Reklamation hos CDON - 1 månad inget har hänt

Permalänk
Medlem

Reklamation hos CDON - 1 månad inget har hänt

För mer än en månad sedan reklamerade jag en av mina PS4 kontroller till CDON eftersom gummit hade släppt på vänster spak. Ett välkänt fel som de till och med har en egen kategori av felanmälan för! Sony har ju också gått ut med att det var ett fel i början i gummiblandningen och att de ersätter kontrollen.

Jag kontaktade CDON den 10e november, deras leverantör har fått dosan till sig 14e november. Sen dess har det varit stendött. För 8 dagar sedan kontaktade jag CDON för att fråga hur det går, de skulle kolla upp det och återkomma. Idag, fortfarande inget svar mejlade jag igen och frågar hur de går. varpå de svarar, vi skickar nu en påminnelse via mejl till vår leverantör.

Jag blir då duktigt irriterad, ganska självklart och frågar varför de inte bara kan lyfta luren och lösa problemet?
Får då som svar att de hoppas att leverantören svarar snart...

Jag har också bett om att bli ordentligt kompenserad för en katastrofal kundservice men det verkar bara ignoreras.

Finns det något sätt att kontakta CDON utan via denna förbannade mejl så man kan få tillbaka sin PS4 dosa snart? Detta är ju under all kritik tycker jag..

Spelbutiken gjorde exakt samma byte med min andra kontroll på 6 arbetsdagar. Det är kundkvalitét!!!!!

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro, 16GB, 180GB SSD (dualboot Windows 8).
NAS: Synology DS1812+, 5st WD RED 4TB.
Mediaspelare: BoxeeBox

Permalänk
Medlem

Trist, men det liknar mina erfarenheter med cdon. Reklamationer har dock alltid löst sig till slut. Maila varje dag tills du får ett vettigt svar och handla sedan aldrig därifrån.

Permalänk
Medlem

Kontakta dig lär tyvärr bli svårt då dom inte verkar känna till uppfinningen av telefonen.
Annars så kan jag bara beklaga det hela, har själt suttit och bråkat och svurit över deras så kallade kundtjänst.
Det känns på nåt sätt att varje man får verkar autoavar, dvs ingen som riktigt sitter bakom tangentbordet och försöker komma fram till en lösning.

CDON är oftast billiga och snabba, men när det kommer till kundtjänst så verkar dom fortfarande inte förstå innebörden av vad det innebär.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

En normal servicetid enligt praxis är 2-3 veckor. Detta har ju gått över.
Kolla med konsumentvägledaren i din kommun vad dom säger om detta till att börja med.
Men jag tycker det att cdon vid detta laget ska skicka en ny kontroll till dig, sen får dom ta dusten med sin leverantör. Detta är inget du som kund ska drabbas av.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soders:

För mer än en månad sedan reklamerade jag en av mina PS4 kontroller till CDON eftersom gummit hade släppt på vänster spak. Ett välkänt fel som de till och med har en egen kategori av felanmälan för! Sony har ju också gått ut med att det var ett fel i början i gummiblandningen och att de ersätter kontrollen.

Jag kontaktade CDON den 10e november, deras leverantör har fått dosan till sig 14e november. Sen dess har det varit stendött. För 8 dagar sedan kontaktade jag CDON för att fråga hur det går, de skulle kolla upp det och återkomma. Idag, fortfarande inget svar mejlade jag igen och frågar hur de går. varpå de svarar, vi skickar nu en påminnelse via mejl till vår leverantör.

Jag blir då duktigt irriterad, ganska självklart och frågar varför de inte bara kan lyfta luren och lösa problemet?
Får då som svar att de hoppas att leverantören svarar snart...

Jag har också bett om att bli ordentligt kompenserad för en katastrofal kundservice men det verkar bara ignoreras.

Finns det något sätt att kontakta CDON utan via denna förbannade mejl så man kan få tillbaka sin PS4 dosa snart? Detta är ju under all kritik tycker jag..

Spelbutiken gjorde exakt samma byte med min andra kontroll på 6 arbetsdagar. Det är kundkvalitét!!!!!

Är svårt attgöra något då CDON sitter på dina saker och du har svårt att ställa krav. Jag skulle dock nästan säga att du kan köpa en ny kontroll någon annan stans och sedan kräva CDON på skadestånd för priset på kontrollen då det dröjt så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drotz2000:

En normal servicetid enligt praxis är 2-3 veckor.

Nja och njä. Man brukar säga upp till en månad, på produkter som man inte behöver på lite mer regelbunden basis. (såsom en tvättmaskin, eller liknande)
Men om en månad nu passerat så är det absolut dags för CDON att lösa kunden, även om Nordisk Film (är det dessa fortfarande..? De hade PS3'an..) inte lyckats hjälpa CDON.

TS - informera CDON att oskäligt lång tid passerat för ett relativt enkelt reklamationsärende, och att du vill bli löst omedelbart oavsett vad CDON fått för hjälp eller besked från sin andra kant.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

deras Rreklamationstider är långa :S
För mig tog det 8v från första kontakten till att jag hade pengarna tillbaka.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

CDON är inte snabba när det kommer till reklamationer och returer.

Mitt tips är att tjata, kontakta dem varannan var tredje dag. Ligg på dem, till slut så går det fortare, för en jobbig kund får snabbare hjälp.

Var inte otrevlig, var saklig och fråga hur det går.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Var jobbigt - var jobbig så in i helvete. Jag har själv jobbat en hel del inom kundservice, och en riktigt jobbig kund hjälper man fortare än kvickt för att bli av med honom/henne. Orimligt lång tid för ditt ärende - det är inte ditt problem att CDON:s leverantör är långsam. Dom får ersätta din produkt och lösa frågan med sin leverantör i efterhand, det ska inte du bli lidande av. Sen är det bara att aldrig handla hos CDON igen

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jadu, vad ska man säga. CDON brukar inte - i min erfarenhet - vara särskilt snabba. De gör alltid rätt för sig men det tar tid. Jag reklamerade ett grafikkort till dem förra året. Det tog strax över två månader innan jag hade pengarna tillbaka på kontot. Nu gick jag inte direkt i konkurs av det, men det är knappast tillfredställande att ligga ute med strax över 4000:- i två månader.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Jag har endast handlat några enstaka PC-spel från cdon tidigare. Tur att man köpt sina teknikgrejer från annat håll.
Jag håller mig till Dustin även om de inte är billigast. Jag har dock haft turen att aldrig behöva reklamera något som jag köpt på dustin så jag vet inte hur deras support/kundtjänst är.
Jag hade en hp laptop för några år sen som jag köpt på dustin och som jag behövde garantiservice på men då skötte jag all kontakt via HP vilket gick utmärkt.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det berodde på att jag skrev här, eller skickade 4 mejl igår.. men idag fick jag till svar att de ersätter med en ny dosa. Något jag anser att de kunde gjort redan första veckan!

Dock var det nog en av de sista gånger jag faktiskt handlar där, om det inte är ett riktigt bra erbjudande. För tacka vet jag kundeservicen hos typ spelbutiken, dustin, komplett osv. Mycket mycket bättre!

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro, 16GB, 180GB SSD (dualboot Windows 8).
NAS: Synology DS1812+, 5st WD RED 4TB.
Mediaspelare: BoxeeBox