Slutna lurar för 1000 kronor

Permalänk
Medlem

Slutna lurar för 1000 kronor

Hej!

Mitt headset (Plantronics Gamecom 780) har gett upp och jag tänkte köpa nya hörlurar nu.
Är inte insatt i ljud öht, så jag tänkte be er som råd

Dem ska användas till spel, och musik (lyssnar på mycket grunge och metal)
Spelar endast CS:S och Go.

Några önskemål:

  • Slutna (nästan ett krav)

  • INTE USB. Mina Plantronics har det nu och det är ju verkligen hemskt.

  • Ska fungera med min HTC One, alltså ganska lättdrivna (?)

  • Inte viktigt alls, men gärna sleevad kabel.

  • Vill INTE ha lurar med extremt mycket bas. Ogillar det skarpt.

  • Gärna svensk återförsäljare.

Andra saker att beakta som jag tror kan påverka köpet:

  • De behöver inte ha mic, har en extern hemma som kan liknas vid en mod mic.

  • De ska primärt spelas på mitt moderkorts inbyggda ljudkort, har ett MSI Z87-G45

Tack på förhand!

EDIT:

Liten fotnot angående budgeten,

Finns det ett par lurar som kostar 1300 och är brutalt mycket bättre än ett par för 1000 så köper jag såklart dem, det är med andra ord en ganska flexibel budget.

Sen MÅSTE inte dem vara så dyra, finns det ett par för 700 som låter bra så är dem ett alternativ.

Viktigaste är att det är bra kvalité på konstruktionen och ljudet.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

En god vän som är lite insatt tipsade om dem här, kan det vara något?
http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/varumar...

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är för dig eller inte, men NetOnNet har rea på QPAD QH-90, köpte själv ett par för bara 10 minuter sen. Uppenbarligen inte fått hem än men har fått mycket bra kritik från Sweclockers (http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...).

499:- http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingheadset/qpad-qh...

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheesier:

Vet inte om det är för dig eller inte, men NetOnNet har rea på QPAD QH-90, köpte själv ett par för bara 10 minuter sen. Uppenbarligen inte fått hem än men har fått mycket bra kritik från Sweclockers (http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...).

499:- http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingheadset/qpad-qh...

Det var ett svårslaget pris o_o
Dem får jag kolla närmare på!

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Köpte ett par beyerdynamic dt770 32ohm i somras och är otroligt nöjd med dom. Man hör inte ett skit från omvärlden, väldigt lätta, go komfort, och ett oärligt (otroligt ska det stå, autocorrect slår till när man minst anar det) ljud.

Byggda helt i metall.

Ca 1300kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

En god vän som är lite insatt tipsade om dem här, kan det vara något?
http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/varumar...

Går i god för dessa, kör med dom till PC:n.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för ATH-M50x här. Fick tag på mina för 1200, vet ej vad de ligger på nu dock.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poss3:

Köpte ett par beyerdynamic dt770 32ohm i somras och är otroligt nöjd med dom. Man hör inte ett skit från omvärlden, väldigt lätta, go komfort, och ett oärligt ljud.

Byggda helt i metall.

Ca 1300kr

Såg intressanta ut!

Skrivet av Nanae:

Slår ett slag för ATH-M50x här. Fick tag på mina för 1200, vet ej vad de ligger på nu dock.

Vad är skillnaden mellan ATH-M50 och ATH-M50X?

ATH-50X kostar 1500 :S

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Håller med många andra, ATH M50 eller M50x är mycket prisvärda

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

M50(x) är dock lite mer åt det bastunga hållet (fast inte i närheten av basen hos gamingheadsets, fortfarande ett par bra lurar), om du är som mig och gillar metal med en mer neutral ljudbild och punching diskant kan jag starkt rekommendera Beyerdynamic DT770 trots att de ligger 300kr över din budget. Behövs mic också skulle jag nog nästan sparat några hundralappar och köpa hyperx cloud / qpad qh90, annars går det några hundralappar på en separat mikrofon också.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av Cheesier:

Vet inte om det är för dig eller inte, men NetOnNet har rea på QPAD QH-90, köpte själv ett par för bara 10 minuter sen. Uppenbarligen inte fått hem än men har fått mycket bra kritik från Sweclockers (http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...).

499:- http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingheadset/qpad-qh...

Facepalm.

Vill du ha bra ljud köper du inte ett headset. Punkt. Speciellt inte om man ser till priset då det finns headsets för flera tusen som presterar som vanliga lurar som kostar runt och under 1000-sträcket.

Min budgetrekommendation är Creative Aurvana Live! med Samson Meteor Mic. Vet inte exakt vad totalpriset blir men bör bli runt 1200 kronor och då får du helt okej ljud för musik och en helt okej mikrofon!

Permalänk
Fyndjägare

Sony MDR-1A ytterligare ett alternativ.
995kr Dustin

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Såg intressanta ut!

Vad är skillnaden mellan ATH-M50 och ATH-M50X?

ATH-50X kostar 1500 :S

ATH-M50X har löstagbar sladd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Facepalm.

Vill du ha bra ljud köper du inte ett headset. Punkt. Speciellt inte om man ser till priset då det finns headsets för flera tusen som presterar som vanliga lurar som kostar runt och under 1000-sträcket.

Min budgetrekommendation är Creative Aurvana Live! med Samson Meteor Mic. Vet inte exakt vad totalpriset blir men bör bli runt 1200 kronor och då får du helt okej ljud för musik och en helt okej mikrofon!

Tack för tipset, men jag behöver ingen mic som jag nämnde i TS.
Har du några andra rekommendationer då?

Skrivet av Mumu55:

Sony MDR-1A ytterligare ett alternativ.
995kr Dustin

Är det inte dem som har ovanligt mycket bas? Ogillar det

EDIT:
Förlåt, det var dessa jag tänkte på https://www.dustinhome.se/product/5010807617/mdr-xb950bt

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Det börjar bli dags att beställa ett par lurar nu!

Det står emellan dem här:

Sony MDR-1A

Audio-Technica ATH-ANC7b

Audio Technica ATH-M50

Creative Aurvana Live!2

Jag är mest inne på ATH M50 eller Aurvana Live, vad tycker ni?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

ATH-M50

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

ATH M50. Supernöjd med dem och nu finns de att få under 1000 lappen. Riktigt bra lur till riktigt bra pris. (De röda ser dock lite plastiga ut, så köp de vanliga svarta)

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Ain0k:

Det börjar bli dags att beställa ett par lurar nu!

Det står emellan dem här:

Sony MDR-1A

Audio-Technica ATH-ANC7b

Audio Technica ATH-M50

Creative Aurvana Live!2

Jag är mest inne på ATH M50 eller Aurvana Live, vad tycker ni?

Undvik NC hörlurar om du vill ha bra ljud. Av dessa tror jag mest på Sonyn eller M50. Provlyssna eller köp båda och behåll den du gillar mest. Sonyn är bekvämare.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:
Skrivet av Lasse468:

ATH M50. Supernöjd med dem och nu finns de att få under 1000 lappen. Riktigt bra lur till riktigt bra pris. (De röda ser dock lite plastiga ut, så köp de vanliga svarta)

Skrivet av Mumu55:

Undvik NC hörlurar om du vill ha bra ljud. Av dessa tror jag mest på Sonyn eller M50. Provlyssna eller köp båda och behåll den du gillar mest. Sonyn är bekvämare.

Det verkar ju som att M50 är svårslagen!

Läste recensioner och där nämndes att Sonyn hade en bitvis plastig konstruktion. :/

Beställer ett par ATH-M50.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Ain0k:

Det verkar ju som att M50 är svårslagen!

Läste recensioner och där nämndes att Sonyn hade en bitvis plastig konstruktion. :/

Beställer ett par ATH-M50.

M50 är en gammal prisvärd klassiker, därav massor av tester och recensioner på nätet. Sonyn är helt ny. Båda är ganska plastiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Det verkar ju som att M50 är svårslagen!

För dom pengarna är de svårslagna. Hoppas du gillar dem.

Permalänk
Medlem

https://www.dustinhome.se/product/5010807624/mdr-1a---black dessa utan tvekan, riktigt bra hörlurar

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:
Skrivet av Mumu55:

M50 är en gammal prisvärd klassiker, därav massor av tester och recensioner på nätet. Sonyn är helt ny. Båda är ganska plastiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Aj då... blir lite osäker här haha.

Pratar vi Siberia V2 plastig här eller?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Har själv kollat på M50
Har idag QH-90!

Vill få ut bästa ljudkvalitet för under 1000 lappen och sedan köpa mod mic eller nåt sånt!

Tack att du starta denna tråd

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Har ochså QH-90 som micken har pajat på och har inte kvar kartongen så ingen garanti :/. Men har tittat på DT770 men dem verkar kräva en förstärkare beroende på vilken ohm version man har :). Kör idag ljudet genom ljudet genom moderkortet. Har beställt en Snowball som mic. Så det är bara ett par hörlurar man behöver :). Nån som vet hur tungdrivna hörlurar man kan köra genom moderkortet?

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Inaktiv

Gillar mina Audio Technica ATH-M50x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Aj då... blir lite osäker här haha.

Pratar vi Siberia V2 plastig här eller?

Nej, inte i närheten.

ATH-M50 är till stor del gjorda av plast men de saknar den där billiga känslan som Siberia V2 ger. Tog upp mina gamla V2 och kände lite på dom i jämförelse mot mina M50. Plasten på M50 gnisslar inte, har en matt yta istället för V2s blanka och kladdiga yta samt känns mycket mer solida. Kan precis som många andra starkt rekommendera ATH-M50. Även värt att tillägga är att mina M50s inte visat några tecken på att gå sönder efter 1,5 år av hård användning.

Använder mina lurar till att lira CS:GO och kan tillägga att jag inte hade en blekaste aning om att Dust 2 hade en konstant vind som blåser genom banan. Dessa lurar går inte att jämföra med Siberia V2.

Permalänk
Skrivet av Ain0k:

En god vän som är lite insatt tipsade om dem här, kan det vara något?
http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/varumar...

De är superbra hörlurar!

Åkte till netonnets lagershop i Helsingborg idag, fast tyvärr hade de inte de kvar på hyllorna trots att nätstatusen stod att det var i lager...

Visa signatur

FD R3 | ASUS P8Z68 V-LX | i5-2500K & Antecs Kühler 620 | GTX 970 G1 Rev 1.0 | Corsair VENGEANCE 8GB RAM |Corsair HX 750W|
Samsung 850 PRO 256GB & OCZ 120gb SSD & 1TB HDD | Windows 7 Ultimate | ASUS VE248H |

Permalänk
Medlem

Hmmmmmmmm Sony MDR-1A eller Audio Technica ATH-M50

Skulle hemskt gärna vilja testa dem båda... Synd att jag bort 11 mil från närmaste affär som har dessa lurar

Edit:

Kanske om man skulle beställa båda, öppna dem varsamt, prova dem och returnera dem man inte gillar....

Känns lite taskigt mot butiken dock.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM