Ipad/notebook för programmering?

Permalänk
Medlem

Ipad/notebook för programmering?

Jag ska resa bort över jul och jag behöver ha något att programmera på medans jag är borta eftersom jag läser programmering. Just nu läser jag java med swing så jag undrar om det går att använda på tex ipad eller andriod tablets. Har en ipad hemma som jag kan använda i så fall.

Hur fungerar det i allmänhet med att programmera på en ipad eller android tablet?

Är det någon som vet nån billig laptop som kan funka bra för att ha med sig när man reser för att programmera på? (under 5000 kr)

Permalänk
Medlem

Har inte provat men jag kan tänka mig att bristen av tangentbord borde vara väldigt jobbig på en surfplatta, iallafall när du ska programmera

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Går att programmera python på ipad med pythonista. Javascript fungerar också. Andra språk kanske kan fungera med jailbreak, men har inte hittat några.

Går helt okej att programmera på en ipad om du har tangentbord till, tex logitech ultrathin keyboard.

Android borde ha mycket bättre stöd för fler programmeringsspråk.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Den enda tableten som man kan programmera effektivt med är nog Microsoft Surface. Skulle starkt rekommendera en proper laptop, speciellt Lenovos Thinkpadserie

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Borde väl fungera med vilken 2000-kronors laptop som helst?