Apple börjar producera Macbook Air i 12 tum och flera färgval i första kvartalet 2015

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Inge mer Apple förrän de slutar limma ihop allt så man tvingas köpa nytt hela tiden och låsa in användarna så man bara kan fungera inom samma ekosystem.

Precis det jag undrandes syftade på tidigare i tråden.

Men har exempelvis Asus Ultrabooks uppnått samma kvalité nu för tiden på t.ex dess trackpad som Macbooks briljerar på annars?

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av skog1s:

Lösningen stavas U l t r a b o o k ! Om man vill ha lite stil på sin " Windows-laptop"

Sen tycker jag inte man kan jämföra en laptop som kostar 15 - 25 000Kr, mot en Laptop som kostar 4000, 8000 och 12000Kr.

Lägg 20 000Kr på en "Windows-laptop" och lite mindre SBS, så presterar den inte som skit alls

4000 + 8000 + 12000Kr = 24 000Kr Kan det vara det som kallas "dumsnål" ?

en macbook air kostar inte 15000, instegsmodellen ligger på 8500....

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av cokeman 1337:

Nej men när det kommer en ny MBA 2015 års modell kan man inte kräva mindre en 1080p tycker man.

i sann apple anda så kommer den säkert med det klassiska 1680*1050 16:10 format for the lulz

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Dr.Mabuse:

Inge mer Apple förrän de slutar limma ihop allt så man tvingas köpa nytt hela tiden och låsa in användarna så man bara kan fungera inom samma ekosystem.

du menar så att saker funkar tillsammans? Mac o linux funkar skitbra ihop, väldigt bra på att skicka filer över nätverk o så. Du måste ju inte ha mac os på en mac...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlvarBerglind:

i sann apple anda så kommer den säkert med det klassiska 1680*1050 16:10 format for the lulz

Eller 1920x1200 som på deras gamla 17 tummare

Permalänk
Medlem

Bara det blir Retina så kan det nog inte gå fel. Inte för att jag stör mig nämnvärt på 1440x900, men jag vet ju att det skulle kunna se betydligt bättre ut

Är dock lite orolig att Apple funderar att hoppa på Surface Pro-tåget, att nya MBA blir nån tablet + iOS-for-laptop samt en bump i batteritid. :/ För hur ska de annars lyckas driva en Retina-skärm samt hålla kvar batteritiden på 10+ i OS X?

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Skrivet av AlvarBerglind:

i sann apple anda så kommer den säkert med det klassiska 1680*1050 16:10 format for the lulz

Ja det hade ju iallafall varit ett litet steg upp från gamla 1440x900.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

De flesta av Apples produkter har Retina skärmar i nuläget så jag skulle bli förvånad om de kör vidare på lågupplösta paneler i nya Air

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av 0x90:

Eller 1920x1200 som på deras gamla 17 tummare

hehe, nä tror inte dem kommer ge den högre upplösning tills den får "retina" (nog det mest irriterande ordet som finns). Retina är en så stor marknadsförings grej för dom så de kan inte släppa en macbook med högre upplösning utan att kalla den just retina. För många som är okunniga (säger inte att alla är) tänker retina är ju bra på många andra enheter, då måste denna nya macbooken med retina också vara bra...

Hade definitivt köpt en macbook air om den hade haft högre upplösning, 1400 är för lite på bredden för att jag ska kunna koda bekvämt. Skriver mycket kod för hemsidor och vill kunna ha hemsidan i en del och koden på den andra, det går helt enkelt inte på en så lågupplöst skärm.

Men hoppas verkligen Apple lyckas med nästa generation!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Varför då? Ingen annan MBA har varit ett fiasko för dem då resten av världen utanför Sweclockers forum fattar vad de är till för.

Skulle snarare påstå tvärtom,varför slänga pengar i sjön till ingen som helst nytta?
Då fattar antagligen alla i världen ingenting.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cokeman 1337:

Nej men när det kommer en ny MBA 2015 års modell kan man inte kräva mindre en 1080p tycker man.

Varför? MBA är ingen dator för sånt som du verkar vilja göra, då köper man en MacBook Pro

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlvarBerglind:

du menar så att saker funkar tillsammans? Mac o linux funkar skitbra ihop, väldigt bra på att skicka filer över nätverk o så. Du måste ju inte ha mac os på en mac...

Hade jag bara haft behov av att skicka filer fram och tillbaka hade jag nog valt Linux-Linux och sparat några kronor.
Under tiden fortsätter jag brottas med nedlåst ATV, Ipad och andra påtvingade begränsningar i ekosystemets utbud och funktion som verkar härstamma från en maktfullkomlig och moralisk kompass med sitt ursprung i bibelbältet...

Skrivet av r3mpuh:

Precis det jag undrandes syftade på tidigare i tråden.

Men har exempelvis Asus Ultrabooks uppnått samma kvalité nu för tiden på t.ex dess trackpad som Macbooks briljerar på annars?

Alltså, i mitt arbete har jag inget behov av att dansa med fingrarna på en trackpad. Jag föredrar mus - även till min MBA. Vad gäller Acer har jag ingen aning om hur den är kvalitetsmässig, däremot vet jag att batteriet inte är fastklistrat, SSD går att byta och kanske även internminnet. Det är värt mycket i mina ögon att man inte behöver kosta på c:a 4000 för ett batteribyte på en fullt fungerande dator (MBP).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Hade jag bara haft behov av att skicka filer fram och tillbaka hade jag nog valt Linux-Linux och sparat några kronor.
Under tiden fortsätter jag brottas med nedlåst ATV, Ipad och andra påtvingade begränsningar i ekosystemets utbud och funktion som verkar härstamma från en maktfullkomlig och moralisk kompass med sitt ursprung i bibelbältet...

Alltså, i mitt arbete har jag inget behov av att dansa med fingrarna på en trackpad. Jag föredrar mus - även till min MBA. Vad gäller Acer har jag ingen aning om hur den är kvalitetsmässig, däremot vet jag att batteriet inte är fastklistrat, SSD går att byta och kanske även internminnet. Det är värt mycket i mina ögon att man inte behöver kosta på c:a 4000 för ett batteribyte på en fullt fungerande dator (MBP).

Jo men nu kostar ett batteribyte inte 4000 kr.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Varför? MBA är ingen dator för sånt som du verkar vilja göra, då köper man en MacBook Pro

Vad verkar jag vilja göra med en dator då menar du?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

Alltså jag förstår inte varför alla håller på att argumentera om vad som är bra och vad som är dåligt. Vi har alla olika behov och preferenser, vad som är en bra dator skiljer sig därmed från person till person. Istället för att försöka övertyga andra om vad som är bäst kan ni ju lägga tiden på att hitta en dator som passar just er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmussen:

Alltså jag förstår inte varför alla håller på att argumentera om vad som är bra och vad som är dåligt. Vi har alla olika behov och preferenser, vad som är en bra dator skiljer sig därmed från person till person. Istället för att försöka övertyga andra om vad som är bäst kan ni ju lägga tiden på att hitta en dator som passar just er.

Kunde inte sagt det bättre själv.

För mig som fotograf upplever jag min MacBook PRO för 21K betydligt bättre, än den HP Elitebook jag köpte för 24k.
Ingen av dem skulle jag använda för att spela på, men å andra sidan köpte jag ingen av dem för det ändamålet.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Ja det hade ju iallafall varit ett litet steg upp från gamla 1440x900.

Även macbook pro retina kör ju 1440x900 då upplösningen 2880x1800 körs internt för att sedan skalas till något lägre. Dock görs det ju bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmussen:

Alltså jag förstår inte varför alla håller på att argumentera om vad som är bra och vad som är dåligt. Vi har alla olika behov och preferenser, vad som är en bra dator skiljer sig därmed från person till person. Istället för att försöka övertyga andra om vad som är bäst kan ni ju lägga tiden på att hitta en dator som passar just er.

Precis, var glada att det finns alternativ så man själv kan välja istället för att låta som 3åringar i sandlådan som försöker övertyga att just hans pappa är den starkaste

Permalänk
Medlem

Jag är inte så säker på att det blir Retina. I så fall hade de blivit tvungna att göra batteriet större för att kunna bibehålla samma batteritid, och då hade den blivit tyngre. Visserligen drar Broadwell mindre, men frågan är om det drar tillräcklig mycket mindre.

Ska bli intressant att se vad de hittar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Segas:

Vem lägger så mycket på en bärbar egentligen? För halva priset får man en ruskigt bra bärbar (läs: macbook) som håller längre än en vanlig Windows PC och det är dessutom ett riktigt bra andrahandsvärde på den.

Skulle väl mest säga att det är dumt/korkat att lägga 20000+ på en bärbar. Är det kraft på resande fot man är ute efter, visst - men då är det släpbar...inte bärbar.

Vissa göra något som kallas "arbetar" på sina datorer. När man utför detta och det är vad man också tjänar sitt uppehälle på så är 20k för en dator absolut inget att bråka om, i alla fall inte om det är vad som krävs för att man ska vara nöjd med sin maskin.

Vill du ha en lätt/tunn 13-15" laptop med högupplöst skärm av bra kvalité, för klassen snabb CPU, bra batteritid etc så hittar du inget under 15k och det är inte speciellt svårt att komma över 20k. Och lägger man 15k+ på en laptop finns det definitivt fler än Apple som kan göra saker med riktigt bra kvalité.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Jag har en 11". Det är värre att det är TN panel än 1366x768. Men 1366x768 är för lite det med. På den tiden jag köpte denna Macbook air var bl.a. touchpaden på de flesta windows bärbara så hemska att man inte pallade med dem. Det kanske fanns halvbra touchpads på dyra thinkpads exempelvis. Nu har det ju gått ett par år, är nog användbara touchpads på windows ultrabooks idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Vissa göra något som kallas "arbetar" på sina datorer. När man utför detta och det är vad man också tjänar sitt uppehälle på så är 20k för en dator absolut inget att bråka om, i alla fall inte om det är vad som krävs för att man ska vara nöjd med sin maskin.

Vill du ha en lätt/tunn 13-15" laptop med högupplöst skärm av bra kvalité, för klassen snabb CPU, bra batteritid etc så hittar du inget under 15k och det är inte speciellt svårt att komma över 20k. Och lägger man 15k+ på en laptop finns det definitivt fler än Apple som kan göra saker med riktigt bra kvalité.

Ja i dag finns det faktiskt andra laptop's man kan köpa som håller hög kvalite, men det är inte många år sedan att det inte fanns något annat att välja på.

Själv skulle jag aldrig tänka mig köpa något annat än Apple om det ska vara bärbart, för mig är fortfarande design, touchpad o OS X dem bästa kombinationen.

Bara att man slipper windows är värdt det, lustigt nog så slöas alltid Windows ner efter några år, något som inte jag har märkt på en Mac.

Så från att vara en tidlig windows fanatic på 90 talet, till början på 2000 talet, forsöker jag nu undvika allt som har med MS o Windows göra, tyvärr går det inte alltid, men det närmar sig.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Datavetare
Skrivet av roosterx:

Ja i dag finns det faktiskt andra laptop's man kan köpa som håller hög kvalite, men det är inte många år sedan att det inte fanns något annat att välja på.

Själv skulle jag aldrig tänka mig köpa något annat än Apple om det ska vara bärbart, för mig är fortfarande design, touchpad o OS X dem bästa kombinationen.

Bara att man slipper windows är värdt det, lustigt nog så slöas alltid Windows ner efter några år, något som inte jag har märkt på en Mac.

Så från att vara en tidlig windows fanatic på 90 talet, till början på 2000 talet, forsöker jag nu undvika allt som har med MS o Windows göra, tyvärr går det inte alltid, men det närmar sig.

