Krångel med ID osv.

Permalänk
Medlem

Krångel med ID osv.

Har tre paket som ligger på miss postombud: Ett av dom är ett "Skicka lätt" paket som jag har betalat förskott och det har jag för mig att jag inte behöver visa leg, bara jag har rätt uppgifter från mail-avit. Sen har jag två paket från Inet.se, det ena är ett chassi det andra är komponenterna MEN mitt pass gick ut för 4 mån sen och är mitt enda ID. Kan Inet ändra odern till någon familje medlem medans paketet ligger kvar eller måste det skickas tillbaka? Tror inte jag hinner få ett nytt ID hur jag än gör nu med Jul och nyår innan det skickas tillbaka.

Mvh & God Jul.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Avstängd

Nej, det är posten kundtjänst du ska vända dig till i sådana fall.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Testa att gå till butiken och hämta ut paketen bara.

Jag har hämtat paket med Leg/pass som var över 1 år gammalt. Allt beror på personen i kassan

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Testa att gå till butiken och hämta ut paketen bara.

Jag har hämtat paket med Leg/pass som var över 1 år gammalt. Allt beror på personen i kassan

Har provat det, direkt efter sprang fjollan till resten av personalen och skvallrade.
Bor i en liten inavel håla (Mellerud)

EDIT: Jag var nog deras stora samtalsrubrik idag

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Har tre paket som ligger på miss postombud: Ett av dom är ett "Skicka lätt" paket som jag har betalat förskott och det har jag för mig att jag inte behöver visa leg, bara jag har rätt uppgifter från mail-avit. Sen har jag två paket från Inet.se, det ena är ett chassi det andra är komponenterna MEN mitt pass gick ut för 4 mån sen och är mitt enda ID. Kan Inet ändra odern till någon familje medlem medans paketet ligger kvar eller måste det skickas tillbaka? Tror inte jag hinner få ett nytt ID hur jag än gör nu med Jul och nyår innan det skickas tillbaka.

Mvh & God Jul.

Du har ingen vuxen familjemedlem som kan följa med och styrka din identitet vid uthämtningen? Om inte så blir det nog svårt att få ut det du har beställt utan giltigt personligt id.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jörgen Lindström:

Du har ingen vuxen familjemedlem som kan följa med och styrka din identitet vid uthämtningen? Om inte så blir det nog svårt att få ut det du har beställt utan giltigt personligt id.

Han sa att jag även va tvungen att ha giltig ID även fast någon var med mig(???).

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

jag hade iaf försökt använda passet(nämn inget om att det är utgånget), går inte det testa med familjemedlem med samma efternamn som går igod för att du är den i ditt utgångna pass. ring posten kundtjänst.

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Nej, det är posten kundtjänst du ska vända dig till i sådana fall.

Nej det är inte posten han skall vända sig till.
Han skall kontakta Inet som sedan i sin tur får kontakta posten. Posten tar en avgift på 150 för att ändra namnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rosapoP:

jag hade iaf försökt använda passet(nämn inget om att det är utgånget), går inte det testa med familjemedlem med samma efternamn som går igod för att du är den i ditt utgångna pass. ring posten kundtjänst.

Självklart nämner jag inte det. Har köpt snus hur många gånger som helst i samma affär med samma personal och samma leg. Men nu helt plötsligt såg dom att det hade gått ut.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk

Posten kommer inte göra något om du ringer dem, Inet kan där emot skicka ut samma produkter åt dig igen i en annan persons namn om du låter dom befintliga återgå. Förutsatt att Inet vill göra så.

Inet kan ringa posten och få dem att byta namn på försändelsen men det kan ta en arbetsdag.

Sen är det ju rätt korkat att beställa hem grejer via webben utan att ha giltig legitimation...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

Nej det är inte posten han skall vända sig till.
Han skall kontakta Inet som sedan i sin tur får kontakta posten. Posten tar en avgift på 150 för att ändra namnet.

Så det funkar att göra så?! Grymt, blir till att kontakta Inet på måndag!

Tack & God Jul.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

Posten kommer inte göra något om du ringer dem, Inet kan där emot skicka ut samma produkter åt dig igen i en annan persons namn om du låter dom befintliga återgå. Förutsatt att Inet vill göra så.

Inet kan ringa posten och få dem att byta namn på försändelsen men det kan ta en arbetsdag.

Sen är det ju rätt korkat att beställa hem grejer via webben utan att ha giltig legitimation...

Jo men grejen är att jag har köpt snus och hämtat ut paket på passet innan i den affären.
Det var förstå gången någon märkte det.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

be dem hålla kvar paketen och skaffa idkort så fort som möjligt? känner du någon personal i butiken personligen som kan styrka?

skriv en fullmakt åt en en släkting(gärna äldre) och be dem hämta ut paketet?

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rosapoP:

be dem hålla kvar paketen och skaffa idkort så fort som möjligt? känner du någon personal i butiken personligen som kan styrka?

skriv en fullmakt åt en en släkting(gärna äldre) och be dem hämta ut paketet?

För att nån annan ska kunna hämta ut så måste man ha giltig ID till båda personerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

För att nån annan ska kunna hämta ut så måste man ha giltig ID till båda personerna

ja men de är inte alltid så strikta med det(och ännu mindre på äldre)

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag ringde till posten från jobbet och frågade ungefär samma sak då mottagaren var bortrest (.......)
Svaret jag fick var att jag kunde låta det gå i retur och göra om försändelsen eller utföra nån form av pappersjobb, antagligen fullmakt osv.

Hör med posten.

Permalänk
Medlem

När mitt ID kort och pass gick ut med en veckas mellanrum så skickade jag mor min att hämta ut paketet, vilket gick. Dock så stod en f.d. klasskompis till mig i kassan så kan även varit därför det slank igenom fast det var ett gammalt pass.

Paketet kom från kina så hade ingen lust att det skulle skickas tillbaka. Fixade dock nytt ID hos polisen så fort jag såg att mitt hade gått ut så fick det några dager efter att jag fått ut paketet.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Ingen som påpekat hur viktigt det är att ha giltlig id av något slag? Att ha ett 4månader gammalt pass är rätt illa med.. du kanske är väldigt väldigt ung men ens då bör du se till att åtminstonde ha ett giltligt pass.

edit btw: det är inte krångligt och beroende på olika omständigheter så behöver det inte ta så lång tid. Jag fick mitt nya på en vecka i somras

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Han sa att jag även va tvungen att ha giltig ID även fast någon var med mig(???).

Det lär ju lite underligt. För om du nu skulle råka ha ett giltigt ID, då hade du ju inte behövt ha någon med dig för att kunna styrka din Identitet. Då hade det väl varit okej om du tog med dig ditt icke giltigt ID kort ( för ditt person nummer är ju det samma ), och sen fick någon bekant legitimera sig och säga att du är du så att du fick ut det du hade beställt.

Så kunde man göra förut vet jag, ska jag väl inflika.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Ingen som påpekat hur viktigt det är att ha giltlig id av något slag? Att ha ett 4månader gammalt pass är rätt illa med.. du kanske är väldigt väldigt ung men ens då bör du se till att åtminstonde ha ett giltligt pass.

edit btw: det är inte krångligt och beroende på olika omständigheter så behöver det inte ta så lång tid. Jag fick mitt nya på en vecka i somras

Jo men om du kanske har missat det så är det jul väldigt snart följt av mellandagar och nyår. Men jag ska be posten ändra mottagare för 150 spänn så är det löst, ska självklart fixa nytt leg också.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rosapoP:

be dem hålla kvar paketen och skaffa idkort så fort som möjligt? känner du någon personal i butiken personligen som kan styrka?

skriv en fullmakt åt en en släkting(gärna äldre) och be dem hämta ut paketet?

Det funkar inte, måste ha leg vilket som. Kan dock ändra mottagaren om jag ringer Inet så ringer dom posten och ändrar det för 150 spänn.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Jo men om du kanske har missat det så är det jul väldigt snart följt av mellandagar och nyår. Men jag ska be posten ändra mottagare för 150 spänn så är det löst, ska självklart fixa nytt leg också.

Om jag kanske missat? Det är inte jag som levt utan giltlig identitetshandling senaste 4 månaderna så nej det har jag inte missat. Kontakta polisen på måndag och hör hur det funkar med att få tillfällig ID handling. Kan gå väldigt fort det med.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jörgen Lindström:

Det lär ju lite underligt. För om du nu skulle råka ha ett giltigt ID, då hade du ju inte behövt ha någon med dig för att kunna styrka din Identitet. Då hade det väl varit okej om du tog med dig ditt icke giltigt ID kort ( för ditt person nummer är ju det samma ), och sen fick någon bekant legitimera sig och säga att du är du så att du fick ut det du hade beställt.

Så kunde man göra förut vet jag, ska jag väl inflika.

Jag fattade varför han hade jobb på Ica och inte någon annanstans. Man kunde nästan se hur låg hans IQ var, som dom flesta småbyar handlar det om inavel här med tyvärr (Mellerud).

Jag ser ju precis likadan ut på passet som jag gör nu så fattar inte varför det ska vara en så stor grej. Ska prova imorgon igen och hoppas på att någon annan står i ombudet istället

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Om jag kanske missat? Det är inte jag som levt utan giltlig identitetshandling senaste 4 månaderna så nej det har jag inte missat. Kontakta polisen på måndag och hör hur det funkar med att få tillfällig ID handling. Kan gå väldigt fort det med.

Oj oj, kryddigt Ska kolla om det går att ordna.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av onYYx:

Har tre paket som ligger på miss postombud: Ett av dom är ett "Skicka lätt" paket som jag har betalat förskott och det har jag för mig att jag inte behöver visa leg, bara jag har rätt uppgifter från mail-avit. Sen har jag två paket från Inet.se, det ena är ett chassi det andra är komponenterna MEN mitt pass gick ut för 4 mån sen och är mitt enda ID. Kan Inet ändra odern till någon familje medlem medans paketet ligger kvar eller måste det skickas tillbaka? Tror inte jag hinner få ett nytt ID hur jag än gör nu med Jul och nyår innan det skickas tillbaka.

Mvh & God Jul.

Testa det enda dom kan säga är oj ditt pass har gått ut osv. Och ja då får du leka lite dum ibland är de snälla och oftast så scannar dom in det.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Testa det enda dom kan säga är oj ditt pass har gått ut osv. Och ja då får du leka lite dum ibland är de snälla och oftast så scannar dom in det.

Ska prova en gång till tänkte jag.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Jag fattade varför han hade jobb på Ica och inte någon annanstans. Man kunde nästan se hur låg hans IQ var, som dom flesta småbyar handlar det om inavel här med tyvärr (Mellerud).

Jag ser ju precis likadan ut på passet som jag gör nu så fattar inte varför det ska vara en så stor grej. Ska prova imorgon igen och hoppas på att någon annan står i ombudet istället

Varför du ska visa leg när du hämtar ut, även om det är betalt är för att skydda dig som slutkund.

Det är om någon ska hämta ut paketet åt dig, tex du har förhinder, då behövs din legitimation och den som ska hämta det.
står klart och tydligt på en vanlig pappers avi.

persionen i kassan gör helt rätt, du kanske skulle ta och vakna och skaffa dig en giltlig legitimation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av golom:

Varför du ska visa leg när du hämtar ut, även om det är betalt är för att skydda dig som slutkund.

Det är om någon ska hämta ut paketet åt dig, tex du har förhinder, då behövs din legitimation och den som ska hämta det.
står klart och tydligt på en vanlig pappers avi.

persionen i kassan gör helt rätt, du kanske skulle ta och vakna och skaffa dig en giltlig legitimation.

Jo, det fattar jag med och som jag skrivit innan så ska jag skaffa nytt leg.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Jag tror trots allt den snabbaste vägen är att kontakta polismyndigheten asap och fixa tillfällig id handling om du inte lyckas nästa försök. Att kontakta inet osv lär ta tid och krävas att paketet ska skickas tillbaka och sen skickas ut igen.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Behöver inte skickas tillbaks, posten kan ordna det efter lite pappers jobb. Kompisen råkade ut för liknande då han skulle hämta ut passen samt id men dom låg i försändelsen.

Så han kontaktade posten har jag för mig och det löste sig genom att dom bytte mottagare till frun.

Visa signatur

En trött jäkel.