Permalänk

Layout- och allrounddator

Hej!

Jag ska skaffa ny dator. Jag kommer främst använda den till vardagsgrejer, men jag vill gärna att den ska klara av InDesign och lättare Photoshop-arbete dugligt. Jag har tittat en del på Lenovo Flex 2 14" .

Kommer det räcka med en i5:a till InDesign och Photoshop? Räcker grafikkortet? Jag vill helst hålla mig under 2 kg för jag ska ha med den mycket. Budgeten var från början 5000 men som ni ser kan jag tänka mig att gå över lite.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite.

Webhallen har satt ner priset på den datorn med 500 kronor, så jag har också blivit lite sugen.

Hur är det, duger den till lite vardagligt användande och lätt redigering, eller finns det något liknande som är bättre?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Avstängd

Ja, lättare bildredigering ska den allt orka med. Sen är det väl som vanligt med HP laptops där kvalitén sviktar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Ja, lättare bildredigering ska den allt orka med. Sen är det väl som vanligt med HP laptops där kvalitén sviktar.

Är HP och Lenovo delar av samma företag?

Sen undrar jag över processorn. Det finns ju en variant av samma dator, men 2000 kronor dyrare med en i7:a. Är det värt det, eller klarar man sig med i5?

Jag ska som sagt inte redigera så mycket, men man vill ju inte att den ska kännas seg när man väl gör det.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart