Permalänk

Bärbar spellaptop ~8000~

Letar efter en ny gamingdator som ligger runt 8k på mellandagsrean hittade denna
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat... men är tveksam på dens processor behöver tips på andra modeller som kan va bättre med samma pris.
Kommer spela bf4 helst på hög upplösning och minecraft och cs

Visa signatur

Burken- 6600k och ett 970 Funkar galant :D

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk

Är den bättre märkte att det fanns 24mb ssd räcker det till att ha OS på

Visa signatur

Burken- 6600k och ett 970 Funkar galant :D

Permalänk
Medlem

Nej utan den har en SSHD det är en SSD + Hårddisk i ett så det är inte 2 enheter 1 var för sig.

Och ja Asus ROG ryker av kvalite.

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Skrivet av Stefan93:

Nej utan den har en SSHD det är en SSD + Hårddisk i ett så det är inte 2 enheter 1 var för sig.

Och ja Asus ROG ryker av kvalite.

Tja lånar tråden ute efter liknande dator funderar starkt på asusen,men står ju ganska specifikt att det är 2 olika?? Eller är jag ute och cyklar? Isf, vad ska man med 24 GB ssd till? Verkar mycket prisvärd faktiskt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

Nej utan den har en SSHD det är en SSD + Hårddisk i ett så det är inte 2 enheter 1 var för sig.

Och ja Asus ROG ryker av kvalite.

Enligt hemsidan så är det 2 hårddiskar. En liten SSD och en vanlig HDD.

Permalänk
Medlem

Jag lade också märke till att det står utförligen på netonnets beskrivning att det är två hårddiskar.
Varför man skulle stoppa in en 24gb SSD för sig själv vet jag inte då utan högst sannolikt är det en(1) SSHD i den. Har grottat ned mig i frågan så långt att jag kollat på asus hemsida om det och finne att i bruksanvisningen så står det hur man byter hårddisk, med lite bilder, och rätt tydligt är att det enbart är en enhet i den.
Om det inte är en liten specialdisk dom byggt in i datorn på något annat sätt...

Permalänk

Windows

Visa signatur

Burken- 6600k och ett 970 Funkar galant :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoloN:

Jag lade också märke till att det står utförligen på netonnets beskrivning att det är två hårddiskar.
Varför man skulle stoppa in en 24gb SSD för sig själv vet jag inte då utan högst sannolikt är det en(1) SSHD i den. Har grottat ned mig i frågan så långt att jag kollat på asus hemsida om det och finne att i bruksanvisningen så står det hur man byter hårddisk, med lite bilder, och rätt tydligt är att det enbart är en enhet i den.
Om det inte är en liten specialdisk dom byggt in i datorn på något annat sätt...

Om man kollar på G551JM-serien på ASUS hemsida så verkar det inte finnas någon modell som har 1tb + 24gb SSD.

Permalänk
Medlem

Det kan vara en Msata ssd + en Hårddisk! dock vet jag inte är inte så insatt.

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cenneth:

Om man kollar på G551JM-serien på ASUS hemsida så verkar det inte finnas någon modell som har 1tb + 24gb SSD.

Detta verkar sant. Och det som jag satt och läste på inatt verkar vara "E-manual för bärbar dator". Där det på, stort sett, varenda sida står "utseendet kan variera beroende på modell"

http://www.asus.com/se/Notebooks_Ultrabooks/G551JM/

Den nämner "2,5" 9,5mm SATA3" under "Lagring". Inte specifikt till antalet men gissningsvis enbart en. Och bland alternativen finns 1TB 5 400 rpm Med 8 G SSD RPM SSH, Dom kanske är så snälla att dom har dragit bort den mängd som det förinstallerade OSt tar...

Jag vet inte?

Permalänk
Medlem

Det är antagligen en msata enhet, men den fungerar förmodligen som en "cache disk" alltså precis som en sshd.
Du installerar alltså inte windows på den utan där finns nog ett medföljande program som själv lägger över de vanligast använda filerna.

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem

Det tipset tackar vi för, beställde just en!
Hade kikat på Lenovos Y50-70 i några månader, som också var sänkt mycket nu, men den hade fått så negativ kritik för skärmen, och ASUS är ju bra spelgrejer

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX