Redligt förbannad på NetOnNet just nu angående Sweclockers julkalender..!!

Permalänk
Testpilot

Redligt förbannad på NetOnNet just nu angående Sweclockers julkalender..!!

Blir lite av en rant samtidigt som jag 'rådfrågar' en aning..

Rant ~

Skulle köpa Gigabytes WF3 GTX 970 idag via swec julkalender för 2500kr, la i 2st kort och beger mig mot kassan. Köpet nekas (vet inte om jag missar att det är 1st per hushåll eller något), så jag testar att ta bort ett kort. Fyller i alla uppgifter och väljer faktura och klickar betala - Får konfirmation på att kreditupplysningen gått igenom för faktureringen och allt verkar kalas. Kastas sedan tillbaka till min inkorg där jag ser att 970't ligger kvar, men nu för 1000kr mer?!

Jag har alltså lagt ordern, klickat betalat och kreditupplysningen blivit godkänd, men får sedan inte min produkt?!
Ringer supporten och de säger att ingen order ligger aktiv på mig och de inget kan göra.. Vafan är det här NetOnNet?! Visst att produkten kan ta slut (först till kvarn principen), men när jag klickat på betalat och ni godkänt krediten på mig för faktura, då ska jag väl för in i bomben ha min produkt med och inte att ni makulerar min beställning per automatik och lägger tillbaka produkten i min korg fast med högre prislapp?!

Får de ens göra såhär..?

Ursäktar posten.. men är så sjukt arg just nu! Är inte hela världen egentligen, men aldrig varit med om ett så uruselt system och support, när liknande hände på Inet sist så tvekade de inte en sekund att skicka mig produkten till det rabatterade priset då det *kunde* bero på tekniska fel på deras sida.

Dold text

[EDIT] - Lite förtydligande (TL;DR)

[Eftersom jag var otydlig i min post och kommentarer pga. blindNuuurdRage, liten lista vad jag egentligen är arg över:

1. Ordern makulerades utan någon som helst förvarning eller förklaring av systemet (fick själva lista ut det eller ringa supporten).

2. Jag blir kreditupplyst helt utan anledning, vilket kan leda till att jag nekas köp hos andra butiker pga. för många micro-upplysningar inom viss tidsram.

3. Hur supporten behandlade ärendet. Jag frågade om de kunde göra något med priset, och förstod redan innan att svaret var nej. Men det minsta de kan göra i sådana här lägen när jag uttrycker mig om upplysning, de är att erbjuda sig stoppa upplysningen eller erbjuda någon annan produkt i sortimentet (för normalt pris - för att visa att de åtminstone vill ha mig som kund).

4. Faktumet att de sätter ut en "swec julkalender", men inte skickar med en engångskod per hushåll eller dylikt endast för medlemmar. Bara sedan igår har jag sett 3st annonser med just detta kort, känns så jävla surt att det sitter folk och köper upp en massa för att sedan sälja och tjäna några hundralappar - Fult gjort av personerna och riktigt ogenomtänkt av NetOnNet i mitt tycke.

Dold text

[EDIT 2] - En väldigt vettig kommentar kring det hela.

Skrivet av Joakim Ågren:

Det här med ett mellansteg där det görs kreditupplysning hos Resurs bank (som inte är en mikroupplysning utan verkar vara en fullständig kreditupplysning med tanke på att föregående års inkomster kollas) har jag alltid undrat över när det gäller NetONnet. Har själv blivit nekad ett köp på 3000 kr eftersom jag inte hade nån registrerad inkomst föregående år och så skickas det en omfrågad kopia från UC. Verkligen överdrivet. Det här med fakturaköp skall ju vara moderna tidens Postförskott. Att då kolla folks inkomster för inköp på så pass låga belopp är bara löjligt. Om man handlar mot Klarna faktura för lägre summor så görs en verklig mikroupplysning där ingen omfrågad kopia skickas och de kollar inte inkomster endast betalningsanmärkningar samt så styrker de identiteten på nån. Precis som det bör vara! Har aldrig nekats köp med Klarna faktura ens när jag inte hade nån inkomst. Så ett råd handla inte mot faktura hos NetONnet eller Siba som använder Resursbank. Hos dem är ett fakturaköp i det närmaste samma sak som en avbetalning vilket är knäppt!

Det andra intressanta är ju det här med hanteringen av kundvagnar/kundkorgar. Har alltid varit irriterad på detta med att systemen är så utformade att nån annan kan komma och roffa åt sig saker i ens egna kundvagn. Borde vara en reservation som varar i åtminstone 30 minuter. Ni som tycker detta är helt i sin ordning, hur skulle ni känna i NetONnet's fysiska lagershopar? Skulle ni rycka på axlarna och tycka det var helt ok om nån djävel kom och snodde åt sig erat grafikkort som ni plockat från hyllan och lagt i eran kundkorg? Om inte varför accepterar vi detta i e-handeln? Borde vara oacceptabelt!

Dold text

Efter att ha läst denna kommentar (edit 2), och kontrat med hur många 'likes' kommentarer så som "begränsat antal /thread" eller "lugna ner dig" fått - Då undrar jag allvarligt hur folk tänker i allmänhet faktiskt?

Med den inställningen 9/10 haft i denna diskussion, så har *ni* mer eller mindre sagt att det är OK för mig att gå och knycka saker ur eran kundvagn när ni står med handen i fickan grävandes efter plånboken eller att expediten ändrar priset för er när ni står i kassan.. föga intressant må jag säga.
Det är den faktiska praktiken vad som hänt mig (och flera andra) och ni tycker det är fullt sjyst - vilket i ärlighets namn ställer mig ett antal frågor.
Är det någon old sk00l anda jag inte förstår mig på eller ungdomlig dumhet som sporrar denna attityd, eller är det någon annan faktor i huvudtaget, förklara gärna ni som tidigare kommenterat hur ni tänker(tänkte)

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Blir lite av en rant samtidigt som jag 'rådfrågar' en aning..

Skulle köpa Gigabytes WF3 GTX 970 idag via swec julkalender för 2500kr, la i 2st kort och beger mig mot kassan. Köpet nekas (vet inte om jag missar att det är 1st per hushåll eller något), så jag testar att ta bort ett kort. Fyller i alla uppgifter och väljer faktura och klickar betala - Får konfirmation på att kreditupplysningen gått igenom för faktureringen och allt verkar kalas. Kastas sedan tillbaka till min inkorg där jag ser att 970't ligger kvar, men nu för 1000kr mer?!

Jag har alltså lagt ordern, klickat betalat och kreditupplysningen blivit godkänd, men får sedan inte min produkt?!
Ringer supporten och de säger att ingen order ligger aktiv på mig och de inget kan göra.. Vafan är det här NetOnNet?! Visst att produkten kan ta slut (först till kvarn principen), men när jag klickat på betalat och ni godkänt krediten på mig för faktura, då ska jag väl för in i bomben ha min produkt med och inte att ni makulerar min beställning per automatik och lägger tillbaka produkten i min korg fast med högre prislapp?!

Får de ens göra såhär..?

Ursäktar posten.. men är så sjukt arg just nu! Är inte hela världen egentligen, men aldrig varit med om ett så uruselt system och support, när liknande hände på Inet sist så tvekade de inte en sekund att skicka mig produkten till det rabatterade priset då det *kunde* bero på tekniska fel på deras sida.

Trist att det blev så! Du hann helt enkelt inte slutföra köpet innan varan tog slut.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av twk:

Trist att det blev så! Du hann helt enkelt inte slutföra köpet innan varan tog slut.

Misstänker något sådant jag med, "problemet" med detta är att jag fortfarande får en färsk kreditupplysning hem på brevlådan och allt sådant, då den gick igenom av någon anledning.. vet att sådant kan ställa till med komplikationer i framtiden om man har för många inom en viss tidsram..

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Misstänker något sådant jag med, "problemet" med detta är att jag fortfarande får en färsk kreditupplysning hem på brevlådan och allt sådant, då den gick igenom av någon anledning.. vet att sådant kan ställa till med komplikationer i framtiden om man har för många inom en viss tidsram..

