Permalänk
Medlem

Dark Souls 2 Co-op?

Tjena, jag och en kompis hade tänkt köpa Dark Souls 2 nu under jul men undrar lite hur coop funkar. Kan man spela tillsammans hela tiden eller bara under vissa tider? Får inte riktigt någon klarhet när jag sökte på google.

Vi vill kunna spela tillsammans typ hela tiden men fattar inte riktigt om det går.

Kan någon förklara?

Tack

Visa signatur

|CPU: Intel i5 6600K |GPU: Asus RTX 3060Ti |PSU: XFX 750W
|MB: ASUS Z170-A |RAM: Crucial 16GB DDR4 2400Mhz
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Körde inte co-op själv men du måste göra en summon sigil på marken, mycket möjligt att det bara går vid boss fights vilket kunde bli lite tokigt att man får rätt person ibland, har för mig man kunde skaffa en promise ring eller nåt sånt som satta prio på sina vänner.

Permalänk
Medlem

Om det fungerar på ett liknande sätt till första dark souls. Vilket jag och en polare körde "co-op" igenom nästan hela spelet så är det ett jääääävla fipplande.

Vi fick helt enkelt bestämma att "här lägger jag ut markeringen" och vänta... "ser du den?"...... "nu då?"....."ser du den nu då?".... "nu kom den upp!..... och där var den borta....."
Tog kanske 20-30 minuter per gång att lyckas få in polaren i spelet, efter det körde man på i kanske 10 minuter, sedan fick man göra om det.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWEWirex:

Tjena, jag och en kompis hade tänkt köpa Dark Souls 2 nu under jul men undrar lite hur coop funkar. Kan man spela tillsammans hela tiden eller bara under vissa tider? Får inte riktigt någon klarhet när jag sökte på google.

Vi vill kunna spela tillsammans typ hela tiden men fattar inte riktigt om det går.

Kan någon förklara?

Tack

Du kan gärna kika i forumet innan du skapar, vi har gått igenom allt detta i officiella dark souls 2 tråden

Skrivet av Elghinnarisa:

Om det fungerar på ett liknande sätt till första dark souls. Vilket jag och en polare körde "co-op" igenom nästan hela spelet så är det ett jääääävla fipplande.

Vi fick helt enkelt bestämma att "här lägger jag ut markeringen" och vänta... "ser du den?"...... "nu då?"....."ser du den nu då?".... "nu kom den upp!..... och där var den borta....."
Tog kanske 20-30 minuter per gång att lyckas få in polaren i spelet, efter det körde man på i kanske 10 minuter, sedan fick man göra om det.

Coop fungerar tusen gånger bättre i Dark souls 2. Köp ringen från katten så är det garanterat endast rätt spelare som summonar dig. Har spelat säkert 50h coop i spelet, har aldrig behövt vänta mer än 30 sekunder på att bli summonad.

Det gick för övrigt att få det att fungera riktigt bra i DS1 också. Du behövde två mods, vanliga 1080p-HD-patchen och en coop mod som är släppt av en annan känd moddare. Med den plus coop-ringen i DS1 så fungerade det nästan lika bra som det gör i DS2.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional