Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag hade tagit Mission SG, om inte annat bara för att den har nack och svank-stöd.
Att den också är 500:- billigare gör ju inte saken sämre.

Ska dock förtydliga att jag inte är så insatt (höhö) i någon av stolarna.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Ingen. Budget med fejkläder som inte andas, vilket leder till att det slits och ser/känns otrevligt ut.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygman:

Ingen. Budget med fejkläder som inte andas, vilket leder till att det slits och ser/känns otrevligt ut.

Hela stolen är garanterat china skräp, kan se framför mig när skiten brakar ihop när han ska köra sin nattrunda

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Ikea Markus skulle jag köra istället för de där plaststolarna, har hållit för mig utan minsta osäkerhet i ett halvårs tid trots min ringa vikt på 100kg.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Ingen. Budget med fejkläder som inte andas, vilket leder till att det slits och ser/känns otrevligt ut.

säger samma här kan du inte skaffa i äkta läder kör på tyg.

fejkläder är de minst hållbara material du kan hitta. ordentligt tyg kan hålla upp till 10år+ även med ganska hög användning medans fejkläder brukar ha livslängd på 3-4 år kanske med lite tur.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jag hade tagit Mission SG, om inte annat bara för att den har nack och svank-stöd.
Att den också är 500:- billigare gör ju inte saken sämre.

Ska dock förtydliga att jag inte är så insatt (höhö) i någon av stolarna.

Skrivet av Flygman:

Ingen. Budget med fejkläder som inte andas, vilket leder till att det slits och ser/känns otrevligt ut.

Skrivet av Wizty:

Hela stolen är garanterat china, kan se framför mig när skiten brakar ihop när han ska köra sin nattrunda

Skrivet av rabiesekorre:

Ikea Markus skulle jag köra istället för de där plaststolarna, har hållit för mig utan minsta osäkerhet i ett halvårs tid trots min ringa vikt på 100kg.

[QUOTE="Rouge of Darkness;15104108"]säger samma här kan du inte skaffa i äkta läder kör på tyg.

Okej tack så mycket!😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Ikea Markus skulle jag köra istället för de där plaststolarna, har hållit för mig utan minsta osäkerhet i ett halvårs tid trots min ringa vikt på 100kg.

Okej, har haft en ikea stol i typ 4 år nu, men den är inte så skön längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

säger samma här kan du inte skaffa i äkta läder kör på tyg.

fejkläder är de minst hållbara material du kan hitta. ordentligt tyg kan hålla upp till 10år+ även med ganska hög användning medans fejkläder brukar ha livslängd på 3-4 år kanske med lite tur.

Okej, tack så mycket! 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Ikea Markus skulle jag köra istället för de där plaststolarna, har hållit för mig utan minsta osäkerhet i ett halvårs tid trots min ringa vikt på 100kg.

Kan man sitta i flera timmar och spela utan att få ont i armbågar och ryggen i den där ikea Markus?😊

Permalänk
Medlem

Jag har köpt Mission SG GGC 3.0, den var billig och riktigt skön!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GGlucke:

Kan man sitta i flera timmar och spela utan att få ont i armbågar och ryggen i den där ikea Markus?😊

Ja riktigt nice att ställa in motståndet för lutningen och sitta med fötterna upplagda på något, helt bakåtlutad. Aldrig känts obekvämt.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Ikea Markus skulle jag köra istället för de där plaststolarna, har hållit för mig utan minsta osäkerhet i ett halvårs tid trots min ringa vikt på 100kg.

jag kan lägga en röst emot denna. jag sitter i den på jobbet och har gjort det i 13 månaders tid nu. har aldrig suttit konstigare i en stol än i denna. tycker den är oskön att sitta i längre tider. blir lätt så att jag "ligger" ned i stolen eller flyttar upp benen vid hakan för det är svårt att sitta normalt.
däremot, om man är normal och sitter normalt sätt ergonomiskt kan jag rekommendera den. men då ska du verkligen sitta perfekt från början.
gällande kvaliteten på markus så är den jävligt bra. jag har förstört stolar väldigt lätt och så, speciellt med lädret. markus har klarat mina förstörelser oväntat bra, det enda som inte varit perfekt är armstöden där skruvarna tappar hållningen efter typ 8 månader.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Inaktiv

köp en vanlig stol, ser förfärligt ut om du frågar mig

så fort du har suttit på den under några månader så kommer du ångra dig

Permalänk
Skrivet av rabiesekorre:

Ikea Markus skulle jag köra istället för de där plaststolarna, har hållit för mig utan minsta osäkerhet i ett halvårs tid trots min ringa vikt på 100kg.

Är inne på min andra Markus stol. Kommer inte köpa en tredje.
Båda har blivit snea, när man lutar bakåt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

Spara och köp en ergonomisk stol istället, om du är rädd om din rygg och nacke det vill säga.
Visst, dom är dyra om man ska köpa en ny men med tanke på kvalitén som dessa stolarna har så lägger man ut lika mycket, eller mindre om man ser det över ett tidsperspektiv jämfört med att köpa en ny budgetstol vartannat år.
Några som jag har provsuttit och som är populära bland företag där dom anställda sitter mycket är Kinnarps 8000 plus och 9000, RH logic 300/400 och Malmstolen.
Några som är riktigt populära i USA är Ergohuman Plus Elite och Herman Miller Aeron.
Det finns dock en mängd andra som är lika bra och man kan komma över stolarna nämnda ovan och andra billigt på blocket, det finns även företag som säljer begagnade kontorsmöbler i nyskick för ett bra pris, som tex Bafab.se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinJi:

Är inne på min andra Markus stol. Kommer inte köpa en tredje.
Båda har blivit snea, när man lutar bakåt.

Konstigt, har haft min i över 4 år och inte haft något problem alls

Visa signatur

DATOR | Chassi: H440 | Moderkort: HERO VII | Processor: 4790k | Kylning: H100i | SSD: Samsung 850 Pro 128+256Gb | HDD: WD Black 3TB | Grafikkort: 970 MSI Gaming SLI | RAM: 16Gb HyperX Fury 1600MHz | Nätagg: EVGA Supernova G2 1000W |
KRINGUTRUSTNING | Skärm: ROG Swift PG278Q | Mus: Func MS-3² | Tangentbord: MadCatz S.T.R.I.K.E 7 | Headset: O2+ODAC - HD650 | Mikrofon: Blue Spark Digital |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FellaNNN:

Konstigt, har haft min i över 4 år och inte haft något problem alls

Samma här!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem