Samsung varnar för hälsorisker med Gear VR

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

När det gäller friskrivningar har man generellt sett allt att vinna på att skriva in mer och inget att förlora på det.

När det gäller VR är yrsel, huvudvärk och åksjuka ganska vedertagna symptom men också tillfälliga sådana. Enligt balanssinnet i örat så sitter vi still samtidigt som hjärnan registrerar alla möjliga rörelser från ögon och delvis även öron. Dessutom är input delay och output delay ett mycket större problem med VR. Hjärnan kan tydligen acceptera en förskjutning mellan att vi trycker på en knapp och att detta syns på en skärm men har betydligt svårare att acceptera det samma när vi rör en arm och lurar hjärnan att det är våran arm.

Dessa är också turligt nog symptom som man både kan träna bort och förbättra i hårdvaran genom bättre kalibrering och snabbare responstid.

Permalänk
Skrivet av vkn:

Äger rift devkit1 och testat polarens devkit2.
Illamåendet och yrseln är inget man skämtar om kan jag informera.
Högst påtaglig, i synnerhet när man kör 60fps/60hz.
Kommer du över 75fps blir upplevelsen avsevärt bättre, men några polare upplever fortfarande bekymmer, så även jag.
Jag tippar på att man måste upp i 100+fps för att minimera biverkningarna och vr-sjukan helt.
Vilket får mig att såga Morpheus... inte ett ps4 spel rullar i 75fps... kan nog glömma att spela killzone el dylika <30fps spel...lär bli värsta kräkfesten.
Kan det vara anledningen till sonys tystnad kring deras vr-kit?

Skickades från m.sweclockers.com

Borde man inte kunna sänka grafiken på spelen när VR kittet kopplas in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcentralen:

Det är lugnt folk, blir ni medvetslösa är det bara att ta av er glasögonen! och vafan ni en gör ring inte Tech support om ni fastnar i den virtuella verkligheten, detta skapar en tech support feedback loop.så har jag besvarat era frågor på ett tydligt och tillfredsställande sett ?

Någon som tittar på south park? Glöm inte att man inte får dö och man måste till en access hub för att komma ur den virtuella världen.

Permalänk

Rift på inet

jo jag förstår inte varför folk envisas med att du skall så när du testar rift. testa rift för första gången på inet och då stod man, otroligt mycket svårare att uppskatta tekniken då du ständigt försöker att inte ramla. har använt vr headset innan en hel del med ir tracker och man skall sitta ned utan tvekan.

Permalänk
Medlem

Är väl som med 3D, det tar ett ganska bra tag innan man har vant sig helt och kan använda det länge utan några obekvämligheter. Är ju ändå ett helt nytt sätt för kroppen att fokusera och agera. Att bygga upp muskler går ju inte på en dag, inte ens i ögonen.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Inaktiv

Finns biverkningar till allt, ta och dra.

Permalänk
Medlem

"anfall... muskelryckningar, ofrivilliga rörelser... förhöjd svettning... obehag"

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är väl bra att man varnar speciellt för de som bor i länder där stämningar göder advokaterna.
Lite konstigt att de inte avråder från att köra bil eller använda dem som cyklop, de måste ha missat det.

Man kan tydligen också skada sig om man tar på kedjan på en motorsåg som är igång, det var ju helt oväntat
Warning!
Do not cut any material other than wood or wooden objects.
Warning!
Never touch a chain with your hand or any part of your body when the engine is running

http://www.stihl.co.nz/p/media/download/uk-en/STIHL_Chain_Saw...

Det var en gammal manual du hittat(?). Tror inte jag har hälften av knapparna på min Stihl
Hursom så åsyftas det såklart på tomgång. En motorsåg skall handskas med respekt och det är inte fel med säkerhetsföreskrifter.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Med en sådan diger lista med bieffekter kan en sådan produkt släppas i USA?

Permalänk
Medlem

Grejen med detta är att företaget måste skriva ner potentiella problem och hur konsumenten ska hantera dessa problem, för att inte kunna bli tvingade till skadestånd om användaren blir sjuk eller får några bestående men av användning av produkten. Du kan hitta en liknande lista oavsett vad du köper (relevant till tråden givetvis).

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweclockers:

"anfall, medvetslöshet, ansträngda ögon, ögon- eller muskelryckningar, ofrivilliga rörelser, synförändringar, synfel, dubbelseende eller andra visuella avvikelser, yrsel, förvirring, försämrad balans, nedsatt hand-öga koordination, förhöjd svettning, ökad salivutsöndring, illamående, yrsel, obehag, smärta i huvudet eller ögonen, dåsighet, trötthet eller symptom som liknar åksjuka".

Har de aldrig varit på lan? :-]

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bopp:

"...a variety of symptoms, including lightheadedness, altered vision, eye or face twitching, jerking or shaking of arms or legs, disorientation, confusion, or momentary loss of awareness."

Från manualen till Lego Batman. Farliga grejer, det här med videospel.

Vafan ungdomar sluta med Spice spela Lego Batman istället:-)

Permalänk

Det här med 3d är något man vänjer sig vid.
I början kunde man bara använda det i ca 15 minuter, och nu ½ år senare så kan jag köra i flera timmar utan problem.

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Killzone:SF (sen när var det <30 fps?) har inget Morpheus-stöd så det kan du glömma i vilket fall som helst.
Mao, "vanliga" PS4-spel till Morpheus kan du glömma. De kommer bli specialskrivna för Morpheus (om sen uppdateringsfrekvensen blir tillräcklig återstår att se ändå, förstås).

Så min gode herre, du menar att Killzone SF rullar stabilt?
Sjukt kass uppdateringsfrekvens, finns tillfällen det dippar under 30.
Ligger oftast mellan 30-40fps å fluktuerar.
källa: min personliga überkänslighet för dåliga fps och massvis med videos.

Här ser du när KZ dippar mellan till 28 vid flera tillfällen.

Killzone: Shadow Fall PS4 Single-Player Frame-Rat…: http://youtu.be/rkQxzPVzweU

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Skrivet av gadgety:

Med en sådan diger lista med bieffekter kan en sådan produkt släppas i USA?

Fast är väl just för att det ska släppas i USA som de har en sådan extrem lista. Stämningarnas land liksom, alltid bra att skydda sig så gott det går.

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcentralen:

Det är lugnt folk, blir ni medvetslösa är det bara att ta av er glasögonen! och vafan ni en gör ring inte Tech support om ni fastnar i den virtuella verkligheten, detta skapar en tech support feedback loop.så har jag besvarat era frågor på ett tydligt och tillfredsställande sett ?

Grounded Vindaloop

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av vkn:

Så min gode herre, du menar att Killzone SF rullar stabilt?

Öhh, näe, då hade jag väl sagt det.
DF videos visar rätt bra att ">= 30 fps" är en bättre beskrivning av Killzone SF ja.

Whatever, poängen var som sagt att Killzone SF inte kommer komma till Morpheus så att använda det som nått slags exempel på hur Morpheus skulle kunna prestera är rätt poänglöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobX:

Som sagt för så finns förmodligen denna lista för att dom tänker sälja produkten i USA. Där någon blir stämd för att någon annan bränner sig på varmt kaffe.

Du får nog ta och läsa på lite mer om det fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuro1n:

Du får nog ta och läsa på lite mer om det fallet.

Syftade inte på något särskilt fall. Syftade mer på att det stäms till höger och vänster där på andra sidan pölen. Och allt för ofta verkar det handla om småsaker. Inte alltid, men ofta.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc