Hackad trots authenticator.

Permalänk

Hackad trots authenticator.

Tjena!
Fick mitt battlenet-konto hackat för några år sedan och lade då till en mobil authenticator efter att jag ringt blizz och fått tillbaks kontot. I måndags fick jag ett mail om att mitt password var bytt. Satte genast på datorn och startade battlenet klienten och det gick inte att komma in på den. Gick in på blizz support och försökte resetta men den som hackat har ju bytt email till kontot så kan inte "felänmäla" den vägen då den säger att det inte finns något konto associerat till den mail jag skriver in. Har försökt som en dåre att hitta tel nummer men de ringer bara upp om man lägger in en ticket. Fick iväg ett mail utan att logga in där jag beskrev problemet, inget svar ännu. Idag fick jag sms om att mina "sms notifications" ver avstängda och det jag fick var en "final notification". Dettaär det ända smsjag fått av del. Vad fan göra? Kan mmer ju inte åt nått av mina blizz spel nu, jävligt störig. Sjukt irriterande av blizzard med att vara så jävla svåra att få tag på!

Så..authenticator och sms notifiering f nkar tydligen inte 100% de klipper mitt konto och det enda ja får är ett mail, och sen kan man fan intefåtag i blizz! @#%&€#&!!!! Någon vart med om liknande och vet någon lösning?

Permalänk
Medlem

Du bör ju kunna gå genom deras ticket system även om din mail inte längre är bunden till ditt konto, eller hade du prövat det? Jag hängde inte riktigt med på vad du hade gjort... https://eu.battle.net/support/en/help/solution/wow/708

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Tack för svaret. Jo gjorde det i måndags men inget svar på 48h+ och när jag fick smset i morse om att mina notifikationer stängts av blev jag hetsig. Vill få detta fixat asap, har ju plöjt ner över 10k på det kontot.

Permalänk
Medlem

Dom har ett system som tillåter dig att ringa dom på Skype, så mitt tips är att du skriver en lapp med argument eller nåt (kanske bara jag som gör det, men dåligt kortminne) sen ringer du helt enkelt dom och frågar om hjälp!

Du kan ju även fråga om dom har en svensk anställd där, det gör ju det hela mycket enklare.

När jag ringde dom använde jag detta nummer: +448000288246 (+44 är UK)

Dock var det ett tag sedan jag ringde så har ingen aning om dom bytt nummer eller något sånt!

Hoppas det var till hjälp, har själv haft massor av problem med wow-acc och allt där i mellan!

Visa signatur

Main Rigg - Ryzen 5600X, 3.2 ghz 32gb, RTX 2070, 370gb ssd, 500gb m.2, Noctua U12S.
Alt rigg - i5 6600K, 2.4 ghz 16gb, GTX 960, 500gb SSD, Noctua U9-B.

Spelar just nu: För mycket LoL

Permalänk

Tack skall testa det nummret!

Edit: nä det funka inte, kom till telesvar som hänvisade till nätet, samma sak jag fick på numren jag själv lyckats hitta. Verkar som de tagit bort tel support, man kan bara boka callbacks, vilket jag gjort två ggr nu. Får väl hoppas de hör av sig detta året.

Permalänk
Medlem

Tjena,

Blizzards support är inte öppen riktigt ännu, antar att det är nu imorse du försökt kontakta dom.
Deras support har öppet mellan 10:30AM - 6:30 PM tydligen. Så bara att vänta fram mot lunch så kommer du nog fram.

https://eu.battle.net/support/en/help/solution/battlenet/712
I länken ovan hittar du mer info om deras support.

Låter lite sjukt att någon kommit in på ditt konto när du har authenticator. Snacka med supporten och hör om dom vet vad som kan ha hänt. Glöm inte o posta här sen bara.

Permalänk

Tack. Skall försöka igen när de öppnar.Försökt sedan i måndags till å från, börjar kl två idag så försöker tills dess. Tycker också det är sjukt att bli hackad trots authenticatorn men googlade och det har hänt andra med, verkar som tur är inte så vanligt, men kan vara bra att veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimhari:

Låter lite sjukt att någon kommit in på ditt konto när du har authenticator.

Knappast ovanligt, släng ihop ett fakeleg i photoshop med liknande info som det kontot du vill ha. Sen ringer man Blizzard och säger att man tappat bort sitt konto. Mest troligt har man då lyckats få ett konto.

Skumt att du inte lyckats nå support, aldrig varit med om att någon behövt vänta över 10min efter de bokat callback.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag tror blizzard helt lagt ner tele-supporten dessvärre :/

Lite synd då jag tycker det fungerat riktigt bra när jag ringt dit.

Skrivet av kimhari:

Nixpix, dom öppnar 10:30 AM GMT. Så typ.. 11:30 i sverige, tror jag?

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Gör ett nytt b-net konto med samma uppgifter som du hade på din gamla. försök köra live suport på deras hemsida, skriv vad problemet är och att dem kanske kan byta mailen på det hackade kontot. be dem sedan att ta bort authenticator och sms grejen. det borde funka,

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt det som hänt.
Hoppas det löser sig. Aldrig roligt när någon tror att dom kan göra vad dom vill med andras saker (fysiska som digitala)

Tagit bort citat enligt §1.6
Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Knappast ovanligt, släng ihop ett fakeleg i photoshop med liknande info som det kontot du vill ha. Sen ringer man Blizzard och säger att man tappat bort sitt konto. Mest troligt har man då lyckats få ett konto.

Haha, kanske det. Sålänge man har 'dem mad photoshopskillz' kanske.
Men känns lite lurigt att någon random scriptkiddie ska lyckas få fram korrekt personuppgifter på folk? Eller iofs, personuppgifter är väl lätt att få fram via facebook och dyl.

Skrivet av thorsama:

Jag tror blizzard helt lagt ner tele-supporten dessvärre :/

Nixpix, dom öppnar 10:30 AM GMT. Så typ.. 11:30 i sverige, tror jag?

Tagit bort citat enligt §1.6
Permalänk
Medlem
Skrivet av kimhari:

Haha, kanske det. Sålänge man har 'dem mad photoshopskillz' kanske.
Men känns lite lurigt att någon random scriptkiddie ska lyckas få fram korrekt personuppgifter på folk? Eller iofs, personuppgifter är väl lätt att få fram via facebook och dyl.

Vad jag hört så behöver du bara få rätt efternamn, ska t.om gå om man stavar fel eller använder fel förnamn.

Tagit bort citat enligt §1.6 och svar
Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Dom kommer kunna återställa ALLT som har ändrats sen du blev hackad.

Här har du tillgång till Live-chat, och även telefonsupport (callback) när den öppnar, vilket är 11:30 våran tid.
https://eu.battle.net/support/en/help/solution/battlenet/712

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort ohjälpsamt inlägg/off-topic diskussion enligt §1.6.

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

finns Auth virus/trojaner, som plockar upp numret du anger i WoW clienten å skickar det till den onde å den fule.... så kör en virus/trojan/backdoor/malware check på din dator,.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Annars så finns ju live chat om man inte orkar vänta, dock så är den på engelska, men de vet vad de håller på med i alla fall, har hjälpt mig 2 gånger med mitt konto och en gång med en polares

Visa signatur

Intel Core i7-4710HQ || 16GB DDR3 || 256GB SSD || 1TB HDD || GeForce GTX980M 8GB

Permalänk

Uppdatering.
Skapade nytt battlenet-konto och kontaktade support via callback. Denna gången ringde de upp efter 30 sec. Måste varit något fel innan med det gamla kontot. Iaf pratade jag med support och det visade sig att någon kontaktat support med ett fejkat id med mitt personnummer, enligt killen på support var det dock en annan på bilden (fick skicka in pass med dagens tidning och lite andra grejetr för att styrka min identitet, tydligen hade de gjort samma sak). Det var via livechat och kom från svensk ip och de hade fått support att koppla bort authenticatorn samt byta email/kontonamn. Killen på support sa "I´m a proffesional and believe me, this is avery good fake id" el nåt sånt.

Fått tillbaka mitt konto nu och bytt namn på det osv, killen på support la in en "notis" om att vara extra försiktig om någon ringer support och vill "fixa sitt konto/glömt inlogg" eller whatever.
Är ju inte svårt att hitta perrsonuppgifter på nätet osv, perssonnummer och så men fan, känns kul när folk håller på sähär, jävla "petty crime". Tur att det "bara" var battlenetkontot man vet ju fan inte vad folk kan få göra med ens uppgifter.

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig så pass enkelt ändå.
Bedrövligt att folk inte kan hålla fingrarna i styr -.-

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Uppdatering.
Skapade nytt battlenet-konto och kontaktade support via callback. Denna gången ringde de upp efter 30 sec. Måste varit något fel innan med det gamla kontot. Iaf pratade jag med support och det visade sig att någon kontaktat support med ett fejkat id med mitt personnummer, enligt killen på support var det dock en annan på bilden (fick skicka in pass med dagens tidning och lite andra grejetr för att styrka min identitet, tydligen hade de gjort samma sak). Det var via livechat och kom från svensk ip och de hade fått support att koppla bort authenticatorn samt byta email/kontonamn. Killen på support sa "I´m a proffesional and believe me, this is avery good fake id" el nåt sånt.

Fått tillbaka mitt konto nu och bytt namn på det osv, killen på support la in en "notis" om att vara extra försiktig om någon ringer support och vill "fixa sitt konto/glömt inlogg" eller whatever.
Är ju inte svårt att hitta perrsonuppgifter på nätet osv, perssonnummer och så men fan, känns kul när folk håller på sähär, jävla "petty crime". Tur att det "bara" var battlenetkontot man vet ju fan inte vad folk kan få göra med ens uppgifter.

Kanske låter som en överdrift - men har du polisanmält detta?
Om inte tycker jag att du borde göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Uppdatering.
Skapade nytt battlenet-konto och kontaktade support via callback. Denna gången ringde de upp efter 30 sec. Måste varit något fel innan med det gamla kontot. Iaf pratade jag med support och det visade sig att någon kontaktat support med ett fejkat id med mitt personnummer, enligt killen på support var det dock en annan på bilden (fick skicka in pass med dagens tidning och lite andra grejetr för att styrka min identitet, tydligen hade de gjort samma sak). Det var via livechat och kom från svensk ip och de hade fått support att koppla bort authenticatorn samt byta email/kontonamn. Killen på support sa "I´m a proffesional and believe me, this is avery good fake id" el nåt sånt.

Fått tillbaka mitt konto nu och bytt namn på det osv, killen på support la in en "notis" om att vara extra försiktig om någon ringer support och vill "fixa sitt konto/glömt inlogg" eller whatever.
Är ju inte svårt att hitta perrsonuppgifter på nätet osv, perssonnummer och så men fan, känns kul när folk håller på sähär, jävla "petty crime". Tur att det "bara" var battlenetkontot man vet ju fan inte vad folk kan få göra med ens uppgifter.

Var jävligt vaksam på om någon skapar abonnemang/tar lån i ditt namn nu också, kan vara värt att spärra ditt personnummer mot just såna saker.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Foolwolf:

Kanske låter som en överdrift - men har du polisanmält detta?
Om inte tycker jag att du borde göra det.

Skrivet av Yorg:

Var jävligt vaksam på om någon skapar abonnemang/tar lån i ditt namn nu också, kan vara värt att spärra ditt personnummer mot just såna saker.

Får kolla med snuten imorgon är ledig då.

Hur spärrar man sitt personnummer mot sådant? Känns ju olustigt men tror dret är lite svårare å ta lån osv med det, men fattar ju helt klart vad du menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Får kolla med snuten imorgon är ledig då.

Hur spärrar man sitt personnummer mot sådant? Känns ju olustigt men tror dret är lite svårare å ta lån osv med det, men fattar ju helt klart vad du menar.

Finns lite olika tjänster för det, kostar lite pengar och gör det väldigt omständligt för dig att teckna avtal senare men det kan det ju vara värt om du vet att någon har ett fejk id med dina siffror.

Det är inte direkt svårt att tå SMS lån etc om man bara reggar ett telefon abb i ditt namn.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Polisanmält detta nu, inte för jag tror det hjälper att sätta fast någon men i förebyggande syfte (om någon nu har mina uppgifter). Cirkus 150k guld hade de klippt från mitt gamla (orört i två år innan detta) konto de svinen visste inte det var såpass mycket. Fått mina grejer och en veckas gametime så nu kanske man torskar dit igen=). Men en fråga, vad är 150k guld värt för en säljare? Måtse ju vara en del om de göra sig detta besvär. Bitches, L2P och hoppas de verkligen behövde cashen de missar nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Men en fråga, vad är 150k guld värt för en säljare? Måtse ju vara en del om de göra sig detta besvär.

Kaptenguld säljer 100k för 650 spänn iallafall. En kines-farmare lär väl sälja för typ 1/4 av det.
Skönt du fått tillbaka grejerna iaf. Sen får man väl bara hoppas att detta kommer tillbaks för o bita dom i arslet sen.