SweClockers Julkalender 2014

Permalänk
Medlem

Nu bytte de deal... GJ dustin.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Men kommer vi aldrig få veta vem som vann datorn ?
Kom igen klämm ut det SweClockers

Permalänk
Medlem

Komn på riktigt bra rimm till tangewntbordet dock var jag inte inloggad när jag skrev det borde funka bra endå va?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem att skicka in dagens (7/12) rim? händer ingenting för mig och kan inte klicka i "godkänner villkoren" heller. Oavsett om jag är inloggad eller ej.

Permalänk
Skrivet av jacobtr:

Komn på riktigt bra rimm till tangewntbordet dock var jag inte inloggad när jag skrev det borde funka bra endå va?

Behöver inte vara medlem för att ta del av erbjudanden eller vara med och tävla vad jag förstår.. ser inget i regler om att vara inloggad heller.

Skrivet av Robotixx:

Någon mer som har problem att skicka in dagens (7/12) rim? händer ingenting för mig och kan inte klicka i "godkänner villkoren" heller. Oavsett om jag är inloggad eller ej.

Inga problem här iaf..

Permalänk
Medlem

Verkar som att julkalendern inte riktigt kommer överens med Pale Moon? Kunde inte kryssa i att jag accepterade villkoren. Var tvungen att starta explorer, huvva

Jag vet att Pale Moon är en obskyr browser som endast används av en minoritet av oss som verkligen inte gillar vart firefox och chrome är på väg, men om ni har tid, så kasta ett öga på det. Skulle väl gissa att det är samma fel som på många andra ställen som helt enkelt kom av att Pale Moon i version 25 slutade använda Firefox GUID men att webbsidorna fortfarande sniffade efter den

Permalänk
Medlem

Hittar inte var man skall kryssa i att man skall acceptera villkoren. Finns inte i varken firefox, chrome eller ie.

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem

Har samma problem också, får inte upp någon acceptera villkoren ruta.

Permalänk
Medlem

Var kryssar man i att man godkänner villkoren? Har testat både FF o IE utan att hitta det.

Edit nu gick det jag väntade en stund och sen bara fanns rutan där

Visa signatur

det jag inte vet vill jag lära mej

Permalänk
Medlem

Nu kom villkorsrutan upp för mig! Så tror att det ska vara fixat

Permalänk
Medlem

Vinnare lucka 14

När kommer vinnaren för lucka 14 att visas?

Permalänk

Lucka 21

Fan. Jag missade precis att skicka in mitt bidrag för lucka 21. Fan fan fan.

Nåväl. Klistrar in mitt bidrag här iaf:
....

Träningsprogram för gamers [officiell version]

Fredag
08:00: Alla spelare inställer sig i årets lokal som innehåller alla faciliteter som kan krävas för ett gott träningsresultat.

Varje spelare får veckans schema i digital version på USB-sticka liksom i utskrivet format.

Därefter hänvisas varje spelare till personlig tränare som visar spelaren dennes sovrum.

08:30: Alla spelare skall nu ha inkvarterat sig i sina sovrum och packat upp personliga affekter.

Samling i den toppmoderna träningslokalen för uppackning av personliga datorer.

09:00: Samtliga datorer skall nu ha packats upp och monterats färdiga. I den stora och toppmoderna datorhallen hålls nu en kort inledning av lägrets arrangör där varje spelare tilldelas en personlig coach.

09:30: En näringsrik frukost inmundigas och arrangör samt personliga coacher påbörjar arbete med att främja lagkänsla.

10:30: Samtliga medverkande leds på en längre promenad för att få igång kroppen och ta del av dagsljus. Under promenaden utsätts de deltagande för olika gruppövningar med syfte att stärka lagkänslan.

12:00: En näringsrik och lyxig lunch serveras i matsalen – stämningen är på topp!

13:00: Träningspass: Spatial förmåga
Deltagarna får en kortare föreläsning om hur spatial förmåga kan hjälpa tävlande i e-sport samt om vad de senaste forskningsrönen har att säga.

Därefter testas deltagarna och delas in i grupper baserade på deras förmågor.

Nu får de olika deltagarna öva och utveckla sina spatiala förmågor medelst avancerade träningstekniker alla stödda av toppmodern utrustning.

14:00: Fri tid.

Deltagarna får nu möjlighet att på egna initiativ förkovra sig och umgås. Känslan är fantastisk och allas humör är på topp.

15:00: Test av spatial förmåga i Crysis 4.

Alla spelare får nu praktiskt tillämpa de lärdomar de dragit från dagens tidigare träning i spatial förmåga. Alla spelare borde se en effektivitetsökning på minst 14 % vad gäller förmåga att snabbt träffa mål.

17:00: Förberedelse inför middag.

Alla spelare ges tid att spendera tid på sina rum och förbereda sig inför middagen. Samtliga spelare kan nu använda den personliga dusch som finns i varje sovrum.

18:00: Middag

Klädkod: Mörk kavaj

Till middag serveras en lyxig men också näringsrik middag med förrätt, huvudrätt, efterätt samt avec och kaffe. Innan sittningen serveras en fördrink och spelarna ges tid till samkväm.

Middagen förväntas dra ut på tiden då alla deltagare har trevligt och samtalar med varandra.

22:00: Läggdags

För att försäkra sig om en god dygnsrytm och en hel natts sömn får nu lägrets deltagare återvända till sina rum och gå och lägga sig.

Lördag
08:00: Väckning

Samtliga deltagare väcks 08:00 av personal på lägret. Personalen är tränad i psykologi för att kunna hantera eventuellt morgontrötta deltagare.

08:30: Frukost

En näringsrik frukost serveras och deltagarna delges senaste nyheter inom datorvärlden och e-sport.

09:30: Deltagarna ges nu tid att se till personlig hygien och förberedas inför dagens träning.

11:00
Taktik och strategi

Deltagarna ges en föreläsning om taktik och strategi från gästföreläsare från Kungliga krigsvetenskapakademin. Särskild vikt läggs vid teorier av Sun Tzu, Clausewitz samt Hannibal.

Efter föreläsning ges deltagarna möjlighet att tillämpa teorierna praktiskt i avancerade stridssimulatorer som ARMA.

Resultaten utvärderas sedan av experter och bättringsförslag ges.

13:00: Lunch

En lunch särskilt komponerad på individuell nivå erbjuds deltagarna.

15:00: Gruppdynamik

Föreläsning ges av professor i psykologi som går igenom hur gruppdynamik fungerar och hur deltagarna bör agera för att få god lagkänsla samt förbättra deras möjligheter att samarbeta med varandra.

Deltagarna testas därefter i olika gruppövningar som alla resulterar i större samhörighet och god stämning.

17:00: Fri tid

Alla spelare ges tid att spendera tid på sina rum och förbereda sig inför middagen. Samtliga spelare kan nu använda den personliga dusch som finns i varje sovrum.

18:00: Middag

En trerätters middag serveras och samtliga deltagare ges möjlighet att föra intellektuella diskussioner om olika spel samt deras egna erfarenheter av dessa. Särskilt premieras att prata om olika plattformar samt spel från olika genrer.

22:00: Läggdags

Söndag
09:00: Väckning sker något senare denna dag för att ge spelarna möjlighet att sova ut.

09:30: Frukost serveras

11:00: Tävling

De olika spelarna delas in i lag och får spela matcher mot varandra i olika spel.

Efter matcherna görs en gemensam utvärdering och konstruktiv kritik ges inom och mellan lagen för att stärka spelarna inför framtida matcher.

12:00: Avslutning

Arrangören håller ett tal där samtliga deltagare avtackas och priser delas ut för olika prestationer.

13:00: Deltagarna packar ihop sina tillhörigheter och speciellbeställd transport skjutsar deltagarna från lägret.
From: Erik Andersson (erka88@gmail.com)
Subject: Nu har jag äntligen smält allting
Date: December 22, 2014 3:30:58 PM PDT
To: espotbootcamp-mailinglist@yahoo.com
Return-Path: <erka88@gmail.com>
Envelope-To: user@example.com
Delivery-Date: Mon, 22 Dec 2014 15:31:01 -0700
Received: from po-out-1718.google.com ([72.14.252.155]:54907) by cl35.gs01.gridserver.com with esmtp (Exim 4.63) (envelope-from <mt.kb.user@gmail.com>) id 1KDoNH-0000f0-RL for user@example.com; Tue, 25 Jan 2011 15:31:01 -0700
Received: by po-out-1718.google.com with SMTP id y22so795146pof.4 for <user@example.com>; Tue, 25 Jan 2011 15:30:58 -0700 (PDT)
Received: by 10.141.116.17 with SMTP id t17mr3929916rvm.251.1214951458741; Tue, 25 Jan 2011 15:30:58 -0700 (PDT)
Received: by 10.140.188.3 with HTTP; Tue, 25 Jan 2011 15:30:58 -0700 (PDT)
Dkim-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed; d=gmail.com; s=gamma; h=domainkey-signature:received:received:message-id:date:from:to :subject:mime-version:content-type; bh=+JqkmVt+sHDFIGX5jKp3oP18LQf10VQjAmZAKl1lspY=; b=F87jySDZnMayyitVxLdHcQNL073DytKRyrRh84GNsI24IRNakn0oOfrC2luliNvdea LGTk3adIrzt+N96GyMseWz8T9xE6O/sAI16db48q4Iqkd7uOiDvFsvS3CUQlNhybNw8m CH/o8eELTN0zbSbn5Trp0dkRYXhMX8FTAwrH0=
Domainkey-Signature: a=rsa-sha1; c=nofws; d=gmail.com; s=gamma; h=message-id:date:from:to:subject:mime-version:content-type; b=wkbBj0M8NCUlboI6idKooejg0sL2ms7fDPe1tHUkR9Ht0qr5lAJX4q9PMVJeyjWalH 36n4qGLtC2euBJY070bVra8IBB9FeDEW9C35BC1vuPT5XyucCm0hulbE86+uiUTXCkaB 6ykquzQGCer7xPAcMJqVfXDkHo3H61HM9oCQM=
Message-Id: <c8f49cec0807011530k11196ad4p7cb4b9420f2ae752@mail.gmail.com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative; boundary="----=_Part_3927_12044027.1214951458678"
X-Spam-Status: score=3.7 tests=DNS_FROM_RFC_POST, HTML_00_10, HTML_MESSAGE, HTML_SHORT_LENGTH version=3.1.7
X-Spam-Level: ***
Message Body: This is a KnowledgeBase article that provides information on how to find email headers and use the data to trace a email.
- - -
Okej grabbar (och Lina). Äntligen har jag börjat smälta vad som hände i helgen. Satte mig ned i morse och skulle käka frukost och då såg jag träningslägrets schema ligga på köksbänken. Kunde inte låta bli att skriva min egen variant så ”here goes”.

Träningsprogram för gamers [Erkas version]

Fredag
08:00: Endast jag är på plats. Farsan var schysst och skjutsade mig i god tid. Inte ens bilens GPS kunde dock hitta den sedan länge stängda mellanstadieskola träningslägret skulle vara i. Som tur var hjälpte en gubbe oss och pekade ut vart vi skulle.

Ungefär en timme efter utsatt tid då jag stått och fryst utomhus i min one-piece kom arrangören. Han hade inte ens ett eget schema med sig och hade inga nycklar till skolan. Ungefär klockan 10:00 kom så en gammal vaktmästare och släppte in oss. Måste jag nämna att fortfarande var inga andra spelare på plats?

