Vill få bort systemvolym

Permalänk
Medlem

Vill få bort systemvolym

Hallå!

Jag har köpt en ny SSD disk och installerat Windows på den. Den gamla SSD disken där jag tidigare hade Windows på har jag lyckats formatera MEN den ligger kvar som systemvolym och jag kan varken formatera den eller ta bort volymen just för att det är en systemvolym.

Den har dessutom delats upp så att det har blivit en tom volym på 100 mb som inte går att sammanfoga.

Någon som kan hjälpa mig med detta?

Permalänk
Medlem

I diskhateraren kan du göra detta.

Formatera båda delarna och sen välj "ta bort" på 100mb delen sen utökar du den större delen med de 100mb.

Behöver du djupare förklaring gör en googling på det så hittar du guider

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

I diskhateraren kan du göra detta.

Formatera båda delarna och sen välj "ta bort" på 100mb delen sen utökar du den större delen med de 100mb.

Behöver du djupare förklaring gör en googling på det så hittar du guider

Är inte risken att hans dator inte startar länge om han gör detta??

Denna guide som föreslogs här på forumet är kanske då bättre, då den flyttar denna till den nya disken.
http://www.sevenforums.com/tutorials/209885-bootmgr-move-c-ea...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Är inte risken att hans dator inte startar länge om han gör detta??

Denna guide som föreslogs här på forumet är kanske då bättre, då den flyttar denna till den nya disken.
http://www.sevenforums.com/tutorials/209885-bootmgr-move-c-ea...

han skriver att han har en ny SSD som han installerat OS på och nu kör på och vill helt enkelt slå ihop partitionerna osv på den gamla.
Så varför skulle datorn inte starta pga det då han kör på en annan SSD än den det är frågan om

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

han skriver att han har en ny SSD som han installerat OS på och nu kör på och vill helt enkelt slå ihop partitionerna osv på den gamla.
Så varför skulle datorn inte starta pga det då han kör på en annan SSD än den det är frågan om

Om han hade båda diskarna i när han installerade Windows så har bootfilerna lagt sig på den gamla disken och det är därför som han inte kan ta bort den partitionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Om han hade båda diskarna i när han installerade Windows så har bootfilerna lagt sig på den gamla disken och det är därför som han inte kan ta bort den partitionen

Precis detta jag syftade på... tack