Permalänk

Surfplatta 3000kr

Hej! Går i tankarna på att köpa min första surfplatta. Budgeten ligger på runt 3000 kr och den kommer främst användas till filmtittande, men kanske även en del spel. Har kikat lite på Nvidia Shield Tablet och Samsungs nya Tab s 8.4, men har svårt att bestämma mig. Kanske en iPad mini? Krav är att den ska vara på minst 8 tum. Vilken tycker ni jag ska inhandla?

Permalänk
Medlem

Sony Xperia Z2 Tablet: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2520488
Borde droppa till 3000kr under mellandagsrean. Jag har den och är riktigt nöjd.

Permalänk
Skrivet av 2infinity:

Sony Xperia Z2 Tablet: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2520488
Borde droppa till 3000kr under mellandagsrean. Jag har den och är riktigt nöjd.

Hur är skärmen på den? Tror den kommer va lite för stor då jag har väldigt små händer.

Permalänk
Medlem

Skulle personligen lätt tagit Shield Tablet för mediakonsumtion pga. framåtriktade högtalare.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

Vad tror ni om Nexus 9. Bättre eller sämre än Shielden?

Permalänk
Skrivet av LPG:

Skulle personligen lätt tagit Shield Tablet för mediakonsumtion pga. framåtriktade högtalare.

Blir nog denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillKroaten:

Blir nog denna

van med windows 8.1? och kan tänka dig ta en 10 tums platta?

1080p skärm och tangentbord följer med denna, tar du sen med en bluetooth mus så kan du även sitta och spela enklare spel typ quake 1, 2 trackmania nations forever och en del mer som inte är allt för krävande.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2869420

själv så väntar jag på nästa generation surfplattor som kommer i början utav nästa år.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Blev en shield.

Citering av raderat inlägg raderat.
Permalänk
Medlem

Det finns uppenbara fördelar med att köra fulla win 8.1 istället för android. Vad man först bör utgå ifrån när man väljer platta är vilket OS man är van vid eller föredrar.

Citering av raderat inlägg raderat.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Det finns uppenbara fördelar med att köra fulla win 8.1 istället för android. Vad man först bör utgå ifrån när man väljer platta är vilket OS man är van vid eller föredrar.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Hade just det i åtanke själv att den kunde bli en del mer användbar vid resande och att ett tangentbord kan vara trevligt och använda om han skulle behöva skriva något efter att han kollat klart på någon film eller stream, Chatta med kompisar på steam,facebook etc, göra sökningar på streams/videos lite allmänt på nätet vid slösurfande eller annat som en laptop i de lägre prisklasserna hanterar.

Sitter själv på en android platta på 7 tum (Äldre Acer A1 B71 som inte är så jättekul pga den lilla mängd ramminne och skrivande kan bli lite jobbigt vid sängen när den vänder på sig 7 utav 10 gånger mitt i skrivandet.)

Vet inte hur Lenovos budgetsegment på laptops,surfplattor är (skulle tro att de är som många andra märken mer eller mindre...)
Men har då inga problem än så länge med min lenovo T420 som används som skoldator.

Enda jag har och klaga lite på är nog hårddisken samt skärmen.
(van med ssd hemma och ips skärm.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.