Permalänk

Färger i dator

Hej!

Vad är bäst med ett svart/rött färgschema? Röda eller vita led lampor? Jag har ett Fractal Design Define R5

/mrz1360100

Permalänk
Medlem

Har du ingen egen åsikt? Vad tycker du skulle vara snyggast? googlat på exempel?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Entusiast

Personligen skulle jag säga röda men smaken är ju som baken.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Mordrana:

Har du ingen egen åsikt? Vad tycker du skulle vara snyggast? googlat på exempel?

Jo det har jag men vill veta vad andra tycker

Permalänk

Min favorit skulle nog vara vit med lime och orange

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrz1360100:

Jo det har jag men vill veta vad andra tycker

Kör med det DU tycker är snyggast Skit i vad andra tycker.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Jag har ett röd/svart tema. Sluta härmas

Alltså det beror helt på hur du vill ha det. Vita lampor kommer framhäva komponenternas färg bättre så är de inte röd/svarta så blir det inte så lyckat.
Rekommenderar NZXTs röda lampor.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Röd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Kör med det DU tycker är snyggast Skit i vad andra tycker.

Haha men jag kan ju inte bestämma mig mellan de två

Permalänk
Skrivet av simon253:

Jag har ett röd/svart tema. Sluta härmas

Alltså det beror helt på hur du vill ha det. Vita lampor kommer framhäva komponenternas färg bättre så är de inte röd/svarta så blir det inte så lyckat.
Rekommenderar NZXTs röda lampor.

Haha jo du är nog den enda som har det temat

Det känns nästan som jag borde köra röd ändå, men jag vill inte se ut som att jag har ett freaking rymdskepp på mitt skrivbord...

Permalänk
Ljusskygg

Rött Svart med Vit LED

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrz1360100:

Jo det har jag men vill veta vad andra tycker

99% av tiden kommer du se din dator, inte någon random från sweclockers.. så.. ja lolz.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Inaktiv

Personligen tycker jag att Vita LED passar bäst till allt.

Permalänk
Medlem

Inget tema. Kör utan fönster så man ser ändå inte insidan.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Kör på grönt, inte bara i datorn utan i hela huset/lägenheten/rummet

Som sagts innan, kör på det som du själv tycker är snyggt! Blir du inte nöjd första gången så byta.....

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrz1360100:

Jo det har jag men vill veta vad andra tycker

Varför är det så viktigt vad andra tycker?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

Jag har svart orange och grön i min, det är lite halv fräckt

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk

Tänk på att olika färger av LED framhäver olika färger och aspekter av datorn, med röda dioder så kommer rött vara extremt synligt, och kontrasten mellan svart och rött kommer vara antingen tydligare eller difusare beroende på nyans av rött, med vit belysning kommer det svarta inte få samma effekt.

så välj utifrån vilka delar och aspekter av datorn du vill framhävs.
du kan kanske se över vilka delar av din dator som påverkas/lyser upp av UV ljus?? lägga in några dioder med det för att få dem att framhävas extra tydligt?

Annars kan tipset vara om du är osäker att installera en RGB diod slinga med möjlighet att byta färg efter vad du känner för det? så du inte är låst till rött eller vitt, utan kan välja lite vad du känner för just då??

Finns sånna allt ifrån på Ebay till att du sättar in IKEAs LED slinga RGB.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Inaktiv

Rosa led slingor.

Permalänk
Medlem

Signalbrunt och rosa är rätt fint med.

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Varför är det så viktigt vad andra tycker?

För att det kan få fram idéer som jag inte har tänkt på innan, som t.ex. att vita lampor lyser upp komponenterna väldigt mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrz1360100:

För att det kan få fram idéer som jag inte har tänkt på innan, som t.ex. att vita lampor lyser upp komponenterna väldigt mycket

Om du har ett tema med komponenterna kan du ju göra någon kombination där?

Permalänk
Skrivet av alex_farnstrom:

Tänk på att olika färger av LED framhäver olika färger och aspekter av datorn, med röda dioder så kommer rött vara extremt synligt, och kontrasten mellan svart och rött kommer vara antingen tydligare eller difusare beroende på nyans av rött, med vit belysning kommer det svarta inte få samma effekt.

så välj utifrån vilka delar och aspekter av datorn du vill framhävs.
du kan kanske se över vilka delar av din dator som påverkas/lyser upp av UV ljus?? lägga in några dioder med det för att få dem att framhävas extra tydligt?

Annars kan tipset vara om du är osäker att installera en RGB diod slinga med möjlighet att byta färg efter vad du känner för det? så du inte är låst till rött eller vitt, utan kan välja lite vad du känner för just då??

Finns sånna allt ifrån på Ebay till att du sättar in IKEAs LED slinga RGB.

Jag funderar på att sätta in vita LED slingor från NZXT med röda fläktar från corsair men vet inte direkt om det blir för grötigt då, sen kan jag ju annars färga vissa delar med värmebeständig färg så skiner dom lite med

Permalänk
Medlem

Som tethir skriver så satsa på RGB LED slinga så kan du välja efter humör :). Jag kör själv med en RGB slinga från Kjell & Co. Så orkar du inte vänta på leverans från ebay går det bra att köpa hos Kjell & Co också...
Bara att skarva och koppla till en molex-kontakt så slipper du extern AC/DC adapter. Kör själv oftast med vitt ljus, blir renast "look" med det ljuset.

Visa signatur

Mobo Gigabyte Z77N-Wifi ITX CPU Intel i5 3570K, Corsair H60i v2 RAM Corsair Dominator 8GB @ 1866MHZ
GPU Gigabyte GTX 970 ITX SSD Samsung 840 EVO 500 Gb Chassi Raijintek Metis Mitx PSU Silverstone SFX-L 500w

Permalänk

Tänk på att r5:an har blå led lampa på power on knappen den lyser rätt starkt

Vita led tycker jag