Kan inte välja realm - Realmlisten bara kommer tillbaka!

Permalänk
Medlem

Kan inte välja realm - Realmlisten bara kommer tillbaka!

Tjena! Nu är det såhär att jag tänkte börja spela WoW, men vill inte köpa något förräns jag fått WoW spelfärdigt.
Jag vet inte varför, men när ska välja realm, efter jag loggat in, så väljer jag Wildhammer trycker på confirm eller vad det nu står.
Jag väntar lite medan jag loggas in, det står "Logging in" och sen något mer, orkar inte titta :P.
Efter det så poppar realmlisten upp igen. Så kan liksom inte komma in på WoW. Sen när jag pratar med Blizzard så säger dom att det antagligen är min ISPs fel, men när jag frågar min ISP så vet dom inte. Sen hittar jag inget online heller. Det har vart såhär ett tag men har aldrig
brytt mig. Det är först nu jag tänkt på att börja spela. Jag undrar bara ifall någon vet hur jag fixar det här, helst någon som vart med om detta själv!¨¨
Tacksam för alla svar.

Ska bara skriva det jag redan testat!

Checklist:
[x] Restarta datorn.
[x] DNS flush (i cmd, 1. ipconfig /release, 2. ipconfig /renew, 3. ipconfig /dnsflush).
[x] Installerat om WoW och repairat WoW.
[x] Tittat min traceroute.
[x] Pratat med Blizzard.
[/] Har pratat lite med min ISP (Telia) men dom sa inget vettigt.

Ifall jag glömt något editar jag det senare.

Permalänk
Medlem

Funkar någon annan server?

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem

Kan vara så att du måste öppna lite portar i din router för att det ska fungera. Dom flesta moderna routrar fixar sånt själv men har du nån äldre modell kan det behövas göras manuellt.
https://eu.battle.net/support/en/article/firewall-proxy-route...

Annars kanske du har nån brandvägg i datorn som blockerar? Testa inaktivera den tillfälligt isåfall för att se om det funkar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godo:

Funkar någon annan server?

Nope ingen server fungerar, testat flera olika :S

Skrivet av immutable:

Kan vara så att du måste öppna lite portar i din router för att det ska fungera. Dom flesta moderna routrar fixar sånt själv men har du nån äldre modell kan det behövas göras manuellt.
https://eu.battle.net/support/en/article/firewall-proxy-route...

Annars kanske du har nån brandvägg i datorn som blockerar? Testa inaktivera den tillfälligt isåfall för att se om det funkar.

Brandväggen är det inte, testade att stänga av den utan succé. Ska testa router grejen när jag kommer hem idag. Måste fixa lösenordet på routern :S

Permalänk
Medlem

Fungerar fortfarande inte, har testat med brandväggen igen, fungerar fortfarande inte..

Permalänk
Medlem

Om du klickar på cancel när du försöker komma in i en realm måste du logga ut helt innan du kan komma in igen.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080