Intel pengar tillbaks kampan

Permalänk
Medlem

Intel pengar tillbaks kampan

Intel kör en kampanj om utvalda produkter

https://toptechcashback.com/se/en/claims/cashback/invoice

Jag inskaffade min intel processor samt godkänd moderkort 5 decembernär jag går in är närmaste datumet 16 november?

Nån som vet bättre om detta?

EDIT

Ska vara inklöp 5 dec inte 5 november

Permalänk
Medlem

Det står ju att du inte kan skicka in förrän tidigast 30 dagar efter köpet.

Permalänk
Medlem

Om du köpte 5 november så är det innan kampanjen började.

16-19 November är det enda som visas eftersom:
- 16 november var första dagen kampanjen gällde
- Det måste ha gått minst 30 dagar sedan inköpet när man begär sin cashback (därav 19 November).

Permalänk
Medlem

De har ju 2 olika datum perioder och slutdatum

https://toptechcashback.com/se/en/pages/cashback/qualifying

Så lite för förvirrande...

https://toptechcashback.com/se/en/claims/cashback/invoice

Det är 5 januari som gäller för mig då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

De har ju 2 olika datum perioder och slutdatum

https://toptechcashback.com/se/en/pages/cashback/qualifying

Så lite för förvirrande...

https://toptechcashback.com/se/en/claims/cashback/invoice

Det är 5 januari som gäller för mig då?

I det första inlägget skriver du att du köpt den 5 November men du menar kanske December?

Permalänk
Medlem

Ingen kampanj gäller dig, den ena slutade 3/10/14 nästa började 16/11/14

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför de ska hålla på med sånt här, bara massa extra jobb... Sänk priserna för alla istället.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av e1m1:

Fattar inte varför de ska hålla på med sånt här, bara massa extra jobb... Sänk priserna för alla istället.

Hade varit bättre helt klart. Butikerna sänker priserna sen gör dom upp med intel efter kampanjens slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

I det första inlägget skriver du att du köpt den 5 November men du menar kanske December?

Ja jag menar 5 decmber gjordes inköpet

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Om du köpte 5 november så är det innan kampanjen började.

16-19 November är det enda som visas eftersom:
- 16 november var första dagen kampanjen gällde
- Det måste ha gått minst 30 dagar sedan inköpet när man begär sin cashback (därav 19 November).

Skulle vara 5 december inte november

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Skulle vara 5 december inte november

Då är det inga problem. Du måste bara vänta i 30 dagar efter köpet. Köpte min vid ungefär samma datum, man ska skicka in formuläret 30-60 dagar efter köpet.

Nu leker vi "the waiting game"..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Då är det inga problem. Du måste bara vänta i 30 dagar efter köpet. Köpte min vid ungefär samma datum, man ska skicka in formuläret 30-60 dagar efter köpet.

Nu leker vi "the waiting game"..

Får nog sätta påminnelse på mobilen så man inte glömmer bort

Detta som blev lite avgörande och minskade mellanskillnaden på 4670 4970

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Fattar inte varför de ska hålla på med sånt här, bara massa extra jobb... Sänk priserna för alla istället.

Att erbjuda en generell rabatt på de listade produkterna kostar väldigt mycket mer än att köra en sån här kampanj. Känner man inte till kampanjen spelar det ingen roll och känner man till den får man pengar tillbaka = nöjda kunder = win-win (för Intels del). Sen finns det säkert även personer som är medvetna om kampanjen men inte orkar bry sig och gå igenom allt 'krångel' för att spara några hundralappar.

Att man inte kan ansöka om ersättning förrän minst 30 dagar efter inköp beror förmodligen på att Intel hoppas att många ska glömma bort kampanjen under tiden.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av ågren:

Att man inte kan ansöka om ersättning förrän minst 30 dagar efter inköp beror förmodligen på att Intel hoppas att många ska glömma bort kampanjen under tiden.

Kan ju också vara att dom vill förhindra folk från att köpa på öppet köp, få cashback och sedan lämna igen prylarna. Finns alltid folk/fifflare som försöker utnyttja alla system.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Kan ju också vara att dom vill förhindra folk från att köpa på öppet köp, få cashback och sedan lämna igen prylarna. Finns alltid folk/fifflare som försöker utnyttja alla system.

Citat:

I händelse av om en kvalificerande produkt av någon anledning returneras eller byts ut under cashback ansökningsperioden och om cashback inte har betalats ut, kommer den ursprungliga ansökan att annulleras och du kommer att behöva fylla i din ansökan igen i enlighet med ersättningsorder. Om den kvalificerande produkten returneras eller byts ut efter att cashback ansökan har blivit godkänd eller betald, kommer cashback summan på Intels eget godtycke återvinnas från dig på begäran.

Men det kanske inte ens är applicerbart i Sverige eller så kanske de bara gör stickprov/kollar upp det vid misstanke om fiffel.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Att erbjuda en generell rabatt på de listade produkterna kostar väldigt mycket mer än att köra en sån här kampanj. Känner man inte till kampanjen spelar det ingen roll och känner man till den får man pengar tillbaka = nöjda kunder = win-win (för Intels del). Sen finns det säkert även personer som är medvetna om kampanjen men inte orkar bry sig och gå igenom allt 'krångel' för att spara några hundralappar.

Att man inte kan ansöka om ersättning förrän minst 30 dagar efter inköp beror förmodligen på att Intel hoppas att många ska glömma bort kampanjen under tiden.

Precis, och allt det du nämner är saker som sänker Intel i mina ögon. Dvs de förlorar pengar och tappar potentiella kunder som faktiskt förstår att cashback är dåligt för oss kunder i stort. Bra drag Intel.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Precis, och allt det du nämner är saker som sänker Intel i mina ögon. Dvs de förlorar pengar och tappar potentiella kunder som faktiskt förstår att cashback är dåligt för oss kunder i stort. Bra drag Intel.

Det beror väl på hur man ser på saken. Att kunna få pengar tillbaka kan aldrig vara någonting negativt men visst, jag håller med om att det är lite fult av Intel. Däremot är det inte särskilt ovanligt att storföretag har snåriga regler, konstiga förbehåll och trixar på alla möjliga sätt i marknadsföringssyfte.

Bästa exemplet är nog bensinförbrukning och det är för mig ofattbart hur det kan vara lagligt att marknadsföra en viss förbrukning om det kräver extrema modifikationer och endast gäller under särskilda förhållanden.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Fattar inte varför de ska hålla på med sånt här, bara massa extra jobb... Sänk priserna för alla istället.

Därför att många ser det här och tänker "WOW, vilken bra deal!" men sedan orkar dom inte, gör fel, är för sena eller så strular något så dom får inte pengarna tillbaka.
På så sätt har man fått sålt extra mycket saker pga reapris men utan att behöva tappa vinstmarginal pga sänkt pris!

Permalänk
Medlem

Jag köpte mina prylar 14 nov. Ingen cashback för mig då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Jag köpte mina prylar 14 nov. Ingen cashback för mig då?

Nej, det verkar tyvärr inte så.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Datumet närmar sig men jag är lite förvirrad

1. Jag gjorde beställning 5 december med ordernummer xxxxxxx

2. När jag loggar in på mina sidor jag beställde ifrån står det dock 8 december

3. När jag hämtar PDF dokument står order datumet på 17 dec och priserna är exklusive moms

4. På sidan står det

https://toptechcashback.com/se/en/claims/cashback/invoice

Please upload a copy of your purchase invoice that clearly shows your qualifying product(s), reseller, purchase date and purchase price.

Ska jag då skicka upp pdf dokumentet från 17 dec med priserna exlusive moms eller annat? Det skiljer ca 200kr med eller utan moms

5. Jag antar man ska fylla i dollar priset för moderkortet och processorn jag köpte?

6. Invoice Number, är det min banks konto nummer för insättningar?

Tacksam för hjälp för krånglig "kampanj" av Intel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Datumet närmar sig men jag är lite förvirrad

1. Jag gjorde beställning 5 december med ordernummer xxxxxxx

2. När jag loggar in på mina sidor jag beställde ifrån står det dock 8 december

3. När jag hämtar PDF dokument står order datumet på 17 dec och priserna är exklusive moms

4. På sidan står det

https://toptechcashback.com/se/en/claims/cashback/invoice

Please upload a copy of your purchase invoice that clearly shows your qualifying product(s), reseller, purchase date and purchase price.

Ska jag då skicka upp pdf dokumentet från 17 dec med priserna exlusive moms eller annat? Det skiljer ca 200kr med eller utan moms

5. Jag antar man ska fylla i dollar priset för moderkortet och processorn jag köpte?

6. Invoice Number, är det min banks konto nummer för insättningar?

Tacksam för hjälp för krånglig "kampanj" av Intel

Tycker att Intel har varit ganska tydliga med sin kampanj. Framförallt då de kräver dig att kontrollera följande

  • Complete the claim form on this website 30 – 60 days after your purchase.

  • You must have purchased a qualifying CPU and Motherboard during the promotional period

  • Please have an uploadable copy of your purchase receipt ready before you start the claim form.

  • During the claim form you will be asked for your bank details, please have them ready.

  • Confirm that you have read and accept the Terms of this promotion found here

Problemet för dig är att du inte lästa på samt att du nu har olika datum på dina papper.
Sen är väll det du får tillbaka ett fast pris oavsätt vad du betala och om det är med moms eller ej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Datumet närmar sig men jag är lite förvirrad

1. Jag gjorde beställning 5 december med ordernummer xxxxxxx

2. När jag loggar in på mina sidor jag beställde ifrån står det dock 8 december

3. När jag hämtar PDF dokument står order datumet på 17 dec och priserna är exklusive moms

4. På sidan står det

https://toptechcashback.com/se/en/claims/cashback/invoice

Please upload a copy of your purchase invoice that clearly shows your qualifying product(s), reseller, purchase date and purchase price.

Ska jag då skicka upp pdf dokumentet från 17 dec med priserna exlusive moms eller annat? Det skiljer ca 200kr med eller utan moms

5. Jag antar man ska fylla i dollar priset för moderkortet och processorn jag köpte?

6. Invoice Number, är det min banks konto nummer för insättningar?

Tacksam för hjälp för krånglig "kampanj" av Intel

Invoice refererar till faktura/orderbekräftelse. De vill att du ska mejla in ett kvitto helt enkelt på ditt köp. När jag går in på sidan så står det dock "Please have an uploadable copy of your purchase receipt ready before you start the claim form."? Oavsett tror jag inte det spelar någon jättestor roll, bara det är någon form av legitimt bevis på ditt köp.

Känner du dig osäker borde du ju kunna ringa till någon support?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Invoice refererar till faktura/orderbekräftelse. De vill att du ska mejla in ett kvitto helt enkelt på ditt köp. När jag går in på sidan så står det dock "Please have an uploadable copy of your purchase receipt ready before you start the claim form."? Oavsett tror jag inte det spelar någon jättestor roll, bara det är någon form av legitimt bevis på ditt köp.

Känner du dig osäker borde du ju kunna ringa till någon support?

Skickat samma frågor till inet får se om de kan besvara

Jag köpte ett helt datorpaket från Inet som jag har digital faktura på i pdf med adress och orderbekräftelsen

Borde räcka med det? Men då är priserna exlusive moms dvs mindre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Skickat samma frågor till inet får se om de kan besvara

Jag köpte ett helt datorpaket från Inet som jag har digital faktura på i pdf med adress och orderbekräftelsen

Borde räcka med det? Men då är priserna exlusive moms dvs mindre

Men summan man får tillbaka styrs inte av inköps priset, utan det är fasta summor för respektive kombo man köpt.
Så det skall inte spela ngn roll??

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Skickat samma frågor till inet får se om de kan besvara

Jag köpte ett helt datorpaket från Inet som jag har digital faktura på i pdf med adress och orderbekräftelsen

Borde räcka med det? Men då är priserna exlusive moms dvs mindre

Inet tror jag inte bryr sig, det är ju Intels kampanj - inte Inet. Om du har fakturan på pdf så är det bara att skicka med den. Var det inte en fast summa du skulle få tillbaka? Då spelar det ju ingen roll om Inets faktura var på 20.000:- eller 2000:-?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Inet tror jag inte bryr sig, det är ju Intels kampanj - inte Inet. Om du har fakturan på pdf så är det bara att skicka med den. Var det inte en fast summa du skulle få tillbaka? Då spelar det ju ingen roll om Inets faktura var på 20.000:- eller 2000:-?

Man får ungefär 500kr tillbaks för utvalda produkter av processor och moderkort men jag är osäker på med eller utan moms man ska skicka in då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Man får ungefär 500kr tillbaks för utvalda produkter av processor och moderkort men jag är osäker på med eller utan moms man ska skicka in då

Givetvis med moms eftersom kampanjen enbart riktar sig till slutkonsument.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Jag håller med. Det kunde vara enklare än att man ska skriva in BIC. Räkna ut sitt IBAN nummer. Upload dokuments etc. Tog en stund och det bästa av allt är att man inte riktigt vet om det är ordernumret de menar eller fakturanumret? Men jag chansade på fakturanumret då invoice number betyder fakturanummer.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Nu fått bekräftat jag är godkänd få tillbaks pengar av Intel, dock kan det tydligen dröja uppemot 60 dagar till! Utdragen process det här!

Det jag gjorde var att fylla i mitt ordernummer jag köpte från Inet och bifogade Inet digitala faktura i pdf fil som står i exklusive moms men jag fyllde i med moms för köp av moderkort och och processor.

Bankuppgifter är bara kolla med bank

Har man tur får man nu tillbaks 500kr, det som var lite avgörande i stället inskaffa 4970k processor i stället för 4670 då detta minskar mellanskillnaden