär:

Chassi: Corsair Carbide 330R
Moderkort: MSI Z87-G45
Processor: Intel i5 4670K 3.4GHz
Grafikort: MSI GeForce GTX 750Ti 2GB
RAM: A-Data 8GB
HDD: 1TB Seagate
SSD: Samsung SSD 840 EVO 120GB
Nätagg: Corsair CX 600M 80+ Modulärt

Samt en BenQ LED GL2450HE, SteelSeries Sensei (Frost Blue) samt ett Razer Ultiamte Black Widow 2014 Edt tangentbord.

Sedan har jag en bärbar ASUS R510C.

Säg att jag slänger ihop den stationära med tillbehör i ett paket, hur mycket skulle jag kunna sälja det för? Och den bärbara?

Tack på förhand!

Chassi: Corsair Carbide 330R 200-300
Moderkort: MSI Z87-G45 400-500
Processor: Intel i5 4670K 3.4GHz 1000-1200
Grafikort: MSI GeForce GTX 750Ti 2GB 600-700
RAM: A-Data 8GB 300-400
HDD: 1TB Seagate 200-400
SSD: Samsung SSD 840 EVO 120GB 300-500
Nätagg: Corsair CX 600M 80+ Modulärt 200-400

Vad jag skulle tro, mer eller mindre du kan få ut, skärmen och bärbara är jag osäker på så låter dem vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

du måste verkligen inte skapa en annons i marknaden för att fråga vad en dator är värd.
om du däremot specifikt säljer datorn, då ska den ligga i marknaden.

Dags att bättra på noggrannheten i läsning känner jag... Ja det är sant, såg inte att det endast var en värdering :/

Permalänk
Medlem

Tjena vad är en asus g750jm värd begagnad? 256gb ssd versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddiee:

givande! kan du inte vara så snäll att pröva att svara igen men kanske lite bättre? eller så skiter du bara i det=)

Datorn är i bra skick, några månader gammal osv.

Finns flertal olika varianter med andra grafikkort och processorer samt mängd ramminne.
att vara lite mer beskrivande på vad det är ger dig bättre svar.

Det du frågar efter nu utan att vi vet vilken modell det handlar om, är lite i still med hur långt är ett rep

Skriv ned processor ramminnen,grafikkort så kan vi nog få lite mera koll på vad priserna är...
du kan iallafall räkna med ca 60% till 85% utav nuvarande nypriset för den bärbara

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Finns flertal olika varianter med andra grafikkort och processorer samt mängd ramminne.
att vara lite mer beskrivande på vad det är ger dig bättre svar.

Det du frågar efter nu utan att vi vet vilken modell det handlar om, är lite i still med hur långt är ett rep

Skriv ned processor ramminnen,grafikkort så kan vi nog få lite mera koll på vad priserna är...
du kan iallafall räkna med ca 60% till 85% utav nuvarande nypriset för den bärbara

oh fan trodde 750jm bara fanns med gtx 860m, notera jm

men men det är i7 4700mq. gtx 860m, 8gb ram 1600 mhz, modellen med 256 gb ssd ,

tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Stationära: 6000kr lite mer lite mindre

Intresserad av hur du tänkt?

Datorn kostar i stort sett det ny. Bara undrar

OT:
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2681344&view=o
Skulle säga 4500 är ett bra pris för datorn, har du kvitto/garanti på den?
Annars kanske närmare 4000 är rimligare.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddiee:

oh fan trodde 750jm bara fanns med gtx 860m, notera jm

men men det är i7 4700mq. gtx 860m, 8gb ram 1600 mhz, modellen med 256 gb ssd ,

tack för svar

Liknande modell med ssd och 1tb hdd kostar 10k ny för närvarande (lenovo Y50 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2801508 dock 15.6 tum men en mekanisk hdd med ändrar inte mycket till priserna heh), så ca 7k till 7,5k skulle jag gissa på?
Ominstallera datorn och se till att den är ren utvändigt så går det nog att få iväg den snabbare på både blocket och här på swec.
(Kanske kan få iväg den för 8k om du skriver att den inte är använd särskilt mycket och är i mycket gott skick)

Datorkomponenter sjunker verkligen som en sten när det gäller ålder och priser heh.

Min dator i sign har man väl totalt sett spenderat 8,8k utöver åren med skärmen inkluderad, kan väl i bästa fall få 3,5 - 4k för den

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Liknande modell med ssd och 1tb hdd kostar 10k ny för närvarande (lenovo Y50 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2801508 dock 15.6 tum men en mekanisk hdd med ändrar inte mycket till priserna heh), så ca 7k till 7,5k skulle jag gissa på?
Ominstallera datorn och se till att den är ren utvändigt så går det nog att få iväg den snabbare på både blocket och här på swec.
(Kanske kan få iväg den för 8k om du skriver att den inte är använd särskilt mycket och är i mycket gott skick)

Datorkomponenter sjunker verkligen som en sten när det gäller ålder och priser heh.

Min dator i sign har man väl totalt sett spenderat 8,8k utöver åren med skärmen inkluderad, kan väl i bästa fall få 3,5 - 4k för den

Tack för svar! här hittade jag en identisk bara att den har 16 gb i ram istället, och i7 4710mq istället för min i7 4700mq
men dom processorerna är lika bra vad jag förstått.
https://www.komplett.se/asus-g771jm-173-full-hd-matt/824967#!...

jag har också 1 tb hårddisk på min, datorn är 4 månader gammal. så kanske runt 8 då alltså?

ja priserna sjunker väldigt fort haha

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Inlägg raderade*

Håll gärna inläggen på en vettig nivå så blir alla glada

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddiee:

Tack för svar! här hittade jag en identisk bara att den har 16 gb i ram istället, och i7 4710mq istället för min i7 4700mq
men dom processorerna är lika bra vad jag förstått.
https://www.komplett.se/asus-g771jm-173-full-hd-matt/824967#!...

jag har också 1 tb hårddisk på min, datorn är 4 månader gammal. så kanske runt 8 då alltså?

ja priserna sjunker väldigt fort haha

8k låter som ett bra pris för en 4 månader gammal bärbar så kör på det du ^^.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Vad tror ni en 2 år gammal Asus laptop är värd?

http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/G51Jx/specifications...

I3 variant, tror det är 350M
360M 1Gb om jag inte minns fel
500Gb HDD (Ingen SSD)

garantin har utgått, men datorn fugerar fortfarande som den ska. rensa disken och ominstallera windows lär det vara ännu bättre!

Några tips?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970