Vilket tangentbord är mest prisvärt? ( Ska önska mig i julklapp :D )

Permalänk
Medlem

Vilket tangentbord är mest prisvärt? ( Ska önska mig i julklapp :D )

Tja!
Gjorde för ett tag sedan en tråd där jag ville ta reda på vilka tangentbord med röda brytare & bakgrundsbelysning som fanns som använde sig utav costar stabilizers.
Dom jag fått reda på är QPAD, Func & Tesoro.
Det står mellan QPAD MK-85 och Func KB-460, båda har röd bakgrundsbelysning & röda brytare.
Men nu till min fråga, jag har ingen erfarenhet utav varken QPAD eller Func, så jag vänder mig till er då jag förmodar att någon här har erfarenhet utav åtminstone någon av dom.
Func kostar runt 749 kronor, och MK-85 kan man väl få för 1100.
Vilken är mest prisvärd? Är det värt dom extra pengarna för MK-85? Vill få så bra kvalitativ känsla i tangenterna som möjligt, QPAD MK-85 verkar vettigt när man lyssnar på typing tests osv, men Func finns det ju tyvärr inga på ( vad jag funnit iallafall ).

Hoppas ni kan hjälpa mig!
God afton på er SweClockare!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Qpad, func och tesoro görs alla av iOne. Så det är bara att ta det du tycker ser bäst ut. Kvalitén bör vara den samma oavsett vilket du tar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Qpad, func och tesoro görs alla av iOne. Så det är bara att ta det du tycker ser bäst ut. Kvalitén bör vara den samma oavsett vilket du tar.

Okej, tack!
Så du tror att det känns likadant att skriva på ett Func som ett Qpad?
För jag menar, lite onödigt att önska sig ett tangentbord för 1200 kr när man kan få ett lika bra för 700?

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är precis samma känsla på båda tangentborden, så önska dig ett func och bespara dina föräldrar på lite pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det är precis samma känsla på båda tangentborden, så önska dig ett func och bespara dina föräldrar på lite pengar.

Blir så !
Tack för hjälpen!

Permalänk

Skulle inte rekommendera funcet då du inte kommer att byta keycaps på det i efterhand eftersom layouten är lite skum, men om du inte tänkt göra det iaf så spelar det ingen roll

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Leedogustav:

Skulle inte rekommendera funcet då du inte kommer att byta keycaps på det i efterhand eftersom layouten är lite skum, men om du inte tänkt göra det iaf så spelar det ingen roll

Samma sak gäller Qpad tangentbordet.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Samma sak gäller Qpad tangentbordet.

vilken tabbe... aja det är bara att ta funcen

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Har både Func och Qpad och de är som sagt identiska sånär som på chassit. Func är mer prisvärt och stilrent skulle gå på det.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Har både Func och Qpad och de är som sagt identiska sånär som på chassit. Func är mer prisvärt och stilrent skulle gå på det.

Okej, tack!
Har även hittat QPAD MK-70, som finns för ca 750 kr på cdon med rabattkod.
Dock verkar inte handledsstöd medgå?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Safir:

Okej, tack!
Har även hittat QPAD MK-70, som finns för ca 750 kr på cdon med rabattkod.
Dock verkar inte handledsstöd medgå?

Ingen aning ifall det ingår eller inte med det tangentbordet. Dock så skulle jag personligen ta ett Func ändå pga att det är mer stilrent och lättare att hålla rent för det finns inga skrymslen som damm och skit kan samlas i på samma sätt.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch