Permalänk
Medlem

Padda för bilen

Skulle behöva lite tips om en padda att ha i bilen för obd display och spotify.
Obd mjukvaran funkar bara med Android vad ja vet.

Tack på förhand
Micke

Visa signatur

Mycket ström är det!

Permalänk
Medlem

Ska den bara används till det eller kommer du kanske använda den till annat också? Ex GPS eller offline musik o film (då är det bra med minneskortsläsare)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2638799 Denna är billig och har GPS och minneskortsläsare. Hårdvaran är kanske inte den bästa men räcker (har själv en G3s med samma soc).
Eller tänkte du dig något mer påkostat? Då skulle jag nog valt denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2702467

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Gps har jag i bilens nav så för stunden är de bara de de jag nämnde som den kommer brukas till.
Gärna under 2000 om man ska vara lite ekonomisk.
Såg att mediamarkt sålde någon liten asus billigt....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mycket ström är det!

Permalänk
Medlem

ASUS plattan de säljer kör X86 processor vet ej hur bra Android fungerar på det. (typ om alla appar fungerar o så) Det vanliga på Android är ju ARM.
De har ju även denna lenovon Som kör en ARM processor, och lite vettigare upplösning på skärmen.
Det programmet du använder till bilar vet du vilken Android version den kräver som minst?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vet inte exakt vad den kräver.
Kul om de går att köra senaste android versionen utan att de känns trögt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mycket ström är det!

Permalänk
Medlem

Tänkte du ha obd för realtidsuppdatering eller endast för felsökning?
Har funderat på realtidsuppdatering ett bra tag men läste att de trådlösa obd2 drar ström även om bilen är avstängd. En del verkar ju ha automatisk avstängning men har inte hittat något ställe som har dessa på lager.

Annars kör jag spotify, google maps, viaplay och netflix etc på paddan, hade en Samsung Galaxy 10.1 först men den var seg, köpte brorsans Samsung Galaxy Note 10.1 (4G) som det finns tillräckligt med drag i. Man får se till att köpa en laddare som stöder snabbladdningsläget, annars drar den mer än bilen laddar.

Permalänk
Medlem

Tänkte köra realtidslogg och samtidigt ha spotify rullandes.
OBD uttaget sitter hyffsat bra till så att rycka ut adaptern ska nog inte vara allt för jobbigt.

Visa signatur

Mycket ström är det!