The Witcher 3: Wild Hunt missar lanseringsdatum till följd av buggar

Permalänk
Medlem

Jag ser det mest som ett positivt tecken att de är beredda att medge en så pass stor försening. De har ingen tidsfascistisk utgivare att ta hänsyn till, och uppenbarligen inga finansiella problem heller. De vill bara försäkra sig om att slutprodukten blir vad alla hade hoppats på.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Varenda lir nu för tiden har ju minst några störande buggar när de släpps, men det kanske betyder att det går att lira till skillnad från tex assasins creed. Men återstår givetvis att se... Jag kommer inte förboka något, sådant håller jag inte på med längre. Visar det sig värt det efter release, ja då kan man fundera på det.

Ok, måste ändå fråga då du tycks ha ganska ok hårdvara, vad var det som inte funkade för dig med ACU? Vilka buggar upplevde du? Bara nyfiken.

Permalänk
Medlem

Bara det bli buggfritt blir jag glad, kan vänta lite till, får tanka HD mods till 2an och lira om det "tankar på steam"

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kudos till CD Projekt som hellre tar god tid på sig än t.ex UbiCrap som släpper rena hafsverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaveZtream:

Att dom skjuter upp det visar bara att dom bryr sig om deras produkt. Inte som EA bara släpper det så fort det är spelbart. Även Blizzard är mästare på att skjuta upp saker med all rätt för att få så bra produkt som möjligt vid lansering.

Battlefield Hardline, ett spel som är EA är utgivare för, skulle komma ut nu i höst men har skjutits upp till 2015.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av ReverenD:

En 20.000;- surdeg låter inte fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla får smaka i Maj!

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

Tack gode gud, nu slipper jag kugga vårterminen

Visa signatur

Ghost S1 MkII | ASUS B450-I GAMING | Ryzen 5600x | Noctua NH-L12 | 16GB Trident Z CL14 3200 mhz | Samsung NVME 970 Pro 500GB | EVGA 3080 XC3 | Corsair SF600 Plat | ASUS VG248QE 144hz |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marinlik:

Battlefield Hardline, ett spel som är EA är utgivare för, skulle komma ut nu i höst men har skjutits upp till 2015.

sschh! nämn inte EA eller ubisoft i samma mening som allas favvos CD project..nej, nej...du kommer åka på smisk...

Permalänk
Medlem

Givetvis håller jag med alla om att det är bättre att vänta och släppa en färdig produkt, men en andra försening är inget klockrent tecken heller...

Permalänk
Medlem

Antar att de har stora problem med Xbox one versionen

Permalänk
Medlem

Det var riktigt länge sedan jag köpte ett spel till fullpris men detta sak definitivt köpas vid release

Heja CD Projekt Red!

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Ok, måste ändå fråga då du tycks ha ganska ok hårdvara, vad var det som inte funkade för dig med ACU? Vilka buggar upplevde du? Bara nyfiken.

Jag lirade inte acu, tog det endast som exempel på alla vids man såg på youtube så köpte det inte.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Smart! Är ganska förvånande att företag fortfarande släpper spel som är fulla av buggar. Tror de att de ska undkomma stormen till skillnad från alla andra eller?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Att försena om det behövs är bra, men jag är lite osäker på om en andra försening är ett bra tecken, kommer nog säkert bli bra ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuuraki:

Äntligen ett företag som hellre försenar ett spel i 3månader än att göra som EA och Ubisoft allt för ofta gör

Håller med men samtidigt så är jag inte imponerad. Om ett spel är så pass ofärdigt att man räknar med minst ett halvår kvar av utvecklingstid då är det för tidigt för ett officiellt datum!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaycobicious:

Tack gode gud, nu slipper jag kugga vårterminen

Nu ska det ju släppas lagom till tentaveckan, nästan värre!