Enbart "många" kreditupplysningar är inte ett skäl för banker att tex neka lån. Oroa dig inte över det. Nästa gång det är ett sådant bra erbjudande kan du prova med annat betalsätt, det kanske går snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Misstänker något sådant jag med, "problemet" med detta är att jag fortfarande får en färsk kreditupplysning hem på brevlådan och allt sådant, då den gick igenom av någon anledning.. vet att sådant kan ställa till med komplikationer i framtiden om man har för många inom en viss tidsram..

Knäck en bärs, sätt dig i soffan och lugna ner dig några hekto. När du är lugn kan du kontakta Netonnet som i sin tur kan kontakta det bolag de samarbetar med gällande krediterna.. de kan ta bort upplysningen. Arbetar själv med kreditgivning men inte Netonnet..

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Enbart "många" kreditupplysningar är inte ett skäl för banker att tex neka lån. Oroa dig inte över det. Nästa gång det är ett sådant bra erbjudande kan du prova med annat betalsätt, det kanske går snabbare.

Dom var påväg att neka mig pga det...så det går.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dulingen:

Dom var påväg att neka mig pga det...så det går.

Du blev ju inte nekad på grund av det

Citat:

Jag fick avslag på grund av många kreditförfrågningar - vad gäller?
Att en person har många kreditupplysningar, eller så kallade omfrågningar, anses enligt en del långivare vara tecken på en hög kreditrisk. Men enligt bl.a. Finansinspektionen bör inte antalet omfrågningar ensamt vara utslagsgivande faktor vid en kreditprövning.

Källa: http://bankforsakring.konsumenternas.se/sidfot/fragor-och-sva...

Många kreditupplysning PLUS någon annan "varningsflagga" kan leda till att man blir nekad lån. Att banken nekar enbart pga många kreditupplysningar, trots perfekt ekomoni, vore mycket märkligt.

Permalänk
Medlem

Kan tycka erbjudandet borde gälla hela den 22e. Tar de slut i lager så får de väl beställa in nya. Känns som att det var ett väldigt litet lager då det redan är slut.

Edit: Med tanke på att de faktiskt har kvar kort i sina lagershopppar.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Var inne på den sidan själv nyss och såg själv hur detta erbjudande tog slut och bumpade upp 1k, hade hunnit om jag velat men valde istället att avvakta så yes dom tog slut innan du hann genomföra köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Kan tycka erbjudandet borde gälla hela den 22e. Tar de slut i lager så får de väl beställa in nya. Känns som att det var ett väldigt litet lager då det redan är slut.

Edit: Med tanke på att de faktiskt har kvar kort i sina lagershopppar.

Förmodligen så är det så att dom endast har valt ut att t.ex 50 stycken av deras 200 kommer säljas till rabatterat pris.

Permalänk

tur att man hann köpa 2st, men då väntade jag inte heller utan köpte direkt när jag såg erbjudandet

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Begränsat antal.
Slutdiskuterat?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Blir lite av en rant samtidigt som jag 'rådfrågar' en aning..

SÅ mycket kan väl inte grafikkorten betyda så att du blir en rant (dagdrivare). Du har i alla fall internet. (Kunde inte låta bli).

Men visst, svagt av NetOnNet att inte erbjuda kortet under hela dagen och ta in fler om lagret inte räckte till.

Permalänk
Medlem

Du är redligt förbannad? Jag betalade 500:- extra för kortet för exakt en vecka sen. Det är begränsat antal.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Spajdermän:

Men visst, svagt av NetOnNet att inte erbjuda kortet under hela dagen och ta in fler om lagret inte räckte till.

Nej det är helt OK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Enbart "många" kreditupplysningar är inte ett skäl för banker att tex neka lån. Oroa dig inte över det. Nästa gång det är ett sådant bra erbjudande kan du prova med annat betalsätt, det kanske går snabbare.

Dom gör väl bara mikroupplysningar som inte syns?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Nånting som jag tycker är lite märkligt om man får gnälla lite.
Att det är Sweclockers julkalender och man ger ett erbjudande MEN man slänger ut det till alla som besöker sidan. Klart det tar slut.
CDON la ut sitt erbjudande redan på morgonen och skrev det på Facebook sen kom det kl 12 på SweC.
Man borde isåfall ha en kod som skrivs på SweC som man sen fyller i kassan.
Eller har jag missuppfattat allt? Det kanske inte alls är en SweC kalender utan att SweC bara listan erbjudande?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt att det borde varit en per kund.
Annars var det en fantastisk deal. 970 är, just nu, det mest prisvärda kortet efter 760 (källa). Men med 1 000kr rean var det utan tvekan det mest prisvärda.

Riktigt grymt av Netonnet att sälja ett så nytt kort med nästan 1/3 rea.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Testpilot
Skrivet av drotz2000:

Klart det är begränsat erbjudande, men tycker det är så sjukt fult att de ändrar när de redan godkänt kreditupplysning på fakturan och makulerar ordern.

Och som redan påpekats så finns korten fortfarande i lager. Sedan som också påpekats så borde det vara en SWEC-kod man fyller OCH max 1 per hushåll (vilket inte framkom om det var) så alla har en chans och folk inte bara hordar på sig för att sälja..
Lovar att det kommer dyka upp en massa GTX 970 på blocket direkt efter julhelgen "Nytt GTX 970, aldrig använt - nypris 3600kr, mitt pris 3000kr! Kvitto med garanti finns skynda fynda"..

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Klart det är begränsat erbjudande, men tycker det är så sjukt fult att de ändrar när de redan godkänt kreditupplysning på fakturan och makulerar ordern.

Och som redan påpekats så finns korten fortfarande i lager. Sedan som också påpekats så borde det vara en SWEC-kod man fyller OCH max 1 per hushåll (vilket inte framkom om det var) så alla har en chans och folk inte bara hordar på sig för att sälja..
Lovar att det kommer dyka upp en massa GTX 970 på blocket direkt efter julhelgen "Nytt GTX 970, aldrig använt - nypris 3600kr, mitt pris 3000kr! Kvitto med garanti finns skynda fynda"..

Chilla lite.. det var ju gott om tid att handla på. Jag noterade erbjudandet, slängde iväg ett meddelande till en polare som precis håller på att kirra ny data. Han hade inga problem att tjöpa innan de tog slut.

Och sälja kort beggat för att tjäna en femhundring? Pfft knappt lönt. Kostar mer i tid än det är värt.

Nej ta och tagga ner lite.. du klarar dig med ditt 780 i några månader till.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

En kreditupplysning är inte detsamma som att ett köp har genomförts.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Finns det någon diskussionsunderlag till denna tråd? Som med alla andra erbjudanden av liknande slag så är det först till kvarn som gäller, väljer man att betala via faktura så kanske denna system kräver att en kreditupplysning går igenom innan ordern godkänns, vilket är helt logiskt ärligt talat.
Många verkar gnälla på att först till kvarn ska gälla till att man har satt varan i kundvagnen och dylikt (påstår inte att just TS gör detta) men riktigt så fungerar det inte, utan när det är betalat och klart och varan inte är slutsåld vid betalningens tidpunkt så genomförs köpet.
I övrigt är en genomför kreditupplysning inte en genomförd köp hur man än vänder och vrider på det. Så bättre lycka nästa gång!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Testpilot
Skrivet av CCWarlock:

Chilla lite.. det var ju gott om tid att handla på. Jag noterade erbjudandet, slängde iväg ett meddelande till en polare som precis håller på att kirra ny data. Han hade inga problem att tjöpa innan de tog slut.

Och sälja kort beggat för att tjäna en femhundring? Pfft knappt lönt. Kostar mer i tid än det är värt.

Nej ta och tagga ner lite.. du klarar dig med ditt 780 i några månader till.

Inte gott om tid för någon som arbetar och dylikt som inte är hemma fören tidigast 2-3 tiden på dagen Tycker det skulle lagt en kod för bara inloggade medlemmar, samt max 1 per hushåll. Men det är en annan diskussion i sig.

Och mitt 780 räcker långt ifrån till, kör Nvidia Surround med 5760x1080p, samt en single 144hz för FPS spelande (stänger av surround då). Det är rätt tungdrivet, och såg detta som en chans att uppgradera för att mätta mina behov då begagnade 780 går för någon hundring mindre än vad detta gjorde idag.

Skrivet av Veni:

En kreditupplysning är inte detsamma som att ett köp har genomförts.

Nej det är det inte. Men faktum är att jag får micro-upplysningar på mig som kan stoppa mig från att handla på Faktura (ej delbetalning), har redan suttit i den sitsen förut. Handlar alltid på faktura så jag ser att sakerna kommer fram och jag får en chans att testa dem innan jag betalar.

Skrivet av Sanazin:

Finns det någon diskussionsunderlag till denna tråd? Som med alla andra erbjudanden av liknande slag så är det först till kvarn som gäller, väljer man att betala via faktura så kanske denna system kräver att en kreditupplysning går igenom innan ordern godkänns, vilket är helt logiskt ärligt talat.
Många verkar gnälla på att först till kvarn ska gälla till att man har satt varan i kundvagnen och dylikt (påstår inte att just TS gör detta) men riktigt så fungerar det inte, utan när det är betalat och klart och varan inte är slutsåld vid betalningens tidpunkt så genomförs köpet.
I övrigt är en genomför kreditupplysning inte en genomförd köp hur man än vänder och vrider på det. Så bättre lycka nästa gång!

Diskussions värdet är inte erbjudandet i sig, utan att de makulerade min order fast jag redan "betalat" för den (gjort allt i utchecknings terminalen), och sedan inte ens kan se det i sina system trots att jag får både mail om kredituplysningen samt ett "Tack för att du besökte" oss mail från NetOnNet.

Tycker det är urusel kundservice och ett ypperligt KASST system för sina e-bokningar av produkter då det är både otydligt och segt i förhållande till deras konkurrenter.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av cheddar_bob5:

Knäck en bärs, sätt dig i soffan och lugna ner dig några hekto. När du är lugn kan du kontakta Netonnet som i sin tur kan kontakta det bolag de samarbetar med gällande krediterna.. de kan ta bort upplysningen. Arbetar själv med kreditgivning men inte Netonnet..

Tack för tipset!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Du blev ju inte nekad på grund av det

Källa: http://bankforsakring.konsumenternas.se/sidfot/fragor-och-sva...

Många kreditupplysning PLUS någon annan "varningsflagga" kan leda till att man blir nekad lån. Att banken nekar enbart pga många kreditupplysningar, trots perfekt ekomoni, vore mycket märkligt.

Jag blev nekad lån till en bostadsrätt p.g.a. för många kreditupplysningar. Jag har jobb, hyfsad lön, låga utgifter, en del sparade medel och inga betalningsanmärkningar samt inga krediter tagna.
Men banken nekade ändå.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twoedge:

Jag blev nekad lån till en bostadsrätt p.g.a. för många kreditupplysningar. Jag har jobb, hyfsad lön, låga utgifter, en del sparade medel och inga betalningsanmärkningar samt inga krediter tagna.
Men banken nekade ändå.

Då vänder man sig till en annan bank.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv

Damn det va bra pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:
Skrivet av Veni:

En kreditupplysning är inte detsamma som att ett köp har genomförts.

Nej det är det inte. Men faktum är att jag får micro-upplysningar på mig som kan stoppa mig från att handla på Faktura (ej delbetalning), har redan suttit i den sitsen förut. Handlar alltid på faktura så jag ser att sakerna kommer fram och jag får en chans att testa dem innan jag betalar.

Hej.

Jag har inte uttryckt mig tydligt nog. Jag refererade enbart till det som står skrivet i ditt första inlägg.
Specifikt denna del:

Citat:

Jag har alltså lagt ordern, klickat betalat och kreditupplysningen blivit godkänd, men får sedan inte min produkt?!
Ringer supporten och de säger att ingen order ligger aktiv på mig och de inget kan göra.. Vafan är det här NetOnNet?! Visst att produkten kan ta slut (först till kvarn principen), men när jag klickat på betalat och ni godkänt krediten på mig för faktura, då ska jag väl för in i bomben ha min produkt med och inte att ni makulerar min beställning per automatik och lägger tillbaka produkten i min korg fast med högre prislapp?!

Får de ens göra såhär..?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

jadu, här dök ett kort upp

Länk

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Testpilot
Skrivet av kiim:

jadu, här dök ett kort upp

Länk

Hahah, fatta man ju

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >