Dell U2715H - 27' - QHD - "Ultra Thin" ram

Permalänk
Avstängd

Dell U2715H - 27' - QHD - "Ultra Thin" ram

Tänkte jag skulle skriva lite om Dell U2715H då jag precis har fått hem den. Dell U2715H är efterträdaren till den populära Dell U2713HM.

Först lite specifikationer;

Diagonally Viewable Size:
68.58 cm
27" (27-inch wide viewable image size)
Aspect Ratio:
Widescreen (16:9)
Panel Type, Surface:
In-plane switching, anti glare with hard coat 3H
Optimal resolution:
2560 x 1440 at 60Hz
Contrast Ratio:
1000: 1 (typical)
Dynamic Contrast Ratio : 2 Million:1 (Max)
Brightness:
350 cd/m2 (typical)
50 cd/m2 (min)
Response Time:
8 ms (gray to gray) Normal Mode
6 ms ( gray to gray) FAST Mode
Viewing Angle:
(178° vertical / 178° horizontal)
Color Support:
Color Gamut (typical): 91 % (CIE1976), sRGB 99% ( average Delta E of<3)
16.78 Million colors
Pixel Pitch:
0.2331 mm
Backlight Technology:
LED
Display Type:
Widescreen Flat Panel Display
Display Screen Coating:
Antiglare with hard-coating 3H

Connectivity
2 HDMI(MHL) connector
1 Mini DisplayPort
1 DisplayPort (version 1.2)
1 DisplayPort out (MST)
1 Audio Line out (connect your speakers)
5 USB 3.0 ports - Downstream (4 at the back, 1 with battery charging)
1 USB 3.0 port - Upstream

Dold text

Denna ersatte alltså min tidigare skärm vilket även var föregångaren till denna. Detta gör att jag vet skillnaderna mellan denna skärm och den tidigare och jag måste säga WOW. Dell har verkligen tagit åt sig av kritiken och gjort en grym skärm i så många avseenden, här kommer lite tankar som jag har samt även lite bilder jag har tagit.

Det första jag tänkte prata om är själva byggkvaliteen, designen och finishen.
De små kanterna lyfter verkligen fram hela skärmen, den ser fräsh och mycket mer modern ut än tidigare modell som hade betydligt tjockare kanter. De har även bytt från fysiska knappar till nu touchknappar. Normalt sett tycker jag inte om detta men designvinsten gör faktiskt att det blir värt det enligt mig.

Foten har gått från att vara svart till silver, det silvriga ser faktiskt ut att vara någon aluminium finish vilket det inte är, en stor uppgradering rent helhetsmässigt jämfört med det svarta på den äldre modellen.

Kontakterna har ändrats bak ganska mycket, detta kan ni se under specifikationerna ovanför. Det jag tycker är synd är att DVI saknas, vilket lite äldre grafikkort inte har stöd för. En feature jag tycker är grym är att man kan ladda mobilladdaren eller liknande då den fortfarande förser ett usb uttag med ström även då skärmen är avstängd.

Man kan pivota skärmen åt bägge hållen vilket man inte kunde tidigare, känns allmänt smalare ut också.
Är nöjd me coating på den, var rädd att den skulle vara grynig vilket den inte är!

Kommer med fler uttalanden när jag har hunnit använda den en stund samt hunnit kalibrera den där den ska stå. Av det lilla jag har sett så ser det mycket lovande ett, en bredare gamut från tidigare modell, uppskattas!

Här får ni lite bilder att frossa i som jag tog lite snabbt, bättre bilder kommer!!! Tänkte göra en YT recension under mellandagarna när jag har hunnit använda den och har lite mer tid över samt prata mer bildkvalite. Återkommer om det i tråden.

Första titten är helt klart positiv och jag har inte hunnit titta efter BLB då jag inte har kalibrerat den än, jag hoppas innerligt att Dell har skärpt sig här då den tidigare modellen hade extremt stora problem med BLB.!!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Ser sjukt trevlig ut! Skulle gärna vilja ha tre såna i porträttsläge )
Synd att bottenkanten inte är lika tunn

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut! Hur mycket fick du betala för den?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Hm, produkten finns inte på prisjakt ännu? Var har du köpt den?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LudvigLindell:

Ser sjukt trevlig ut! Skulle gärna vilja ha tre såna i porträttsläge )
Synd att bottenkanten inte är lika tunn

Det går tyvärr inte att ha de hur tunna som helst, speciellt inte på en sådan bra skärm. Men det lär komma mer sådant här i framtiden. Såg väldigt mycket skärmar som hade just små kanter på Ifa mässan i Berlin i år men då var det B skärmar!

Skrivet av Flutters:

Ser riktigt trevligt ut! Hur mycket fick du betala för den?

Skrivet av Näbbdjuret:

Hm, produkten finns inte på prisjakt ännu? Var har du köpt den?

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.asp...

Cirkus 5500kr kostar den just nu. Dustin brukar vara duktiga på att sänka priset på DELL skärmar efter ett tag om jag inte minns helt fel!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Prade.de har en TESTBERICHT: Dell U2715H. "sehr gut"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Det går tyvärr inte att ha de hur tunna som helst, speciellt inte på en sådan bra skärm. Men det lär komma mer sådant här i framtiden. Såg väldigt mycket skärmar som hade just små kanter på Ifa mässan i Berlin i år men då var det B skärmar!

Nåja, ser förmodligen fantastiskt ut ändå i porträttsläge ska bara ha 15000kr först ^^

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Det går tyvärr inte att ha de hur tunna som helst, speciellt inte på en sådan bra skärm. Men det lär komma mer sådant här i framtiden. Såg väldigt mycket skärmar som hade just små kanter på Ifa mässan i Berlin i år men då var det B skärmar!

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.asp...

Cirkus 5500kr kostar den just nu. Dustin brukar vara duktiga på att sänka priset på DELL skärmar efter ett tag om jag inte minns helt fel!

TS, hade du någon vidare info om denna, då skrev att du skulle återkomma..
Tittar själv på denna skärmen nu och det vore kul att höra dina åsikter nu när du ägt den ett tag..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

http://www.tftcentral.co.uk/ släpper en review snart, sjukt sugen på denna skärm. Hur är inputlagen? Märkvärd?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Matwik:

TS, hade du någon vidare info om denna, då skrev att du skulle återkomma..
Tittar själv på denna skärmen nu och det vore kul att höra dina åsikter nu när du ägt den ett tag..

Jag har varit i Korea i 3 veckor nu, återkommer med utförligt svar nästa vecka

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av visa:

http://www.tftcentral.co.uk/ släpper en review snart, sjukt sugen på denna skärm. Hur är inputlagen? Märkvärd?

Reviewn ligger ute nu på TFT-Central

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Medlem

Det jag är mest intresserad av är hur aggressiv anti-glare denna skärmen har.. jag äger en 2412 och på den det är omöjligt att, i BF3, se fiender i skuggan.

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Matwik:

Det jag är mest intresserad av är hur aggressiv anti-glare denna skärmen har.. jag äger en 2412 och på den det är omöjligt att, i BF3, se fiender i skuggan.

Har äntligen kommit hem och har hunnit använda den lite, den är inte alls aggressiv, tvärtom så är den bättre än 2713h som jag hade innan även fast den bebehåller funktionen med att kasta bort ljuset!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Tack för svaret.. låter lovande..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Dell U2715H - 27' - QHD - "Ultra Thin" ram
Gammal tråd men letar pivot skärm 27" till bra pris. Den du har ser strålande ut.
Kan man rotera den åt båda hållen eller enbart det ena?
Ska ha 2st och vill då gärna ha den bredare underkanten på utsidorna och det blir svårt om de enbart går att rotera åt ena hållet.