Permalänk

Låter väl rimligt. Dock hade jag gissat på att tiden behövs för att tona ned grafiken så att de kommer upp i 30 FPS på konsolerna. Bara att hoppas att PC versionen är tillräckligt separat från konsolversionen. Tycker fortfarande de borde ha haft ett PC-släpp först, så kunde de patcha precis hur mycket de vill och lösa problem nästan gratis. Risken är att vi ser patchar väldigt sällan när det kommit ut till konsolerna.

Permalänk
Medlem

Det var inte bra börjar bli less på dragonage 3 redan, så jag har ingenting att spela fram till maj då

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Hellre att de skjuter upp spelet 12 veckor än att det blir som Assassins Creed Unity, ett ofärdigt buggigt skitspel.

Bra beslut!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Förstår inte riktigt poängen med att företag ska hyllas när de försenar spel. Vi kan ju knappast avgöra hur buggit spelet är i nuläget, och därmed kan vi inte extrapolera att spelet kommer bli bra när det väl släpps. Den kan mycket väl vara buggigare än Unity, det får vi först se när det väl släpps. Jag ser detta mer som ett marknadsföringsknep, det skapar positiva vibbar samt ger mer tid till preorders. Ser därmed inte poängen med att ge creds till företag som misslyckas med att hålla sig till schemat. Helt okej att man försenar om det behövs, men något positivt är det inte, snarare tyder det på att spelet är i ett sämre skick än vad de räknat med. Gång på gång har man sett spel försenats för att senare släppas fulla med buggar.

OBS. Har dock fullt företroende för CD PROJEKT, men det är en annan sak.

Tror det är en frisk fläkt i ett samhälle som går ut på att mjöka sina kunder (trodde aldrig jag skulle använda det uttrycket 3 gånger på en morgon).
Vi är pengar med fötter och armar för de flesta företag... vi ska gå till det som säljer och hämta det, och lämna resten av oss själv till dem. Så verkar det vara nu för tiden iaf.

Så när ett företag inser att de håller på att missa sin deadline (något nästan varje projekt i världen idag gör pga ingen har råd att planera med annat än problemfritt) så kan de göra 2 val. De kan lappa ihop det värsta och släppa det i halvfärdigt skick och sedan "fixa detta sen, nån gång", eller "bita i det sura äpplet och erkänna missen".

Vet inte hur du anser, men jag hyllar den som vågar erkänna sitt misstag och ta på sig problemet, istället för att sopa det under mattan. Att detta spel kommer släppas 100% buggfritt det tror jag inte, men det ska iaf vara spelbart och relativt problemfritt. Tills dess får de inga pengar från oss, och det är poängen... Vi blir inte lurade att betala för något som visar sig vara skräp.

Sen har du helt rätt, om de släpper ett skräp spel trotts förseningar, då kommer eld och högafflarna...

Permalänk
Medlem

Att de utannonserar release datum tidigt tycker jag bara bra om. Sen om de säger till en bra bit i förväg att vi kan inte vara klara tills dess så ser jag heller inga problem med det. Värre hade varit om de i slutet på Januari sa att det får skjutas upp. Tycker dock att det var dumt att ge ett till datum nu. De kunde sagt Q2 2015 istället

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Smart! Är ganska förvånande att företag fortfarande släpper spel som är fulla av buggar. Tror de att de ska undkomma stormen till skillnad från alla andra eller?

dom flesta glömmer fort och förhandsbokar nästa spel ändå

Permalänk
Medlem

Jag respekterar fullkomligt att folk skriver "åh va bra" eller "tack". Det lite komiska är att idag är det inte standard att ett spel kommer 99% buggfritt.

Jag är bara snart 21 år gammal så rätta mig om jag har fel. Jag minns att när jag va runt 14-15 så hade spelen som släpptes inte gamebreaking buggar.
Självklart finns det alltid undantag, och det släpptes säkert ett fåtal titlar som var lika trasiga som Battlefield 4 vid release, men inte alls lika många som idag.

Idag är så många spel, som inte borde kallas spel för att det är ospelbara, som släpps buggade, att det har blivit vår nya standard. Man måste konstant läsa reviews och commentarys på spel man är intresserad av, innan man köper dem. Jag är livrädd att jag återigen lägger 400 kr på ett spel jag lägger 5 timmar på, för att det är så trasigt.

Förut så förhandsbokade man spel man var intresserad av för att man visste att spelen som verkar ha ett värde på alla trailars och korta creator walkthroughs, alltid slutade upp som spel man la minst 100+ timmar på.

Detta kanske bara är min upplevelse, i dunno, är inte alltför "insatt".

Peace!

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Ehh.. Detta är verkligen inget gott tecken. Ja, bra att man inte släpper en uppenbarligen ofärdig produkt, men det här är andra gången de skjuter på releasedatumet, och med 12(!) veckor dessutom. Något säger mig att man inte direkt jobbar med den sista polishen utan har mycket värre grejer kvar. Vill inget hellre än att W3 blir bra, men jag börjar ana oråd.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Jag väntar gärna på ett färdigt och fungerande spel!

Skrivet av Ceogar:

Smart! Är ganska förvånande att företag fortfarande släpper spel som är fulla av buggar. Tror de att de ska undkomma stormen till skillnad från alla andra eller?

Nej, men de flesta spel-företag är inte privatägda, så dom har en form av skylldighet att leverera. Exempelivs CD Projekt och Valve är privatägda företag, så dom kan göra som dom själva vill med vad för spel de utvecklar, hur lång utvecklingstid och så vidare.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Detta kommer bara som en glad nyhet efter den bisarra mängd trasiga spel som lanserats i år.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

Jag respekterar fullkomligt att folk skriver "åh va bra" eller "tack". Det lite komiska är att idag är det inte standard att ett spel kommer 99% buggfritt.

Jag är bara snart 21 år gammal så rätta mig om jag har fel. Jag minns att när jag va runt 14-15 så hade spelen som släpptes inte gamebreaking buggar.
Självklart finns det alltid undantag, och det släpptes säkert ett fåtal titlar som var lika trasiga som Battlefield 4 vid release, men inte alls lika många som idag.

Idag är så många spel, som inte borde kallas spel för att det är ospelbara, som släpps buggade, att det har blivit vår nya standard. Man måste konstant läsa reviews och commentarys på spel man är intresserad av, innan man köper dem. Jag är livrädd att jag återigen lägger 400 kr på ett spel jag lägger 5 timmar på, för att det är så trasigt.

Förut så förhandsbokade man spel man var intresserad av för att man visste att spelen som verkar ha ett värde på alla trailars och korta creator walkthroughs, alltid slutade upp som spel man la minst 100+ timmar på.

Detta kanske bara är min upplevelse, i dunno, är inte alltför "insatt".

Peace!

Fan vad gammal jag känner mig när jag läser det där... Jag har spelat spel på dator i över 30 år nu.... och det fanns trasig spel för 2007 också.
Två saker som jag tror ger många buggproblem vid släpp är att bolag som Dice numera släpper på ett utsatt releasedatum fast de kanske helst skulle vilja göra som CDP och skjuta ett par månader är trist nog EA/UBI etc som har lönsamhetsskrav som går före kundomsorg på typiskt amerikanskt manér.
Sedan är ju spelen så mycket mer komplexa idag är för bara 15 år sedan.

Ser du fram emot ett spel - vänta några veckor och köp om det klarat releasen bra vet ja - man måste ju inte vara först, eller?

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Bra att man hellre gör färdigt sin produkt än att man släpper en skitprodukt till konsumenterna (Hej! EA, UBI och ni andra som är för stora för att ha annat än ekonomer som bestämmer!).

Trist att man måste vänta ett tag till på "Häxarn 3" bara, ser fram emot detta spel...vilket hör till ovanligheterna nu för tiden också (man börjar kanske bli gammal).

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Suck, jag som IGÅR installerade ettan för att lira igenom båda spelen lagom till februari. Fyfan vad jag hatar sommarreleaser på spel man vill spela. Borde vara praxis att alla bra spel har vinterreleaser, på sommarn gör man annat.

Permalänk

de blev äcklade av unity releasen HA!

Go get those bugs!

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®