The Pirate Bay i intervju efter tillslaget – inga planer på comeback

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Men hallå!? Självklart är prispress inget konstigt men det är liiiite svårt att konkurrera med "gratis". Det är som att säg att denna bilen är inte värd 250 000 kr, jag kan ju stjäla den istället för gratis.

Men kom igen nu, hur ska man kunna erbjuda en bättre tjänst som dessutom konkurrera om priset gratis? Hur många bryr sig verkligen om banners på en sida som denna? Ingen skulle jag gissa och hur mycket virus får du? Om du är vettig användare 0.

...

Åter igen, vad är det som är så hemskt med att vänta? Följer du bara Svenskt flöde så lär inte väntetiderna vara dödliga. Och om du inte vill vänta så kan du väl importera? Visst det kommer kosta lite men det är iallafall lagligt.

...
.

När det gäller att konkurrera med gratis är vatten ett bra exempel. Du kan oftast få ett glas vatten på många ställen utan att det kostar något. Hemma betalar du runt 30 kr / kubikmeter, eller eller 3 öre per liter.
Ändå går det att sälja vatten på flaska och på vissa ställen dunk dunk.

När det gäller att vänta på t.ex. filmindustrin kan du få vänta livet ut. Har försökt att köpa specifika filmer via våra ärliga kanaler(provat flera). Jovisst dom har allt och kan få fram allt bara du inte beställer en viss film. Har försökt beställa filmer som varit runt 4 år gamla, det klarar man inte av. Antingen har du tur och hittar filmerna på någon film-rea när man försöker bli av med sina ospecificerade rester eller också får du aldrig tag i dom.
Så egentligen skulle skyddstiden inte behöva var mer än just 4 år för då vet man inte längre vad man har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abki:

När det gäller att konkurrera med gratis är vatten ett bra exempel. Du kan oftast få ett glas vatten på många ställen utan att det kostar något. Hemma betalar du runt 30 kr / kubikmeter, eller eller 3 öre per liter.
Ändå går det att sälja vatten på flaska och på vissa ställen dunk dunk.

Det som konkurrerar med vatten från kranen i Sverige är vatten på flaska som är neutralt, d.v.s ingen smak och ingen kolsyra, tror du verkligen det är en stor marknad i Sverige? De som köper detta är de som främst är ute efter en viss kvalité på vattnet eller om de är på resande fot.

Den större delen vatten som säljs är smaksatt och kolsyrad och tro mig, det kommer man inte ens nära från kranen.

Tror du verkligen att det hade varit hållbart att tappa vatten på burk från godtycklig kran och försöka sälja det i butik? Hade du blivit rik på det? Svaret är ganska enkelt NEJ.

Skrivet av abki:

När det gäller att vänta på t.ex. filmindustrin kan du få vänta livet ut. Har försökt att köpa specifika filmer via våra ärliga kanaler(provat flera). Jovisst dom har allt och kan få fram allt bara du inte beställer en viss film. Har försökt beställa filmer som varit runt 4 år gamla, det klarar man inte av. Antingen har du tur och hittar filmerna på någon film-rea när man försöker bli av med sina ospecificerade rester eller också får du aldrig tag i dom.
Så egentligen skulle skyddstiden inte behöva var mer än just 4 år för då vet man inte längre vad man har.

Kanaler? Jag köper mina filmer via nätet och videobutiker? Går inte det menar du? Och är det något speciellt, ja då importerar man.

Visst är det enklare att tanka ner illegalt men är det inte också lättare gå o ta en bil från en bilhandlare(utan att betala) istället för att jobba ett par år(säg 250 000 kr direkt från kontot).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Har alla missat att the pirate bay punkt s e har kommit upp igen med tidräkning och en mystisk checksumma?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozzor:

Har alla missat att the pirate bay punkt s e har kommit upp igen med tidräkning och en mystisk checksumma?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag lade också märke till det precis...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozzor:

Har alla missat att the pirate bay punkt s e har kommit upp igen med tidräkning och en mystisk checksumma?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag googlade koden och fick upp den här tråden på reddit där de försöker klura ut den https://www.reddit.com/r/thepiratebay/comments/2q23mm/the_key_is_an_aes_key/ men de verkar inte ha kommit fram till något. Kanske finns fler trådar, har inte kollat så noga.

JyO7wNzc8xht47QKWohfDVj6Sc2qH+x5tBCT+uetocIJcjQnp/2f1ViEBR+ty0Cz

Edit: Verkar vara en bittorrent synknyckel

Permalänk
Medlem

Då va de uppe igen! https://thepiratebay.se/

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070