Permalänk
Medlem

Hybrid dator

Tjenare, jag letar efter en hybrid dator. Jag har kollat på Lenovo yoga 2 pro då den kan man ha som både tablet och laptop samtidigt som den har väldigt bra specifikationer.

Dock har yoga 2 pro 3200x1800, jag skulle helst vilja ha 1920x1080.

Har ni några rekommendationer på andra datorer eller erfarenhet av dessa datorer får ni gärna ge eran åsikt.

(Köpet kommer inte ske innan nyår så ifall det släpps en bättre dator efter årsskiftet får ni gärna tipsa om dom också.)

Permalänk
Medlem

Kör icke Pro varianten, den har 1080p och en i5 4210. Jag var o kollade på den på elgiganten och den var verkligen fin och rapp! Men beslutade mig för en Pro i slutändan ändå (beställde i förrgår så inte fått den än)..

Yoga 2 med 256gb ssd och i5 4210 gick loss på 8990 på elgiganten, jag skulle vänta på mellandagsrean o hoppas på rea

Kan recensera dem bättre när jag fått min o lekt lite med den.. Men mitt första intryck var definitivt positivt! (laddade ner crystaldisk på datorn på elgiganten o sddn levererade 480/400MBps read/write)

Visa signatur

|Chassi: Phanteks P400S | CPU: i9 9900k, Corsair H90 | GPU: 2x GTX 980 @ 1450/8000MHz | RAM: 16GB Corsair LPX @ 2400mhz | PSU: Corsair AX850 med MDPC-X sleeve | Mobo: Asus Z390-F | SSD: Samsung 840 Pro 256GB, Samsung 860 EVO 500GB| HDD: Samsung F1 640GB, WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweezy:

Kör icke Pro varianten, den har 1080p och en i5 4210. Jag var o kollade på den på elgiganten och den var verkligen fin och rapp! Men beslutade mig för en Pro i slutändan ändå (beställde i förrgår så inte fått den än)..

Yoga 2 med 256gb ssd och i5 4210 gick loss på 8990 på elgiganten, jag skulle vänta på mellandagsrean o hoppas på rea

Kan recensera dem bättre när jag fått min o lekt lite med den.. Men mitt första intryck var definitivt positivt! (laddade ner crystaldisk på datorn på elgiganten o sddn levererade 480/400MBps read/write)

Skriv gärna här igen när du får den

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Skriv gärna här igen när du får den

Fått den nu... Måste säga att jag älskar den!

Härligt kvalité, skön och lätt och skärmen är sjukt bra!

Det allra mesta scalear perfekt med 4K (så det inte blir jobbigt litet), det enda jag märkt inte scalear bra är Flashplayer om man kör Firefox, GUIt blir sjukt litet och går inte att använda med mina feta fingrar då iaf.. Detta problem löste sig genom att köra Chrome dock, där det av någon anledning scalear bra...

Jag har inga dåliga synpunkter på den hittills faktiskt.. Är sjukt nöjd med den och jag tror att du nog skulle bli det med!

Batteritiden vid normalt användande och ganska hög ljusstyrka är ~6timmar för mig

Originalinställningar o dyl. är inte allltid helt vad jag vill åt (den har adaptiv ljusstyrka som jag inte är ett fan av).. Jag bytte grafikdrivrutiner, ändrade lite i energiinställningar och tog bort touch gestures på touchpaden (typ Windows 8s byta-app funktion osv)

Efter det är den perfekt för mig iaf:)

Och jag trodde inte jag skulle gilla 3200x1800 på så liten skärm... men det är kristallklart och riktigt bra!

Visa signatur

|Chassi: Phanteks P400S | CPU: i9 9900k, Corsair H90 | GPU: 2x GTX 980 @ 1450/8000MHz | RAM: 16GB Corsair LPX @ 2400mhz | PSU: Corsair AX850 med MDPC-X sleeve | Mobo: Asus Z390-F | SSD: Samsung 840 Pro 256GB, Samsung 860 EVO 500GB| HDD: Samsung F1 640GB, WD Blue 1TB |