Permalänk

Köpa dremel

Vad för dremel ska jag köpa som håller längst, finns det några billiga kopior som fungerar bra?
Ska gärna gå att köpa till mycket tillbehör!
Max 1000kr

God Jul 🎅
//Tomten

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Kan definitivt rekommendera dremel 3000. Mycket kvalitet för pengarna och tillbehör finns i massor både original tillbehör från dremel själva men också en uppsjö från diverse tillverkare.

Visa signatur

CPU:i5 4670k @4.7 Ghz Cooler:Hyper 421s Mobo:Gigabyte Z87X-D3H GPU: MSI GTX 760 2GB OC RAM:Corsair Vengance 8GB low profile SSD:Kingston 120GB HDD:WD Caviar Black 1TB PSU:Corsair CX600M Case:Corsair Vengance C70 Green OS:Win 8.1

Permalänk
Medlem

Fick precis en sådan här i julklapp utav tjejen, ej testat men det ska ju vara kvalité.

http://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/elverktyg-och...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Den där går sönder efter ett par timmars användande, köpte en som jag returnerade 3 gånger under ett och samma projekt, lämna alltså in och fick en ny 3 gånger, till slut hävde jag köpet o köpte en dremmel 3000, den körde igenom hela projektet samt ett antal ännu större projekt utan problem. Skulle rekomendera dremmel 3000 alla dagar i veckan, finns inget bättre val för din budget.

Permalänk

jag använder denna http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Slipmaskin/Minisli...

Fungerar riktigt bra. Har matchportat flera moppe motorer och slipat i chassin bla också! Man får dock köpa till ett paket med slipstift för stål så blir det super!

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk

tusen tack för alla svar!
God jul!:)

Permalänk
Medlem

http://www.proxxon.com/en/micromot/28472.php?list

Sådan där har jag, bästa jag haft efter diverse co-Tech-maskiner, dremlar etc. Enda som inte gett upp på ett eller annat sätt.
Dremel är ett lotteri, deras kvalitetskontroller är bristande och de fungerar antingen riktigt bra eller riktigt dåligt. Tyvär fick jag aldrig erfara delen som funkar riktigt bra även om jag vet andra som säger så

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Den kostar 799:- på Clas Ohlson och Jula. Jag köpte en i somras efter att ha använt billiga kopior i många år och jag skulle inte gå tillbaka. "Flex-shaft" är en stor förbättring som jag inte skulle vilja vara utan numera.

Proxxons verktyg brukar vara bättre för plast för de brukar kunna köra varvtalskontrollerat i lägre hastigheter än Dremel, men för att arbeta i metall behöver du mer kraft och då är Dremel bättre.
Proxxon och Dremel använder olika hylsor, men annars är de och de billigare kopiorna kompatibla för det mesta: en stålpinne är en stålpinne.
När det gäller kvalitet så kan jag säga att jag råkat ut för tre måndagsexemplar av Proxxon i rad...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.