Balance druid "känsla"? Vad tycker du?

Permalänk

Balance druid "känsla"? Vad tycker du?

Hej, min main är en balance druid och älskade att spela på den väldigt mycket under MoP. Men med den nya expansionen och ändringen på våra mechanics så tror jag inte riktigt att jag får ut samma glädje av att spela balance. Nu känns den mer eller mindre som vilken annan caster som helst medans förut kändes den unik, iaf för mig. Kan annars vara att jag bara tröttnat lite på spelet. Vad är era tankar?

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid testa något annat.

Jag har aldrig riktigt gillat mash-button-casters, och det är väl lite det som Lazerchickens är nuförtiden. Jag hade testat något som typ SPriest, eller kanske något helt annat? Min 'main' är en resto druid, medans min 'alt' är en Prot Warrior. Var jävligt mycket skönare att levla som en riktig melee.

Visa signatur

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt

Permalänk
Skrivet av Zhirgoyt:

Du kan ju alltid testa något annat.

Jag har aldrig riktigt gillat mash-button-casters, och det är väl lite det som Lazerchickens är nuförtiden. Jag hade testat något som typ SPriest, eller kanske något helt annat? Min 'main' är en resto druid, medans min 'alt' är en Prot Warrior. Var jävligt mycket skönare att levla som en riktig melee.

Jo, balance druid är den enda castern som har kommit undan för mig. Annars har det varit 100% melee. Och pvp är det ingen tvekan över att ta melee

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Skrivet av oscar_98123:

Jo, balance druid är den enda castern som har kommit undan för mig. Annars har det varit 100% melee. Och pvp är det ingen tvekan över att ta melee

Jag håller med dig, den känns väldigt "clunky" enligt mig. Rerollade Shadow, och tycker väl egentligen inte riktigt om någon caster för tillfället(förutom Elemental då kanke pga. man e mer aktiv) tycker de flesta casters e väldigt tråka pga. hur lika dem e!
Tänkt levla upp min hunter nu för att kolla hur den känns..
Håller tummarna för att Fire Mage kan bli smått buffade så den är vettig i pvp för den är enligt mig den roligaste klassen!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

Jag håller med dig, den känns väldigt "clunky" enligt mig. Rerollade Shadow, och tycker väl egentligen inte riktigt om någon caster för tillfället(förutom Elemental då kanke pga. man e mer aktiv) tycker de flesta casters e väldigt tråka pga. hur lika dem e!
Tänkt levla upp min hunter nu för att kolla hur den känns..
Håller tummarna för att Fire Mage kan bli smått buffade så den är vettig i pvp för den är enligt mig den roligaste klassen!

Fire mage fick en ganska bra buff för bara några dagar sedan. Gjorde väldigt gott för PVE.
Jag spelar aldrig PVP så jag vet inte hur den buffen påverkat där.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscar_98123:

Hej, min main är en balance druid och älskade att spela på den väldigt mycket under MoP. Men med den nya expansionen och ändringen på våra mechanics så tror jag inte riktigt att jag får ut samma glädje av att spela balance. Nu känns den mer eller mindre som vilken annan caster som helst medans förut kändes den unik, iaf för mig. Kan annars vara att jag bara tröttnat lite på spelet. Vad är era tankar?

Jag kör balance druid som main, 642 ilvl. Riktigt kul att köra. Älskar bursten man gör på pull med hero. Första exp jag kör balance och ångrar verkligen inte att jag tog det som main.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |