Thermalright krymper kylarna Macho och Silver Arrow för ITX-byggen

Trädvy Permalänk
Dalek
Registrerad
Dec 1999

Thermalright krymper kylarna Macho och Silver Arrow för ITX-byggen

Kompakta och samtidigt kraftfulla byggen är på modet. Nu lanserar Thermalright två populära modeller i mindre utföranden, där kompatibilitet med Mini ITX-moderkort är i fokus.

Läs artikeln

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008

På tok för stora för små byggen, men kul initiativ.

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Tanken är god men frågan är hur väl det faktiskt funkar i praktiken. Mindre lådor har ju liksom mindre luft att vispa runt.

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook. Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Verkar fortfarande som att min Noctua NH-C12P SE14 är bäst för mitt Node 804.

Skickades från m.sweclockers.com

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • 8GB Kingston Hyper X memory • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC U11+
🎧 ~ Cowon Plenue J 64GB• Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Maj 2003

Macho 90 verkar faktiskt intressant

Stationär: FD Define Nano S, AMD R5 1600, Biostar X370GTN, G-Skill Ripjaws V 16GB 3600Mhz @ 3200Mhz CL16, Radeon RX 570, Samsung 850 EVO 1TB, Corsair SF450, Arctic Freezer 33
HTPC: In-Win BP671, AMD Athlon 5350, Asus AM1I-A, Geforce GT 710, 4GB 1600Mhz, Corsair Force LS 60GB, One for all UCR7960 (+ Flirc)
NAS: HP Proliant N54L, 2x WD Red 2TB (Raid 1), WD Green 2TB, FreeNAS 11.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Se till att få ut dem på marknaden också, Thermalright. Silver arrow ITX skulle passa precis i ett Node 304 bygge baserat på Asus Z97i-PLUS.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Ozzed:

Tanken är god men frågan är hur väl det faktiskt funkar i praktiken. Mindre lådor har ju liksom mindre luft att vispa runt.

Mängden luft spelar inte så stor roll, bara du byter ut den i tillräkligt hög hastighet Men det blir klart lite kluriga och kräver mer tankeverksamhet att bygga i litet chassie än i ett stort

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Det jag gillar är tanken om att de går in i ett chassi som inte är högre än grafikkortet. Men nja känns inte helt som något nytänk.

Regn är snö på sommarn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av cheben:

Mängden luft spelar inte så stor roll, bara du byter ut den i tillräkligt hög hastighet Men det blir klart lite kluriga och kräver mer tankeverksamhet att bygga i litet chassie än i ett stort

Alltså mängd. Eller vad menar du nu?

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

Tyvärr är även 135mm för högt för min del, vore trevligt med fler låga och bra alternativ än de som finns i dagsläget.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Jul 2004

Thermalright axp 100/200 tycker jag de ska förbättra lite... e ju typ ultimata kylaren för ett itx sys

Ahhlon2x4@3.6@~1.42-14.3v / 8gb/gtx 470

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm, Sverige
Registrerad
Jul 2001

Coolt att de utvecklar kylare för ITX, men jag har inte 135mm i höjd i mitt..

Litet projekt

yayaya I am Lorde yayaya

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av NodCommander:

Alltså mängd. Eller vad menar du nu?

Att hur mycket luft chassiet rymmer inte behöver ha så stor inverkan på temperaturer på komponenterna. Däremot är det lättare att få till i en stor låda, men liten låda med lite luft i behöver inte betyda att saker gå varmare bara för att den rymmer mindre.