Lenovo mix 3 10 eller annat?

Permalänk
Medlem

Lenovo mix 3 10 eller annat?

Skulle köpa en surfplatte kombo då grabben ska ha för lätta skolarbete å tanten ska använda den med.
Har kollat på Lenovo Mix 3 10 och vet inte vad som skiljer på den och mix 2, Bara att 3 är nyare kanske med små fixar.
Sne har man kollat på asus transfomer pad och book.

Finns de några andra alternativ som är bättre? Ej bärbar dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Skulle köpa en surfplatte kombo då grabben ska ha för lätta skolarbete å tanten ska använda den med.
Har kollat på Lenovo Mix 3 10 och vet inte vad som skiljer på den och mix 2, Bara att 3 är nyare kanske med små fixar.
Sne har man kollat på asus transfomer pad och book.

Finns de några andra alternativ som är bättre? Ej bärbar dator

Också väldigt sugen på Mix 3, känns som mest prisvärt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om den är lik miix 2 10 så skulle jag inte köpa den. köpte den för skol arbete men tänker nog använda den som platta bara nu här hemma och skaffa mig nån 12-15" dator istället. Om du nu köper en miix 2 så köp skydd till den på en gång, min såg ut som jag sandpapprat den med grovt sandpapper efter 2veckor. Räkna den mer som en platta än en bärbar, dock verkar man få med ett skydd automatiskt till miix 3 och om man slipper magnet dockning är den nog bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Skulle köpa en surfplatte kombo då grabben ska ha för lätta skolarbete å tanten ska använda den med.
Har kollat på Lenovo Mix 3 10 och vet inte vad som skiljer på den och mix 2, Bara att 3 är nyare kanske med små fixar.
Sne har man kollat på asus transfomer pad och book.

Finns de några andra alternativ som är bättre? Ej bärbar dator

Slog till på en Miix 3 idag, känns helt klart mest prisvärd.
Känns mycket mer påkostad än vad prislappen säger.

Skrivet av dbn:

Om den är lik miix 2 10 så skulle jag inte köpa den. köpte den för skol arbete men tänker nog använda den som platta bara nu här hemma och skaffa mig nån 12-15" dator istället. Om du nu köper en miix 2 så köp skydd till den på en gång, min såg ut som jag sandpapprat den med grovt sandpapper efter 2veckor. Räkna den mer som en platta än en bärbar, dock verkar man få med ett skydd automatiskt till miix 3 och om man slipper magnet dockning är den nog bättre.

Följer med ett skal som sitter fast i tangentbordet, när man dockar plattan kör man det i "skalet". Skyddet känns väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Beror på vad du tycker är viktigt. Design eller prestanda. Jag valde själv T100 över Miix 3 då T100 har snabbare CPU/GPU.

Permalänk
Medlem

Är själv intresserad av den men försöker få reda på om det går att använda en Y splittrad Otg kabel för att både ladda plattan samtidigt som man använder USB uttaget,

Är det någon av er som har testat detta själva?
Verkar inte som att mix 3an har lanserats över allt i världen ännu, Så hittar inte något om det på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Slog till på en Miix 3 idag, känns helt klart mest prisvärd.
Känns mycket mer påkostad än vad prislappen säger.

Följer med ett skal som sitter fast i tangentbordet, när man dockar plattan kör man det i "skalet". Skyddet känns väldigt bra.

Kan den laddas med en vanlig micro usb som man använder till mobiler?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har stora problem med min miix 2 ljud hackar och tillslut slutar fungera. Tanjentbordet hoppar lätt ur hela tiden tillslut hänger det sig och slutar fungera. Så man måste starta om. När man startar om blir de blacl screen. Då måste man hålla in knappen i 25 sekunder sedan går de starta. Ibland blir skärmen förflyta några cm. Allt detta borde gå lösa med drivrutiner men de kommer inga från lenovo.....

Gillar hur den är byggd. Synd bara att den är oanvändbar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är sugen på denna jag med. Sitter med en Surface RT 64 gb nu och är inte nöjd. Tycker priset på lenovo är riktigt bra nu. Vill inte ha android eller apple. Vad finns det mer att välja mellan typ i samma format med tangentbord som dockas? Skall lämna in RT plattan när jag köpt nytt då den inte går att surfa på.