Apple börjar producera Macbook Air i 12 tum och flera färgval i första kvartalet 2015

Permalänk
Melding Plague

Apple börjar producera Macbook Air i 12 tum och flera färgval i första kvartalet 2015

Volymproduktionen av Apples ultraportabla Macbook Air sägs inledas i det första kvartalet 2015. Nykomlingen dimper ned i storleksklassen 12 tum, för ovanlighetens skull med flera färgval.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Apple och "lågprismodeller" har aldrig haft något som helst tillsammans och kommer antagligen inte det. Ryktena förblir rykten. Förstår inte hur någon skulle vilja ha en så liten sak för så mycket pengar.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Skrivet av LPG:

Apple och "lågprismodeller" har aldrig haft något som helst tillsammans och kommer antagligen inte det. Ryktena förblir rykten. Förstår inte hur någon skulle vilja ha en så liten sak för så mycket pengar.

Jag.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Apple och "lågprismodeller" har aldrig haft något som helst tillsammans och kommer antagligen inte det. Ryktena förblir rykten. Förstår inte hur någon skulle vilja ha en så liten sak för så mycket pengar.

Jag med.

Permalänk
Medlem

Lite synd gällande lågprismodellerna. Jag hade lätt kunna tänka mig att lägga ut runt 5k på en 11" som portabel burk att slänga med i väskan vid resor och liknande. Aldrig att jag släpar med mig en "dagens" Apple Air för 9k som "slit och släng"-maskin, därav sitter jag kvar med Windows-maskiner.. Skulle aldrig kunna motivera ett sådant köp för runt 9k och med gott samvete stöka runt med datorn dagligen.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skäggig legend

Skulle jag vara i behov av en bärbar dator idag skulle det bli en Macbook Air eller Pro - hands down. byggKvalitén säger allt för mig och överväger/ingår i priset.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm.

Om man får 8GB minne, minst full HD och fortfarande snygg design.. då blire kanske ett tjöp. Om den kommer i råsa dessutom.. yes plx.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Trevligt med lite förandring från Apples sida

Visa signatur

En dator

Permalänk
Inaktiv

Hejdå windowsdator, hej igen Apple!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Undrar om den kommer i riktigt guld.

Permalänk
99:e percentilen

Om den fortfarande har 1366x768/1440x900 TN så är den lika ointressant som alltid.

Vilket är synd.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av LPG:

Apple och "lågprismodeller" har aldrig haft något som helst tillsammans och kommer antagligen inte det. Ryktena förblir rykten. Förstår inte hur någon skulle vilja ha en så liten sak för så mycket pengar.

1generationens 11" MBA (den med NVIDIAgrafikkort istället för Intels inbyggda) är nog det laptopköp jag har gjort som jag är i särklass mest nöjd med.

När jag läste "flera färgval" så var min första tanke iPhone5C och skrikig plast, vred sig lite i själen. Men guld/grå är helt OK.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Lite synd gällande lågprismodellerna. Jag hade lätt kunna tänka mig att lägga ut runt 5k på en 11" som portabel burk att slänga med i väskan vid resor och liknande. Aldrig att jag släpar med mig en "dagens" Apple Air för 9k som "slit och släng"-maskin, därav sitter jag kvar med Windows-maskiner.. Skulle aldrig kunna motivera ett sådant köp för runt 9k och med gott samvete stöka runt med datorn dagligen.

Har iofs. en PRO som jag släpar med mig över allt och den ser ut som ny fortfarande, efter över ett års släpande hit och dit.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

IPS och 1080p?
Det hade vart nice med en hybrid från Apple i denna storleken.

Visa signatur

Arbetsdator: NZXT H2 WHITE | CORSAIR AX 850W | ASUS M4A89GTD PRO USB3 | AMD PHENOM II X6 1100T BE 9MB | NOCTUA NH-D14 | CORSAIR 16GB XMS3 | MSI GTX 560Ti 1GB HAWK | SAMSUNG 840 120 GB | WD Caviar Black 1TB | D-link DWA-556
HTPC: Antec Sonata II | Forton 350W | ASUS M5A78L-M LX 760G AM3+ | AMD PHENOM II X4 | Zalman 9500 | 8GB XMS3 | PowerColor HD 4350 512 MB | Barracuda 3TB | Pinnacle PCTV Stereo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

1generationens 11" MBA (den med NVIDIAgrafikkort istället för Intels inbyggda) är nog det laptopköp jag har gjort som jag är i särklass mest nöjd med.

När jag läste "flera färgval" så var min första tanke iPhone5C och skrikig plast, vred sig lite i själen. Men guld/grå är helt OK.

Kom ihåg att det inte är diskret grafik på dem.

Permalänk
Medlem

Så länge de uppgraderar skärmen rejält också så blir det nog en bra dator!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Apple och "lågprismodeller" har aldrig haft något som helst tillsammans och kommer antagligen inte det. Ryktena förblir rykten. Förstår inte hur någon skulle vilja ha en så liten sak för så mycket pengar.

Storleken har ju inte med värdet att göra. Skulle gärna skaffat mig en MBA om det inte vore för att jag behöver pengarna till något annat just nu. Blir möjligtvis en MBA om ett år och då hoppas man på att det finns med Retina!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av 0x90:

Kom ihåg att det inte är diskret grafik på dem.

Precis, den jag har är enda MBA 11" med diskret grafik. Är väldigt nyfiken på att se hur pass bra media-grafikkort nya Core M processorerna har. Intel har faktiskt blivit helt OK på integrerad grafik de senaste åren.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jaevel:

Så länge de uppgraderar skärmen rejält också så blir det nog en bra dator!

Uppgraderas inte skärmen så lär produktionen av en ny Air bli ett direkt stolpskott från Apple

Det går dock rykten om att den nya Air ska använda sig av samma panel som beryktade IPad Pro.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Precis, den jag har är enda MBA 11" med diskret grafik. Är väldigt nyfiken på att se hur pass bra media-grafikkort nya Core M processorerna har. Intel har faktiskt blivit helt OK på integrerad grafik de senaste åren.

320m är inte diskret. http://support.apple.com/sv-se/HT3246#nvidia320m

320m är drygt lika bra som HD 3000.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av 0x90:

320m är inte diskret. http://support.apple.com/sv-se/HT3246#nvidia320m

320m är drygt lika bra som HD 3000.

OK, jag var uppfattningen att det var ett separat chip, om än med delat minne med systemet. My bad i så fall.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Ska köpa en 13" pro till hösten, hoppas på att kunna köpa en space grey! Vi fattar att det är metall och inte plast nu, ni kan gå vidare och fokusera på att göra den snyggare i stället för att med färgen endast visa upp att den faktiskt inte är av plast

Permalänk
Medlem

När det gäller laptops är det Apple det enda jag kan tänka mig använda, mina 3 Windows-laptops är sega som helvete, de är i 4000, 8000 och 12000 kronorsklassen och presterar som en hög med skit. De är fula också måste jag tillägga.

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk

Kommer den inte i minst 1080p och IPS panel så lär det bli ett stort fiasko för Apple.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cokeman 1337:

Kommer den inte i minst 1080p och IPS panel så lär det bli ett stort fiasko för Apple.

Varför då? Ingen annan MBA har varit ett fiasko för dem då resten av världen utanför Sweclockers forum fattar vad de är till för.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethics:

När det gäller laptops är det Apple det enda jag kan tänka mig använda, mina 3 Windows-laptops är sega som helvete, de är i 4000, 8000 och 12000 kronorsklassen och presterar som en hög med skit. De är fula också måste jag tillägga.

Lösningen stavas U l t r a b o o k ! Om man vill ha lite stil på sin " Windows-laptop"

Sen tycker jag inte man kan jämföra en laptop som kostar 15 - 25 000Kr, mot en Laptop som kostar 4000, 8000 och 12000Kr.

Lägg 20 000Kr på en "Windows-laptop" och lite mindre SBS, så presterar den inte som skit alls

4000 + 8000 + 12000Kr = 24 000Kr Kan det vara det som kallas "dumsnål" ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Varför då? Ingen annan MBA har varit ett fiasko för dem då resten av världen utanför Sweclockers forum fattar vad de är till för.

Nej men när det kommer en ny MBA 2015 års modell kan man inte kräva mindre en 1080p tycker man.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Avstängd

Skärmstorleken var ingen nyhet, men trevligt att den kommer någorlunda tidigt på året.

Följdfråga; är det ens värt att ha en Macbook om man inte har och inte tänker skaffa Iphone/Ipad/Icloud?
Deras operativsystem verkar ju mer & mer handla om att man skall ha hela deras produktportfölj.

Permalänk
Medlem

Inge mer Apple förrän de slutar limma ihop allt så man tvingas köpa nytt hela tiden och låsa in användarna så man bara kan fungera inom samma ekosystem.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skog1s:

Lösningen stavas U l t r a b o o k ! Om man vill ha lite stil på sin " Windows-laptop"

Sen tycker jag inte man kan jämföra en laptop som kostar 15 - 25 000Kr, mot en Laptop som kostar 4000, 8000 och 12000Kr.

Lägg 20 000Kr på en "Windows-laptop" och lite mindre SBS, så presterar den inte som skit alls

4000 + 8000 + 12000Kr = 24 000Kr Kan det vara det som kallas "dumsnål" ?

Vem lägger så mycket på en bärbar egentligen? För halva priset får man en ruskigt bra bärbar (läs: macbook) som håller längre än en vanlig Windows PC och det är dessutom ett riktigt bra andrahandsvärde på den.

Skulle väl mest säga att det är dumt/korkat att lägga 20000+ på en bärbar. Är det kraft på resande fot man är ute efter, visst - men då är det släpbar...inte bärbar.