EA Games ger bort Sim City 2000 gratis

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon96120:

Enbart till Windows eller även OSX?

GOG har spelet tillgängligt för OS X: http://www.gog.com/game/simcity_2000_special_edition
Origin-versionen fungerar endast på "PC" (vilket jag misstänker innebär enbart Windows).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Men fan... jag som tänkt rensa spelhyllan och bl.a sälja min orginalcd med SimCity 2000.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem

Underbart spel, dock var Amiga versionen så dåligt optimerad att Mac versionen med shapeshifter på Amiga gick kvickare än vad Amiga versionen gjorde

Spelat mestadels på Amiga och "PC" versionen men tycker ändå att första spelet i serien var bättre, det har jag spelat på många olika system genom åren

Skrivet av nanne:

Men fan... jag som tänkt rensa spelhyllan och bl.a sälja min orginalcd med SimCity 2000.

Huh vad hindrar dig? En digital gratissläppning ändrar inte priset överhuvudtaget på ett original Box och allt? Vet du vad du vill ha för det? Isåfall skicka mig ett PM då jag är intresserad

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Jag får lite lustiga grafikfel ibland, framförallt när jag bygger broar eller elledningar över vatten.
Är det fler som lider av detta?

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Många som gnäller om Origin ? Har själv inte haft problem med Origin klienten sedan BF3 ? Fungerar någorlunda bra, dock är nog den enda anledning jag använder Origin att de är de enda som har DLC till Bioware spel.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Inaktiv

Testade.. nostalgi i all ära.. 2-3minuter och sedan alt+q.. tack för upplysningen hur som helst, nu har man det i sitt bibliotek!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Många som gnäller om Origin ?

Du kan inte ha använt Origin länge med andra ord. Origin var ren och skär malware förr som installerade rootkit och crippling drm som hindrade dig att spela legit inköpta spel för en massa år sedan. Det finns hundratals artiklar att läsa om du googlade lite.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Underbart spel, dock var Amiga versionen så dåligt optimerad att Mac versionen med shapeshifter på Amiga gick kvickare än vad Amiga versionen gjorde

Spelat mestadels på Amiga och "PC" versionen men tycker ändå att första spelet i serien var bättre, det har jag spelat på många olika system genom åren

Huh vad hindrar dig? En digital gratissläppning ändrar inte priset överhuvudtaget på ett original Box och allt? Vet du vad du vill ha för det? Isåfall skicka mig ett PM då jag är intresserad

Shapeshifter är väl för att ändra teman. Sheepshaver var/är en virtualisator och emulator för Amiga, Atari och BeOS (PPC) och många fler för att köra klassiska mac os. En annan sådan produkt är Basilisk.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk

Bara jag som inte får musen att fungera i fullscreen? Funkar när man tabbar ur och kör i det lilla fönstret men kör man alt+enter så slutar musen funka...

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Medlem

GRATIS?! Hur menar dom då? Man är ju tvungen att installera Origin!

Årets sämsta deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Du kan inte ha använt Origin länge med andra ord. Origin var ren och skär malware förr som installerade rootkit och crippling drm som hindrade dig att spela legit inköpta spel för en massa år sedan. Det finns hundratals artiklar att läsa om du googlade lite.

Sedan BF3, vilket var enda gången jag hade problem med dem. Sedan så pratar jag inte om vad som hände flertal år sedan utom i nuet ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Det är nog EA och deras ruttna affärsmoral som är problemet, och kanske inte lika mycket klienten i sig.

Permalänk

Fantastiskt bra spel. Fast minst halva känslan sitter i den snygga boxen och den 140 sidor långa manualen. Fotot är inte riktigt rättvisande då den är tagen i skum belysning med mobilkamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

59kr ordinariepris för ett 20 år gammalt spel? Det är verkligen EA i sitt ässe.
Det här är bara ett sätt att för EA att få nyheter och god PR kring origin.

Så GOG är djävulens högra hand av samma anledning då? 59kr är inte ens en lunch på donken, ett väldigt bra pris för ett bra spel.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Trevligt men inget jag kommer att spela.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korkskruv:

http://i.imgur.com/QdMfAGu.jpg

Fantastiskt bra spel. Fast minst halva känslan sitter i den snygga boxen och den 140 sidor långa manualen. Fotot är inte riktigt rättvisande då den är tagen i skum belysning med mobilkamera.

Vart är disketterna?

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Sorgligt nog är detta spel bättre än senaste Simrishamn, 2013. Det är så synd att de sabbade denna serie!

Permalänk
Medlem

Lyckades köra igenom 54 år (1900-1954) sen sprängdes(!) mitt kolkraftverk, och jag saknade (skatte)medel att återuppbygga det, och då var det tack & godnatt.

Det får räcka med nostalgi för denna veckan. ^^

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Vasadu:

Vart är disketterna?

Till ett så modernt spel! Nej CD:n är i sitt fodral Finns till och med en lapp i lådan som säger att om man postar sin CD och en inbetalning så kan man få tillgång till kommande version 2 av spelet som skulle släppas senare.

Permalänk
Medlem

nahh
Simcity 3000, skulle nog vänta till den släpps

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Håll koll på Abandonia.com .

där finns massor av old-school games som är gratis, kräver dos-box eller liknande men det får man leva med

jag funderade på att sätta mig med Eye Of The Beholder 2-3 här över jul.
sen köpte jag DARKLANDS på GOG härom veckan, det spelet har jag lirat rätt friskt när det kom ut.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk

Min kartong med disketter, manual och allt ligger tryggt förvarad i källaren. Aldrig att man kan göra sig av med ett sådant barndomsminne.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Shapeshifter är väl för att ändra teman. Sheepshaver var/är en virtualisator och emulator för Amiga, Atari och BeOS (PPC) och många fler för att köra klassiska mac os. En annan sådan produkt är Basilisk.

Nej nu har du nog fått lite om bakfoten på grund av lika namn, Sheepshaver är en PPC emulator, du tror väl inte på allvar att en 68K Amiga kan emulera PPC?

När vi pratar Sim City så pratar vi självklart 68K som båda systemen körde.
Shapeshifter var det enda rätta för att lira Mac spel och köra Mac program på sin Amiga, idag har vi ju Basilisk II med.

What is ShapeShifter?
ShapeShifter is a multitasking Macintosh-II emulator for the Amiga and DraCo computers. It allows to run Macintosh software concurrently to Amiga applications without hardware add-ons or modifications.

Du tänker nog på det moderna ShapeShifter som är ett APE till OS X.

Så förr körde alla inbitna Amiga entusiaster ShapeShifter innan Basilisk kom

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Trevligt gjort av EA, men jag har redan köpt det på Gog, så jag passar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Huh vad hindrar dig? En digital gratissläppning ändrar inte priset överhuvudtaget på ett original Box och allt? Vet du vad du vill ha för det? Isåfall skicka mig ett PM då jag är intresserad

Ingen vidare prisförhandlare du...

Skrivet av Tilax:

Sorgligt nog är detta spel bättre än senaste Simrishamn, 2013. Det är så synd att de sabbade denna serie!

Snygg autocorrect

Permalänk
Medlem
Skrivet av stillton:

Ingen vidare prisförhandlare du...

Inte försöker jag ta tillfället i akt att snika mig till ett spel billigare än vad det är värt, inte så jag jobbar

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Borde gå att ändra till Engelska tycker man, dragit ner det iaf så man får väl se

Kunde man ändra till engelska? :), annars gick jag för tyska, ligger närmare svenska än franska

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ymerio:

Kunde man ändra till engelska? :), annars gick jag för tyska, ligger närmare svenska än franska

Jag fick en fråga om språk när jag installerade tror jag. Jag kunde välja engelska.
Men sedan har jag engelska som språk i Origin med.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

EA har redan skänkt bort Dead Space tidigare i sverige, men bra för dom som missade

Har till och med för mig att de gjort det flera ggr. Eller så blandar jag ihop med att det var med på hunmle bundle och veckan efter att det paketet tog slut gav man det gratis via Origin.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.