Idag finns till och med Windows-laptops med touchpads som matchar MBP/MBA när dessa kör OSX (under Windows fungerar MBA/MBP touchpaden rätt kasst). Men håller med om att för ett par år sedan var man i stort sätt förvisad till MBP och man ville ha en laptop med bra kvalité och en touchpad som faktiskt gick att använda.

Är däremot ingen garanti att datorn är bra bara för att den är dyr, tycker t.ex. HPs Elitbook serie absolut inte motsvarar sitt pris. Lenovo och Dell har däremot dyrare modeller som jag idag väljer framför MBP (har haft flera MBP, men vid senaste laptop-inköpet bröts den sekvensen).

Håller däremot inte med om att OSX inte slöas ner, min son har en MBP och den är just nu så brutalt mycket slöare vid normal användning än vad den var för något år sedan att jag skulle klassificera den som oanvändbar. Tror tomten kanske fixar problemet imorgon

För mig har virtualisering löst problemet jag hade med Windows. Vill ha Linux till programmering, men det är fortfarande svårt att klara sig utan MS Office (även om det närmar sig). Visst kan man virtualisera även på OSX, men OS-kärna i OSX börjar definitivt visa sin ålder och ska man göra något lite mer avancerat så är Linux > Windows > OSX. Tyvärr känns det som Apple lämnat OSX till sitt öde och alla resurser fokuseras på iOS, att OSX närmar sig iOS för varje release är absolut fel riktigt i min mening.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av Segas:

Vem lägger så mycket på en bärbar egentligen? För halva priset får man en ruskigt bra bärbar (läs: macbook) som håller längre än en vanlig Windows PC och det är dessutom ett riktigt bra andrahandsvärde på den.

Skulle väl mest säga att det är dumt/korkat att lägga 20000+ på en bärbar. Är det kraft på resande fot man är ute efter, visst - men då är det släpbar...inte bärbar.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2740727,2751553 zenbooken är knappt tusenlappen billigare och på pappret bättre på allt förutom batteritiden (eftersom den har dedikerat grafikkort, en rättvisare jämförelse skulle vara en ännu dyrare macbook som också har det). Marginellt tjockare (2mm) men marginellt lättare, så det tror jag du kan leva med

Jag väljer ingen sida i mac vs pc-debatten, och använder gärna båda, då de har sina för- och nackdelar båda två. Att säga att den enda sidan på pappret är överlägsen för priset är dock fel, oavsett vilken sida man står på. Har sett detta från PC-sidan 1000 gånger så blev lite förvånad över att se det från mac-sidan bara Apple har alltid varit i framkant när det gäller design och touchpad, men där är ultrabooks nu ikapp. Den stora skilnaden idag är operativsystemet, för allvarligt talat, vem märker skilnad på 100mhz högre frekvens på en processor från samma familj?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonas1972:

Skulle snarare påstå tvärtom,varför slänga pengar i sjön till ingen som helst nytta?
Då fattar antagligen alla i världen ingenting.

Så då dumförklarar du en hel värld bara för att du i ett putteland i nord vill ha rätt?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Musikälskare

Wow Riktigt nice

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Håller däremot inte med om att OSX inte slöas ner, min son har en MBP och den är just nu så brutalt mycket slöare vid normal användning än vad den var för något år sedan att jag skulle klassificera den som oanvändbar. Tror tomten kanske fixar problemet imorgon

För mig har virtualisering löst problemet jag hade med Windows. Vill ha Linux till programmering, men det är fortfarande svårt att klara sig utan MS Office (även om det närmar sig). Visst kan man virtualisera även på OSX, men OS-kärna i OSX börjar definitivt visa sin ålder och ska man göra något lite mer avancerat så är Linux > Windows > OSX. Tyvärr känns det som Apple lämnat OSX till sitt öde och alla resurser fokuseras på iOS, att OSX närmar sig iOS för varje release är absolut fel riktigt i min mening.

Låter som något är knas – på ett år ska det inte gå "brutalt mycket slöare". OS X är i alla fall enligt min erfarenhet mindre känsligt, jag skulle gissa till stor del för att det inte finns något register som smutsas ned med tiden.

Vad är det som visar att kärnan är gammal? Varför är OS X lämnat till sitt öde? Yosemite kom nyligen ut och det känns som ett bra, snabbt och stabilt släpp överlag. Att OS X närmar sig iOS för varje släpp håller jag heller inte mer om. Visst, vissa funktioner "lånas" över, men det betyder inte att handhavandet av operativsystemet är särskllt likt eller att man är tviingad att använda de funktionerna.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Jag har en MBP från 2012 eller 2011 och den funkar prima fortfarande. Batteriet har typ halverats men annars är den som ny.
Jag har dock stoppat i 16GB minne och en SSD, innan dess var den väldigt seg, men det var den ju som ny också.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av star-affinity:

Låter som något är knas – på ett år ska det inte gå "brutalt mycket slöare". OS X är i alla fall enligt min erfarenhet mindre känsligt, jag skulle gissa till stor del för att det inte finns något register som smutsas ned med tiden.

Vad är det som visar att kärnan är gammal? Varför är OS X lämnat till sitt öde? Yosemite kom nyligen ut och det känns som ett bra, snabbt och stabilt släpp överlag. Att OS X närmar sig iOS för varje släpp håller jag heller inte mer om. Visst, vissa funktioner "lånas" över, men det betyder inte att handhavandet av operativsystemet är särskllt likt eller att man är tviingad att använda de funktionerna.

Nu har han installerat och tagit bort väldigt mycket junk, sedan spelar han ofta på datorn och datorn blir väldigt varm så frågan är om inte en del av problemet är att systemet "throttlar" en hel del då det känns som segast. Sedan tror jag inte Minecraft (JVM) gör OSX några tjänster vad det gäller resurssnålhet...

Om man försöker sig på lite mer avancerad systemprogrammering i OSX inser man snabbt att saker som är en självklarhet i Linux (POSIX realtidsutökningar, kontroll över vilken/vilka CPU-kärnor en tråd ska köras på, nyare RFC:er för TCP, etc) överhuvudtaget inte existerar i OSX. För 10-12 år sedan låg OSX-kärnan i framkant på finesser, men verkar som man inte alls följt med BSD-kärnan vad det gäller nyutveckling sedan dess. Windows har också i princip all av dessa finesser, men inte lika uppenbart hur mycket som saknas när man jämför mot Windows då det är ett annat API (d.v.s. inte POSIX).

Jämfört med Linux saknar OSX alla former av virtualisering på OS-nivå (LCX och liknande). Nu saknar även Windows det, men man jobbar på detta då Docker blivit så väldigt populärt att MS inser att man måste göra så Windows kärnan också kan stödja detta.

Filsystemet i OSX var omodernt redan för 10 år sedan, det är fortfarande inte fixat. Idag är det ett mycket mindre problem än tidigare då SSD i princip döljer prestandaproblemen. Grafikstacken är ett skämt sett ur ett prestandaperspektiv, jämfört man få spel som finns på Windows, OSX och Linux är det rätt uppenbart att den låga prestandan man får i OSX kan inte skyllas på OpenGL då Linux typiskt är lika snabbt eller marginellt snabbare än DX på Windows medan OSX är rejält mycket långsammare.

Räcker det?

Däremot är OSX fortfarande grafisk tilltalande, man fattar att inte fixa något som inte är trasig (MS och Gnome ta notis...). För "vanliga" användare är dagens datorer och OS sådan overkill, så säger inte att OSX är värdelöst på skrivbordet. Det är däremot inget för "power-users" längre.

God Jul!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Hoppas att de uppdaterar skärmen till Macbook Pro-motsvarigheten samtidigt, den nuvarande är ju rent skräp jämfört med Pro-syskonen. Hade suttit fint med en Air i guld.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro