Polare får Request Time Out när han kör tracert mot min IP

Permalänk
Medlem

Polare får Request Time Out när han kör tracert mot min IP

Tjena, nu är det så att en polare inte kan ansluta till min TeamSpeak server.
Testade att köra en traceroute i cmd mot min ip-address och det visade sig att han får request timeout.

Vad kan orsaka detta problem? Vi har redan kollat brandväggar och antivirus, men inget verkar göra skillnad när det gäller det.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Hedersmedlem

Var på vägen får han timeout? Om han får timeout på ditt IP så är det kanske inte så konstigt utan det beror förmodligen på att din router inte svarar på de paketen.

Kan någon annan ansluta till din server?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Var på vägen får han timeout? Om han får timeout på ditt IP så är det kanske inte så konstigt utan det beror förmodligen på att din router inte svarar på de paketen.

Kan någon annan ansluta till din server?

Han kommer inte ens fram till min router, den stannar på första försöket.

Andra kan ansluta till min server utan problem.

Kan tillägga att problemet också gör så att vi har packet loss mellan varandra i skype samtal.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk

Har din polare någon router? Om han har det är något garanterat fel i hans dator/router, den borde ha svarat på första hoppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt4870:

Har din polare någon router? Om han har det är något garanterat fel i hans dator/router, den borde ha svarat på första hoppet.

Verkade vara fallet. Efter en restart fungerar det.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja