Julklappstips ~100 kr

Permalänk
Medlem

Julklappstips ~100 kr

Nu börjar det ju bli dags... och i alla fall jag har en del julklappar som behöver inhandlas. På grund av att jag är fattig och att man kanske inte ger bort julklappar för 500 till varannan person ute på gatan, söker jag alltså lite finurliga tips på saker man kan köpa som kostar omkring 100 kr. Tänkte också att om det är fler i samma sits som jag så kan man efterfråga idéer här, t.ex. söker jag julklapp till:

Pappa. 50 år, förra året fick han en dubbel Starbar i två toalettrullar och det var ju så där lagom intressant. Han är båtintresserad, finns det något radiostyrt (bil, båt, flyg?) billigt, kanske? Eller något annat?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Presentkort på bolaget för en hunka.

Permalänk
Medlem

USB-sticka med en massa bilder? Typ minnen från högtider etc...?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

En Exibel USB Powerbank. 99kr på clas ohlson , riktigt användbar till när telefonen nästan dör

Permalänk
Medlem

Var själv och inhandlade lite badkulor åt mor idag. dom kostade 59kr/st, men var riktigt stora, och räcker nog ett bra tag. Finns ju även lite billigare bollar om man vill det. Passar perfekt till alla, vare sig det är mor, farmor, fru, eller flickvän

Är dock fortfarande på jakt efter något till farsan som är teknikintresserad.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd

6-pack

Permalänk
Medlem

Själv så skulle jag nog köpa en nästrimmer för farsan med din budget, 129:- på Siba! http://www.siba.se/skonhet-och-halsa/harborttagning/bodygroom...

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Var själv och inhandlade lite badkulor åt mor idag. dom kostade 59kr/st, men var riktigt stora, och räcker nog ett bra tag. Finns ju även lite billigare bollar om man vill det. Passar perfekt till alla, vare sig det är mor, farmor, fru, eller flickvän

Är dock fortfarande på jakt efter något till farsan som är teknikintresserad.

Hm, var köpte du dem? Kanske blir ett pack till farmor.

Skrivet av XFTality:

Själv så skulle jag nog köpa en nästrimmer för farsan med din budget, 129:- på Siba! http://www.siba.se/skonhet-och-halsa/harborttagning/bodygroom...

Hittade en från MddiaMarkt för 100 kr den blir det nog.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Får några år sedan köpte jag en pappersmodell av ett slott på Wentzells Hobby via Gallerian inne i city. Gick på 89 spänn om jag inte minns fel. Lite pyssel på jullovet är aldrig fel. Har dock inte kolla sortimentet de senaste åren.

Annars har ju Panduro rätt fina grejor, både om du vill göra något färdig eller om du vill ge bort ett ofärdigt pyssel.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Köpte 2st ölmuggar till min farsa på teknikmagasinet. Det är 2 lager med vatten mellan, lägger de i frysen så håller sig drycken kall. Ingen skitrolig present men användbart i alla fall

Kostar 50kr styck.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Dubbel Starbar.

Permalänk

kolla på coolstuff.se. Där finns sjukt mycket

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem

Fotokalendrar är billigt, personligt och ofta uppskattat.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk

triss

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Risken med triss är ju att dem jävlarna vinner och blir rika. Undvik triss i största utsträckningen.

ED: Alternativt kan man skrapa lotten åt dem i förväg... Det är tanken som räknas.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Skrivet av sebbe605:

Risken med triss är ju att dem jävlarna vinner och blir rika. Undvik triss i största utsträckningen.

ED: Alternativt kan man skrapa lotten åt dem i förväg... Det är tanken som räknas.

Den stora risken är att dom förlorar av alla ca 70 miljoner trisslotter, så finns det bara 3 med den högsta vinsten

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Den stora risken är att dom förlorar av alla ca 70 miljoner trisslotter, så finns det bara 3 med den högsta vinsten

Risken må va liten men tänk om

Övrigt så gillade jag USB stickan med goda bilder från en resa eller liknande. Om man inte bor i samma stad som släktingarna så uppskattar de säker bilder på staden.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Skrivet av sebbe605:

Risken må va liten men tänk om

Övrigt så gillade jag USB stickan med goda bilder från en resa eller liknande. Om man inte bor i samma stad som släktingarna så uppskattar de säker bilder på staden.

Den risken är ingen fara. Jag har köpt 5 trisslotter i mitt liv och jag vann inget, så det är ingen risk dom förlorar, Den risken är större

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilosofN:

Hm, var köpte du dem? Kanske blir ett pack till farmor.

Lush, i Stockholm. Finns säkert butiker runtom i landet också.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Den risken är ingen fara. Jag har köpt 5 trisslotter i mitt liv och jag vann inget, så det är ingen risk dom förlorar, Den risken är större

"
Trisslott:
Kostar 25 kronor och det är vist på i genomsnitt var femte lott. Vinstandelen är 49% och chansen att vinna minst en miljon kronor är 1 på 1 000 000.
" (http://spelasvenskt.se/chansen.html)

Risken är liten.
----------
Här har dem lite saker som kanske är trevligt att ge bort. Bara en sån sak som en jordgubbssnoppare kan kanske va bra att ha.
http://www.smartasaker.se/presenttips/100-kr.html
http://www.kjell.com/sortiment/julklappstips/julklappar-under...

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Risken med triss är ju att dem jävlarna vinner och blir rika. Undvik triss i största utsträckningen.

ED: Alternativt kan man skrapa lotten åt dem i förväg... Det är tanken som räknas.

Där snackar vi ångest

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Den stora risken är att dom förlorar av alla ca 70 miljoner trisslotter, så finns det bara 3 med den högsta vinsten

Desto jävligare är det ju om de vinner. Triss i julklapp skapar bara familjefejder.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FilosofN:

Pappa. 50 år, förra året fick han en dubbel Starbar i två toalettrullar och det var ju så där lagom intressant.

Haha!#¤%

Permalänk

Böcker är alltid bra att ge bort. Om man inte har koll så är de som jobbar i bokhandlarna ofta kompetenta nog att ge tips. Går man på antikvariat får man många böcker för en hundring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

USB-sticka med en massa bilder? Typ minnen från högtider etc...?

Jag och mina syskon köpte detta till våra föräldrar för något år sedan tillsammans med en fotoskärm (eller vad det nu heter). En skärm som bara visar fotografier.
Tror det uppskattades. Den står i köket och dom brukar, till min fasa, ha på den när vi har gäster.

Nackdelen är dock att den sällan (läs aldrig) uppdateras med nya/fler bilder.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Där snackar vi ångest

precis, du vet vad jag snackar om

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sebbe605:

Risken med triss är ju att dem jävlarna vinner och blir rika. Undvik triss i största utsträckningen.

ED: Alternativt kan man skrapa lotten åt dem i förväg... Det är tanken som räknas.

Vem fan vinner på triss? har dom tur så vinner dom 30kr och det kan man väl bjuda på när det ändå är jul

Jag gav faktiskt morsan en färdigskrapad triss en gång hon skrattade rätt mycket men jag vet inte om det var ett ärligt skratt, tror inte jag fick några julklappar året efter

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Vem fan vinner på triss? har dom tur så vinner dom 30kr och det kan man väl bjuda på när det ändå är jul

Jag gav faktiskt morsan en färdigskrapad triss en gång hon skrattade rätt mycket men jag vet inte om det var ett ärligt skratt, tror inte jag fick några julklappar året efter

Tror nog att man kan va mer än lugn med att ge bort triss. Ganska dryg julklapp dock. Pallar man inte handla något så kan man ju alltid köpa en krukväxt.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii