Permalänk

Micro HDMI till VGA - billig?

Hej!

Är i behov av en micro HDMI till VGA-adapter. Kan någon rekommendera en som inte är svinaktigt dyr? De jag hittar går på ca 400 kr vilket jag tycker är ett sjukt överpris. Köpte för ca 2 år sedan någon för ungefär 150kr, finns inget liknande idag?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Hej!

Är i behov av en micro HDMI till VGA-adapter. Kan någon rekommendera en som inte är svinaktigt dyr? De jag hittar går på ca 400 kr vilket jag tycker är ett sjukt överpris. Köpte för ca 2 år sedan någon för ungefär 150kr, finns inget liknande idag?

Tacksam för svar!

HDMI->VGA är knepigt för du går ifrån digitalt till analog signal. 150kr för en aktiv transformer av det kan vara väldigt svårt att hitta

Permalänk
Skrivet av Wully:

HDMI->VGA är knepigt för du går ifrån digitalt till analog signal. 150kr för en aktiv transformer av det kan vara väldigt svårt att hitta

Jaså, då förstår jag. Tycker det känns dyrt ändå. Vet du/någon annan om denna fungerar till ACer Aspire S7? Står miniHDMI, men det kanske är samma som micro HDMI, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Hej!

Är i behov av en micro HDMI till VGA-adapter. Kan någon rekommendera en som inte är svinaktigt dyr? De jag hittar går på ca 400 kr vilket jag tycker är ett sjukt överpris. Köpte för ca 2 år sedan någon för ungefär 150kr, finns inget liknande idag?

Tacksam för svar!

Det är svårt iom att HDMI inte har några analoga signaler att ge. Hade varit helt annorlunda med DVI för den har 24 + 5pins där 6st är analoga, och kan därmed användas rakt av utan aktiv omvandlare. HDMI har endast 19pins, och alla är digitala.

Om du inte vill betala så mycket rekommenderar jag Ebay: http://www.ebay.com/itm/HDMI-Male-to-VGA-TV-AV-HDTV-Converter...

En till från UK(ca. 1 vecka) om du inte skulle orka vänta på frakt från Kina(2-3v): http://www.ebay.com/itm/1080P-HDMI-to-VGA-M-F-Active-Adapter-...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av ReMemberMe:

Står miniHDMI, men det kanske är samma som micro HDMI, eller?

Mini och Micro är inte samma kontakt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Jaså, då förstår jag. Tycker det känns dyrt ändå. Vet du/någon annan om denna fungerar till ACer Aspire S7? Står miniHDMI, men det kanske är samma som micro HDMI, eller?

Mini är HDMI type C och Micro är type D. Väldigt olika kontakter:

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.