Se editerade filer i tidsordning

Permalänk
Medlem

Se editerade filer i tidsordning

Hejsan!

Jag håller på att hjälpa min far med att säkerhetskopiera en databas med viner dock vet jag inte var programmet sparar filerna.

Finns det något sätt att kunna se vilka filer som editerats i närtid? Tänker så att om man lägger till en rad i databasen så kommer den vara editerad nyligen, hoppas att ni är med på vad jag menar.

Det ligger en installation av windows 7 home premium på datorn idag.

Visa signatur

Dator 1: AMD Phenom II x6 T1100, Asus Sabertooth 990FX, 16GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz, AMD HD6950 2GB, Crucial m4 SSD 128GB, 2x Samsung 1TB 5400 RPM | Dator 2: Intel Core i5 2,6 GHz, 2x4GB DDR3 1600 MHz, Nvidia Geforce GT630, Crucial m4 SSD 128GB | Dator 3: Intel Celeron G530, Gigabyte GA-H61MA-D3V, 8BG Kingston HyperX DDR3 1333MHz, AMD HD5450 512MB, Crucial M4 64GB |

Permalänk

Starta "Resource monitor"[1] (eller vad den nu kan tänkas heta på svenska). Gå till fliken "Disk". Starta vin-programmet. Kolla i panelen "Disk Activity" för vilka filer som programmet läst.

Listan kan vara lång och den rensas efter en stund, men du borde kunna hitta vilka filer programmet använder. Tänk dock på att det kanske inte räcker att kopiera filerna för att få igång programmet igen. Kontrollera att det funkar genom att återställa backupen på en annan dator, så du är säker på att du fått med allt viktigt.

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Resource_Monitor