Felsökning: Hittar endast 1 utav 2 hårddiskar i diskhanteringen.

Permalänk
Medlem

Felsökning: Hittar endast 1 utav 2 hårddiskar i diskhanteringen.

Tjena, har nu vänt på alla stenar jag själv kan hitta så nu vänder jag mig till er kunniga kungar. Det är så att jag precis har köpt en ny dator, problem som jag har stött på är att jag endast kan använda en hårddisk av två möjliga. Det som förbryllar mig mest är att jag kan se den andra hårddisken i "Enhetshanteraren" men inte i "Diskhantering". Så nu är min fråga, vad är möjligtvis fel? Har bytt SATA port 2 gånger men inte blivit någon förändring.
Vad göra?

Rubrik förtydligad
Permalänk
Skrivet av QeXeT:

Tjena, har nu vänt på alla stenar jag själv kan hitta så nu vänder jag mig till er kunniga kungar. Det är så att jag precis har köpt en ny dator, problem som jag har stött på är att jag endast kan använda en hårddisk av två möjliga. Det som förbryllar mig mest är att jag kan se den andra hårddisken i "Enhetshanteraren" men inte i "Diskhantering". Så nu är min fråga, vad är möjligtvis fel? Har bytt SATA port 2 gånger men inte blivit någon förändring.
Vad göra?

vilken dator har du köpt.
stationär eller bärbar.
monterat ihop den själv?

(det går så mycket snabbare om du skriver mer info)

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Självvalt delar sen ihopbyggd av inet.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/7361911/corona-pls
Där har du allt.

Permalänk

Vilket operativ system?
Vilka hårddiskar?
Har du konfigurerat diskarna på något speciellt sätt?
Vad har du för övrig hårdvara i burken?

Permalänk
Medlem

Windows 8. Resterande står ovanför.
Snackade med inet idag och dom säger att diskarna funkade för dom när dom provade härket.

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad enligt §3.1*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
Välkommen till Sweclockers
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av QeXeT:

Windows 8. Resterande står ovanför.
Snackade med inet idag och dom säger att diskarna funkade för dom när dom provade härket.

testa den felande disken i en annan dator.

testa en till fungerande disk i din dator.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av QeXeT:

Tjena, har nu vänt på alla stenar jag själv kan hitta så nu vänder jag mig till er kunniga kungar. Det är så att jag precis har köpt en ny dator, problem som jag har stött på är att jag endast kan använda en hårddisk av två möjliga. Det som förbryllar mig mest är att jag kan se den andra hårddisken i "Enhetshanteraren" men inte i "Diskhantering". Så nu är min fråga, vad är möjligtvis fel? Har bytt SATA port 2 gånger men inte blivit någon förändring.
Vad göra?

Har du scrollat till botten av diskhanteraren? Vanligt fel är att bara titta på textrepresentationen i övre halvan (som bara visar partitioner). I nedre halvan finns grafisk representation av enheterna. Ibland måste man scrolla för att se alla, vilket är lätt att missa om man inte är van diskadministrerare.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jorå jag har scrollat igenom hela.