Har haft en fantastisk Samsung 46" i över 4 år nu, så den börjar bli lite gammal med en stor vit cirkel i mitten av bilden. Lite halvkul sådär..
Tänkte därför hålla koll på prisutvecklingen under juldagarna och slå till på en ny modell i 50" eller högre.
Användningsområden:
Spela upp filmer från en NAS-server jag också tänkte införskaffa
Titta på serier via Netflix och HBO Nordic
Titta på samtliga kanalers play-tjänster
Spela Playstation 4 (senare under 2015)
Annat kul jag inte ens tänkt på
Eftersom det var ett tag sedan jag höll på med TV-apparater har jag hamnat lite efter vilka märken som har bäst OS / UI för sin Smart-TV-funktion, bildkvalité, svärta osv.
Jag är sugen på 4K då jag gärna vill att den är framtidssäker och för att jag planerar titta på film i 4K så snart det finns på marknaden.
3D är däremot helt skitsamma. På bio tycker jag det är helt OK men hemma känns det fånigt att sitta med glasögon.
Har fastnat för denna modell: https://www.hembiobutiken.se/produkter/tv-apparater/led-55-tu...
LG 55UB850V som har WebOS-gränssnitt och 4K-upplösning. Den är också stilrent designad och har väldigt tunna kanter, vilket jag uppskattar.
Tar mer än gärna emot tips på andra (gärna billigare) TV-apparater som är lika bra och generella tips på vad jag bör tänka på när jag köper en ny TV i dagens läge.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.