Permalänk

Billig trådlös gamingmus...isch?

Hej!
Jag behöver en ny mus, och en billig sådan. Den ska vara trådlös och gärna ha lite gamingkänsla över sig.

Vad är bra och vad borde man köpa?

Tack för svar,
Rasmus

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur billigt är billigt i dina ögon och plånbok?

Men typ Logitech G602 Wireless Gaming Mus kanske.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Hur billigt är billigt i dina ögon och plånbok?

Men typ Logitech G602 Wireless Gaming Mus kanske.

Jag skulle inte vilja gå över 500:-, och helst runt 400:- och ner. Jag vet att man inte får så mycket för det, men det är vad jag har att spendera just nu.

Musen såg väldigt bra ut, dock liite för dyr dock.

Visa signatur
Permalänk

Du kan egentligen välja vilken modell som helst om det är från ett vettigt märke med skaplig eller bättre precision

Vilken känns mest bekväm? Har bäst precision för dig på default inställningar? Rätt antal knappar och placering? Bekväm tyngd? Har du en bra musmatta med pads som sänker friktionen?

Jag kan ge dig tonvis med andra saker och skäl som är viktigare för dina resultat... musen blir bara viktig när du och motståndaren hamnar i en stand-off med annars exakt identiska förutsättningar... vilket händer ungefär 1 på miljonen, miljarden, biljonen. Oftast hinner ping eller annat redan avgöra resultatet för dig.

Själv har jag lirat med Logitech MX510 och föregångarna i en evighet, bekanta från spelbrasnchen och professionella spelare har jag set använda allt mellan himmel och jord när de plockar fram sin favorit. Den värsta spelaren jag vet stitter råga på allt med en trackball :S Man hinner inte ens blinka så har han vänt sig och satt in en headshot...

Permalänk
Skrivet av DeonCadme:

Du kan egentligen välja vilken modell som helst om det är från ett vettigt märke med skaplig eller bättre precision

Vilken känns mest bekväm? Har bäst precision för dig på default inställningar? Rätt antal knappar och placering? Bekväm tyngd? Har du en bra musmatta med pads som sänker friktionen?

Jag kan ge dig tonvis med andra saker och skäl som är viktigare för dina resultat... musen blir bara viktig när du och motståndaren hamnar i en stand-off med annars exakt identiska förutsättningar... vilket händer ungefär 1 på miljonen, miljarden, biljonen. Oftast hinner ping eller annat redan avgöra resultatet för dig.

Själv har jag lirat med Logitech MX510 och föregångarna i en evighet, bekanta från spelbrasnchen och professionella spelare har jag set använda allt mellan himmel och jord när de plockar fram sin favorit. Den värsta spelaren jag vet stitter råga på allt med en trackball :S Man hinner inte ens blinka så har han vänt sig och satt in en headshot...

Vilka är vettiga märken, och en skaplig precision? Jag har en bra musmatta, vad är pads för nåt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2704281

En av de få jag hittar som är trådlösa och har lite gaming-stil. Eller hittar du en i bra skick på Blocket. Tillexempel denna: http://www.blocket.se/lulea/Gaming_mus_Mad_catz_R_A_T_9_57657...

Permalänk
Medlem

pads är glides, små vita saker du sätter under musen. Skulle också rekkomenderat den där Logitech musen, kollat på den många gånger och testat den också, vill ha den framför teven främst då jag tycker den är så snygg, finaste trådlösa "gaming" musen.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rasmuslian:

Hej!
Jag behöver en ny mus, och en billig sådan. Den ska vara trådlös och gärna ha lite gamingkänsla över sig.

Vad är bra och vad borde man köpa?

Tack för svar,
Rasmus

sök på prisjakt.se

Permalänk
Skrivet av RealPower:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2704281

En av de få jag hittar som är trådlösa och har lite gaming-stil. Eller hittar du en i bra skick på Blocket. Tillexempel denna: http://www.blocket.se/lulea/Gaming_mus_Mad_catz_R_A_T_9_57657...

Den första ser intressant ut, men den har inte släppts ännu. Den passar alla mina krav. Borde man vänta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

G602, helt klart värd varenda krona, helt underbar. Med lithium-batterier har den batteritid på typ 3 månader. Köp på mellandagsrean, priset har gått upp på senare tid, köp för 399-499

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmuslian:

Den första ser intressant ut, men den har inte släppts ännu. Den passar alla mina krav. Borde man vänta?

Den har väl vist släppts? afferenta har ju den! Såg den på Elgiganten för ett tag sen tror jag fast då röd

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Den har väl vist släppts? afferenta har ju den! Såg den på Elgiganten för ett tag sen tror jag fast då röd

Oj, my bad! Jag tror nog att jag provar den, beställer den från Media Markt. Återkommer. Tack för alla svar hittills.

Visa signatur