Permalänk
Medlem

Möss för stora händer

Hej, jag har väldigt stora händer vilket är ett stort problem med att försöka hitta möss som passar. Just nu har jag en zowie ec1 som jag har använt väldigt länge för att det är typ den enda musen jag ej får kramper i handen av efter ett tag, steelseries xai funkar också men kvaliten är lite för dålig skrollen är skit etc på den.

Nu till min fråga, jag vill ha lite större möss som är ergonomiska som är för större händer. Jag köpte en func ms3 rev 2 den är skön men efter ungefär 1 timma så får jag kramper då den är för liten och jag ej kan ha hela min hand på den

Som ni ser så är den för liten om jag ska hålla hela handen på den och om jag håller den så jag når allt så får jag kramp i handen. Vet ni någon mus som är för väldigt stora händer?

Permalänk
Medlem

Qpad 5k? Har liknande problem. Tycker att 5k och mionix naos passade bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Qpad 5k? Har liknande problem. Tycker att 5k och mionix naos passade bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med har själv QPAD 5K och måste säga att jag är jätte nöjd. Mionix naos funkar säkert också bra. Hade en razer abyssus innan QPAD musen och vilken skillnad det var i komfort!

Permalänk
Avstängd

Jag har ganska så stora händer, jag håller musen med fingrarna, låter kanske lustigt. Men man får bra precision även med mindre möss

Visa signatur

FX8350@4,4GHZ|M5A99X EVO 2.0|HD7950|8GB RAM|370GB SSD|1TB HDD|NZXT H440|Corsair TX750M|

|Cooler Master Nepton 280L|Accelero Xtreme|

Permalänk
Medlem

Qpad 5K!

Permalänk
Medlem

Mionix naos är för liten också.

De där är en mionix naos 5000. Problemet var mest att sen var för tundad och höger sidan för fingrarna gicl neråt för mycket så dom släpade i mattan jämt, sen höll jag ej på den bilden med hela handen på den under det var mer ett finger grepp nästan. Typ mitt imellan finger och palm då det gick ej att hålla den med bara fingrarna och min poäng med den bilden var ej hur stora mina händer är utan hur jag var tvungen att hålla i den typ. Då är faktiskt denna func böttre på att passa handen men fortfarande för liten. Om jag söger så här mina händer är större än storleken på normala ansikten. När jag håller i min samsung note 4 ser det ut som om det är en samsung s4 mini jag håller i typ.

Edit https://www.dropbox.com/s/p5e2j3p2sodzmj8/IMG_20111025_091619...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fatty:

Hej, jag har väldigt stora händer vilket är ett stort problem med att försöka hitta möss som passar.

Byt grepp istället.
Hög sens och greppa musen med tumme + ringfinger, med stöd av lillfingret.

Mycket mer ergonomiskt än att köra helhandsgrepp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://m3.idg.se/2.1022/1.334842/mullig-mus

Denna hade varit perfekt för dig då

Permalänk
Medlem

Det där är stora händer. Min ms3 func är en av de största möss jag använt och kännt på. Är osäker på om det finns större om du inte gör något yttre skal själv. Såg en här på sweclockers.com som gjorde en form på sin hand och satte den formen ovanpå sin mus så den passad perfekt. Kanske inte möjligt för just dig men vet att jag sett det.

Lycka till iaf!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nackskägg:

Byt grepp istället.
Hög sens och greppa musen med tumme + ringfinger, med stöd av lillfingret.

Mycket mer ergonomiskt än att köra helhandsgrepp.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis vad jag menade med mitt svar.

Visa signatur

FX8350@4,4GHZ|M5A99X EVO 2.0|HD7950|8GB RAM|370GB SSD|1TB HDD|NZXT H440|Corsair TX750M|

|Cooler Master Nepton 280L|Accelero Xtreme|

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoctuaFan:

Precis vad jag menade med mitt svar.

Jag har en zowie ec1 som är den skönaste att hålla med bara fingrarna med. Men det är jobbigt i längden. Sen förr hade jag en ace edge 3200 som var otroligt skön även om jag ej kunde ha hela handen på så var een formad så jag kunde hålla på ett annat sätt som liknar palm grip men var fortfarande skön. Jag gjorde mig dock av med den då sensorn var otroligt dålig. Studsade upp och ned när jag körde långsamt mot sidan och i snabba rörelser så gick den bara halva vägen jämnfört om jag skulle dra den långsamt. Konstigt nog har ej func ms3 det problemet även om sensorn är den samma. Jag vet om att det finns kopior på ace musen men jag vill ejb köpa en kopia som kostar 500kr om jag måste ha den sensorn. Dock är jag ganska desperat så jag har nästan tänkt kolla upp om det finns en annan bra sensor ( helst optisk) som passar i den så jag byter ut hårdvaran i den och använder bara skalet. Btw anledningen att jag vill ha mer av min hand på musen är att jag får bättre accuracy då den glider annars lätt om jag bara håller med fingarna. Antar jag fortsätter använda min trotjönare zowie ec1 och får be att någon gör en stor mus i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det där är stora händer. Min ms3 func är en av de största möss jag använt och kännt på. Är osäker på om det finns större om du inte gör något yttre skal själv. Såg en här på sweclockers.com som gjorde en form på sin hand och satte den formen ovanpå sin mus så den passad perfekt. Kanske inte möjligt för just dig men vet att jag sett det.

Lycka till iaf!

Bet du vad jag ska söka på? Hittar inte den, jag vet vilken du menar wpg den för ett tag sen själv. Är lite osöker på hur man ska få till den bra så att alla knappar sitter rätt.

Permalänk
Skrivet av Fatty:

Bet du vad jag ska söka på? Hittar inte den, jag vet vilken du menar wpg den för ett tag sen själv. Är lite osöker på hur man ska få till den bra så att alla knappar sitter rätt.

Här är galleriet om det var det du frågade efter

http://www.sweclockers.com/galleri/12040-formgjutet-grepp-till-mus

Permalänk
Medlem

Min G700 är ganska stor enligt mig. Kanske en R.A.T 7/9, går ju att sätta på lite olika delar och anpassa den efter handen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persienner:

Det var den tackar : ) frågan är hur man ska göra sjölv med vilken mus.

Skrivet av RealPower:

Min G700 är ganska stor enligt mig. Kanske en R.A.T 7/9, går ju att sätta på lite olika delar och anpassa den efter handen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persienner:

Det var den tackar : ) frågan är hur man ska göra sjölv med vilken mus.

Skrivet av RealPower:

Min G700 är ganska stor enligt mig. Kanske en R.A.T 7/9, går ju att sätta på lite olika delar och anpassa den efter handen?

Har tänkt på rat men är det inte konstigt med hål i musen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fatty:

Det var den tackar : ) frågan är hur man ska göra sjölv med vilken mus.

Känns som att Logitech G9 eller G9x vore ett bra val då de har utbytbara skal, så kan du gjuta på själva skalet och byta om det inte blir bra.

Bygg ut bakåt samt åt vänster så borde det väl funka?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Jag hade tidigare WoW-musen från Steelseries. Den är ordentligt stor. Vet inte om den går att få tag i längre, men jag har min kvar som du kan få köpa för en billig peng. Väldigt bra skick.

Den funkar såklart hur bra som helst till annat också. Det är inga konstiga specialinställningar så att säga. En helt vanlig (stor) mus.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Känns som att Logitech G9 eller G9x vore ett bra val då de har utbytbara skal, så kan du gjuta på själva skalet och byta om det inte blir bra.

http://origin.arstechnica.com/journals/hardware.media/logitec...

Bygg ut bakåt samt åt vänster så borde det väl funka?

G9x är en finger möss. Inte att hålla med hela handen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zeleni:

G9x är en finger möss. Inte att hålla med hela handen.

Skickades från m.sweclockers.com

Läs igen, TS funderar på att gjuta en form för sin hand runt en mus och skrev "frågan är hur man ska göra sjölv med vilken mus", varpå jag föreslog G9/G9x eftersom han då kan gjuta på skalet istället för på själva musen.
Vilket grepp G9(x) är till för i grundutförande är oväsentligt.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB