Min hårddisk piper!! Desperat av hjälp!

Permalänk

Min hårddisk piper!! Desperat av hjälp!

Tjenare!
Det är såhär att min hårddisk piper ungefär piper varje gång jag startar min dator och sedan efter jag har startat datorn så piper det fortfarande, ibland när jag startar dator så hittar datorn inte operativsystemet på min hårddisk och då kommer det upp en failure och sen måste jag starta om datorn för att det ska funka igen. Hårddisken kan vara tyst när jag startar datorn ibland men ibland när jag väl sitter vid datorn så kan hårddisken börja pipa igen och då för att få pipet att sluta så måste stänga av datorn genom att trycka på "on/off" knappen på chassit eftersom att min dator fryser sig medans det här pipet pågår.

Permalänk
Medlem

Hej,när du säger piper låter det inte som hårddisken utan själva moderkortet för att den inte kan posta.
Men är det hårddisken så är det ju bara att införskaffa en ny.
Och jag förstår ditt problem men vad exakt vill du ha hjälp med?

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Skrivet av BaZZe:

Hej,när du säger piper låter det inte som hårddisken utan själva moderkortet för att den inte kan posta.
Men är det hårddisken så är det ju bara att införskaffa en ny.
Och jag förstår ditt problem men vad exakt vill du ha hjälp med?

Jag undrar om det var någonting som man kanske kunde fixa med egna händer eller om man var tvungen att köpa en ny hårddisk?
Pipet kommer direkt från hårddisken, jag har letat jättelänge efter från vart pipet kommer ifrån och sen hittade jag att det kom från hårddisken!

Tack för snabbt svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonterino:

Jag undrar om det var någonting som man kanske kunde fixa med egna händer eller om man var tvungen att köpa en ny hårddisk?
Pipet kommer direkt från hårddisken, jag har letat jättelänge efter från vart pipet kommer ifrån och sen hittade jag att det kom från hårddisken!

Tack för snabbt svar!

När det kommer till hårddiskar finns det inget man kan göra på egenhand direkt för att dom är uppbyggda på ett sånt sätt att det nästintill är omöjligt fixa saker själv speciellt när det är hårdvaru relaterade som i ditt fall och inte mjukvaru.

Inga problem, investera i en ny disk så ska du se att det löser sig.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Skrivet av BaZZe:

När det kommer till hårddiskar finns det inget man kan göra på egenhand direkt för att dom är uppbyggda på ett sånt sätt att det nästintill är omöjligt fixa saker själv speciellt när det är hårdvaru relaterade som i ditt fall och inte mjukvaru.

Inga problem, investera i en ny disk så ska du se att det löser sig.

Okej men tack så jättemycket för hjälpen!