Permalänk
Medlem

Kabelfäste

Jag letar efter en typ av clips som används för att fästa en kabel i en annan. Jag har haft det förut men tappat bort dom. Det är ett clipsfäste där två kablar kan tryckas dit i varsitt clip. De är gjorda i plast. Jag ska ha dom för att fästa en mick-kabel i en hörlurskabel.
Har sökt på google och ebay men hittar inget som liknar den jag hade. Nån som vet vad jag letar efter?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag vet precis vilken du menar men jäklars vad svårt att hitta? Jag har sådana till ljud/bild-kablar till väggfästen på jobbet (men inga extra tyvärr). Jag har själv löst liknande saker i nätverksmiljö genom att använda mig av kardborreband på rulle, du kan göra en "8:a" och sätta ihop två kablar på ett funktionellt och rätt snyggt sätt (eller bara linda hårt, men om jag tänker på rätt sak här nu så vill man ha dom "rakt" efter varandra - men ändå)

Exempelvis denna är helt okej pris på: https://www.dustinhome.se/product/5010751580/kardborrband-5m-...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jo jag testade med det men de jag har är vita så det blev inte snyggt. Får väl köpa svarta om det kniper men det måste ju finnas såna där clips att få tag i nånstans?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Ja, vad heter dom då? Har googlat sönder min dator nu (jag skrattade lite först och tänkte att ... det där, det ska väl inte vara så jäkla svårt att hitta?) Det närmsta jag hittade är dom gröna här:
http://www.lifeorganizerstore.com/home-garden/home-office/blu...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Tror jag vet hurudana du syftar på men har aldrig sett dem säljas. Du kan ju dock lösa det enkelt med små svarta buntband. Lätta att knipa bort med avbitare om du skall ha loss dem senare.

Permalänk
Medlem

Det är sådana här du menar, eller? Just de här var dock väldigt dyra.
http://www.ebay.com/itm/390997520709

EDIT: Nu snackar vi lite mer sympatiska priser. Slumpmässig färg dock.
http://www.ebay.com/itm/201124336118

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Dom övre där var det jag tänkte på exakt. De andra som länkats till här i tråden funkar ju lika bra. Jag hittade en som sålde svarta och vita för 15:-/6 st. Random färg låter ju lite jobbigt, kul om man får spygröna eller nåt

Tack för hjälpen.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.