10:00: Mitt ”rum” är ett alldeles eget liggunderlag under ett bord i gymnastiksalens förråd. Lyxigt som fan skulle jag senare förstå eftersom jag ändå kunde stänga till förrådet och ha det som ett eget rum. Charmiga och ”retro” lysrör i taket som inte gick att släcka skulle senare komma att göra det något svårt att sova...

11:00: En efter en börjar så lägrets deltagare droppa in. En härlig samling nördar. Var tvungen att ta mig för pannan när jag såg er. En del av er verkade inte ha gått ut dagis ännu medan Benke (sorry Benke) nog får sägas vara litet väl gammal för sånt här. Inte en jäkel hade monterat och packat upp sin dator utom jag. I stället för att packa upp sina datorer började nästan alla modda sina burkar. Seriöst? VARFÖR åker ni på ett sådant här läger om ni ännu inte bestämt er om ni ska ha RAM med orange eller blått LED-ljus? Och VARFÖR måste ni börja tjafsa om huruvida passiv- eller aktiv kylning är bäst?

Här inträder också lägrets enhörning. Stackars Lina. Alla nördar (inklusive mig) står som fågelholkar när hon kliver in i gympasalen och slänger fram sitt egenmoddade H440-case med customvattenkylning som ser ut som det kan driva en mindre kärnreaktor. Någon fnissar om att ”tjejer inte kan lira spel”. Elen i gympasalen ger upp när Lina kopplar in sitt monster.

12:30: Äntligen börjar ni andra fixa i ordning era burkar samtidigt som vi alla serveras en ”näringsrik lunch” bestående av kalla Gorbys och ljummen energidryck. Jag tror iaf att det var energidryck. Var litet svårt att förstå de ryska bokstäverna på burkarna...

13:00: Träningspass: Spatial förmåga
Deltagarna får en kortare föreläsning om att FPS ”typ är bra för att kunna göra många saker samtidigt”.

Vi ska senare testa våra förmågor i FPS-spel men det är stört omöjligt att komma överens om vilket spel vi ska lira. De yngre i gruppen vill bara lira Battlefield medan Benke styvnackat vägrar lira något annat än Wolf3D. Det slutar med Garrys Mod där alla bara springer runt och fastnar i felaktigt placerade objekt i den ”egenbyggda banan som är skitbra”...

14:00: Fri tid.

Jag börjar nu överväga om jag ska stanna hela helgen. Arrangören har låst in sig i det gamla vaktmästarrummet. Rykten säger att snarkningar hörs från rummet. Tar en till kall Gorbys och en burk Lenin Energy Best!

15:00: Test av spatial förmåga – igen!

Arrangören verkar ha vaknat och säger att vi nu ska testa FPS trots att vi redan har gjort det. Vi har dock inget val och arrangören kräver sömndrucket att vi alla ska spela Team Fortress 2. Alla väljer sniper. Utom Lina som gör sitt bästa som medic. Ingen får en kill på 30 minuter tills Lina tröttnar och äger upp motståndarlaget själv som medic. De yngre skriker ”haxx” medan Benke muttrar något om ”LPB”... vi sitter alla på samma nätverk...

17:00: Förberedelse inför middag.

Jag lägger mig en stund i mitt ”rum” för att sedan leta upp duschar. Duscharna är gympasalens gamla duschar. Inget varmvatten. *suck*

18:00: Middag

Klädkod: One piece/sovsäck/tofflor

Till middag serveras en lyxig men också näringsrik middag bestående av ännu fler Gorbys piroger. Det hela lyxas dock till med att energidrycken vi serveras ska ha smak av granatäpple. Imponerande!

Middagen drar ut på tiden då det börjar tjafsas om huruvida Battlefield är bäst på konsol eller PC. Benke hävdar att spel där du inte medelst konsol kan ändra FOV:en till fyrsiffrigt är för barn och inte värt att spela. Lina nämner försiktigt att hon vunnit turneringar både på konsol och PC och att både konsol och PC är roligt – dumt eftersom hon lyckas få alla andra att inte hålla med henne.

22:00: Läggdags

Läggdags? Knappast! Först nu börjar vår dygnsrytm sätta igång och alla slår sig ned vid sina datorer. Ingen spelar dock utan de flesta letar drivrutiner till burkarna som inte riktigt vill fungera.

Linas monster låter som en jetmotor och blinkar så att man får epilepsi. Benke försöker imponera övriga deltagare med att visa att hans dator kör en egenkodad variant av OS2/Warp.

Lördag
13:00: Väckning... av arrangören

Eftersom jag är hungrig så ger jag mig på jakt efter en Gorby. Köket är dock låst så jag väcker arrangören som somnat i sin stol sittande framför Nyancat på repeat i vaktmästarrummet. Han slänger åt mig nyckeln och jag kommer äntligen in i köket och börjar dagen med en pirog och rysk energidryck.

15:00: Takti och strategi
Arrangören snackar om att det är viktigt att ha en plan när man tävlar i spel. Dagens visdomsord blir ”Planen måste vara att vinna”. Wow! Tack! Särskild vikt läggs vid arrangörens egna teorier och anekdoter från när han själv tävlade för 20 år sedan.

Efter ”föreläsningen” ges deltagarna möjlighet att tillämpa teorierna praktiskt i avancerade stridssimulatorer. Spelet som väljs blir F16-Falcon där tre timmar spenderas till att läsa spelets manual. Endast en person lyckas starta sitt flygplan men råkar direkt köra in i en hangar och explodera.

Stämningen är inte precis på topp och röster hörs om att ”Battlefield är bättre” eller att FOV:en är för låg...

19:00: Gruppdynamik

För att öva upp lagkänsla så får vi alla spela Twister. Eftersom vi alla är datornördar och saknar kroppskoordination så vinner ingen.

20:00: Middag

Eftersom Benke har tröttnat på piroger så beställer han pizza till alla från närmaste pizzeria. En riktig hjälte! Problemet är bara att Benke tror att alla har samma smak som honom så alla tvingas äta pizza med ansjovis och ananas.

Arrangören har gått vilse någonstans.

22:00: Äntligen kommer vi igång med spel! Valet faller på DOTA2. Ingen vill dock spela support utan alla vill spela carry i midlane. Måste jag nämna att Linas lag självfallet vinner då hon tar på sig att lira support? Benke muttrar något om ”LPB” och att ”FOV:en är dålig”.

Söndag
14:00: Jag vaknar av att de charmiga lysrören i mitt ”sovrum” blinkar och att det dunkar på dörren in till gympasalen. När jag öppnar dörren står tekniker från ortens elbolag där tillsammans med väktare. De har uppmätt otillåten elanvändning i magnitud ”ett mindre Barsebäck” - Lina ser till att gå och gömma sig efter att ha stängt av de mesta lysdioderna i sitt monster.

Efter inspektion lämnar de så lokalen skakandes på sina huvuden. En väktare smälter dock något när han får en pirog.

15:00: Tävling

Ingen kan komma överens om lag så vi lottar. Vi tävlar i moderna spel som Rise of the Triads, Hexxen, Warcraft 1 och CivNET eftersom de är de enda spel som Benke går med på att spela. Vi har vissa problem med att få det att lira över IPX-nätverk...

Efter matcherna görs en gemensam utvärdering och konstruktiv kritik ges inom och mellan lagen för att stärka spelarna inför framtida matcher. Utvärderingen går ut på att ”spelen sög” och den konstruktiva kritiken kan sammanfattas med att ”alla feed:ade”. Bra där...

17:00: Avslutning

Arrangören håller ett osammanhängande tal där han undrar var han är någonstans och om alla är nöjda med träningen. Ironin när alla högt och tydligt säger ”JA! ABSOLUT!” är helt förlorad på arrangören...

Tack allihopa för en... intressant träningshelg.

Permalänk

Gäller sista luckan till klockan 12, den 25 december som vanligt ?