Köpt h80i på tradera, fel skruv. Vad göra?

Permalänk

Köpt h80i på tradera, fel skruv. Vad göra?

Min flickvännen köpte som en fin gest en h80i åt mig på tradera. Nu när vi idag fick hem den så visade det sig att skruvarna som håller i fläktarna i radiatorn är fel. På bilden i manualen så är det fingängade skruvar med Philips huvud. Skruvarna jag fick med har trägänga halvvägs och ingen fängsla längre upp, avklippta toppar, silverfärgade när alla andra är svarta och torx huvud.

Säljaren påstår att den varit monterad med dessa, men de går inte ens i hålen i kylaren.

Vad gör man? Lämnar åter? Finner sig i allt och fixar nya skruvar/ gängar om radiatorn? Vet inte ens om den fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SupaBeast:

Min flickvännen köpte som en fin gest en h80i åt mig på tradera. Nu när vi idag fick hem den så visade det sig att skruvarna som håller i fläktarna i radiatorn är fel. På bilden i manualen så är det fingängade skruvar med Philips huvud. Skruvarna jag fick med har trägänga halvvägs och ingen fängsla längre upp, avklippta toppar, silverfärgade när alla andra är svarta och torx huvud.

Säljaren påstår att den varit monterad med dessa, men de går inte ens i hålen i kylaren.

Vad gör man? Lämnar åter? Finner sig i allt och fixar nya skruvar/ gängar om radiatorn? Vet inte ens om den fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Fixa nya skruvar, så klart.

Permalänk
Medlem

Ser man på bilderna på tradera att det är de skruvarna som följer med? Jag menar hade du möjlighet att se att det var fel skruvar?

Annars har han inte rätt skruvar så se om du kan köpa rätt på ngt byggvaruhus och ge han kass betyg, spontant verkar han vara en idiot så kanske blir strul om du skall skicka tillbaka o vem skall betala frakten etc?

EDIT finns visst skruvar på inet se under

Ta bild på skiten du fick och säg de inte passar och länka till skruvkittet på inet och säg du vill ha tillbaka vad det kostar att få det att fungera då det inte stod ngt om att det var fel skruvar i annonsen och skruvarna passar uppenbarligen inte fast han säger det.
Får du tillbaka 69kr eller vad det var så ge han bra betyg att det löste sig. Får du inte det så ge han kass betyg.

Sen förstår jag inte på tradera varför vissa e så jevla tjurskalliga när ngt blir fel. Fan skicka tillbaka pengarna det handlar ofta om småsummor och e det fel så brukar det vara saker säljaren lugnt hade vetat om (förstår där blir situationer där köparen kanske säger saken ej fungerar fast säljaren vet den funka och tror sig bli lurad etc men i detta fallet är det uppenbart det är fel).
Vi sålde ngt porslinstjafs, en del var trasig när det kom fram, jag bara skicka över pengarna för vad den hade sålts för direkt. Vem f bryr sig.
En gång köpte jag ett nätagg och minnen. Inga stora summor men inget av det fungerade lol. Fick efter mycket tjat tillbaka pengarna för nätagget, var typ 180kr men killen vägrade fan ge tillbaka pengarna för minnena för han hade skrivit ej testade eller ngt tjafs, jag bryr mig nada vad där står, funkar det inte skall jag ha mina pengar.
Men han gav sig inte, jag ville inte ens ha pengar för frakten jag betalat så han hade inte förlorat ngt på det bara gått plus minus 0 och förlorat lite tid. Men det blev kass betyg på han för ett par hundra kr, kan inte skriva ej testade sen fungerar inte ett enda av 4st minnen kom igen liksom

Minns en gång jag sålde en AMD fx prolle. Killen fick den men den fungerade inte och han mailade. Jag svarade som ett skott och han blev helt paff och sa typ han trodde aldrig han skulle få svar och trodde han blivit lurad på en kass prolle. Säljer man ngt får man vara lite tillmötes. Jag tänkte ju själv också att han kan ha pajat den lr ngt.
Iaf vi fick fram att han hade biosversion 2 lr ngt av 12! eller ngt och vid version 5 fick mobot stöd för denna prollen så det fixade sig efter han uppdaterat biosen med sin förra prolle.
Vet ej varför jag skrev detta men tänkte ja får han den inte att funka får han väl skicka tillbaka den och e den kass så vad skall jag göra? Får ta den smällen då när det till 99% annars går bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Permalänk

Funderar på att behålla den då som tidigare nämnts kan bli ännu mer strul med en reklamation. Största problemet är att m3 är för liten och m4 är för stor när jag provade med diverse skruv.