Vad gör man när paket hämtats ut av någon annan?

Permalänk

Vad gör man när paket hämtats ut av någon annan?

Jag skulle hämta ut ett paket åt min syster men när jag var där så fick jag reda på att det var redan uthämtat den 22:e december. Då var jag var där senast 19:e. Eftersom man inte kan kontakta Posten förrän på måndag så vill jag ta upp det här.

Det ska spåras ju vem som hämtat ut paket. Det kan ju vara slarv under jultiderna som att t.ex. man råkat ta fel paket. Går det att ändra legitimationsnumret som slogs in vid uthämtningen?

Hur brukar såna här reklamationer gå?

Permalänk
Medlem

Nu förstår jag inte riktigt, var du där den 19e men paketet hämtades den 22e?

Du får reklamera detta och det görs en kontroll mot vems legitimation som "skjutits" in vid utlämnande av paketet.
Var det ett paket eller var det ett brev som aviserats med en lila lapp med tex. AV122343434?

Polisanmälan måste göras för att kunna få ersättning av försäkringsbolag.

Vad får du upp vid en sökning på denna sida?
http://www.posten.se/tracktrace/TrackConsignments_do.jsp

Permalänk
Skrivet av Peckham:

Nu förstår jag inte riktigt, var du där den 19e men paketet hämtades den 22e?

Du får reklamera detta och det görs en kontroll mot vems legitimation som "skjutits" in vid utlämnande av paketet.
Var det ett paket eller var det ett brev som aviserats med en lila lapp med tex. AV122343434?

Polisanmälan måste göras för att kunna få ersättning av försäkringsbolag.

Vad får du upp vid en sökning på denna sida?
http://www.posten.se/tracktrace/TrackConsignments_do.jsp

Senast jag var på Posten för att hämta ett paket var 19:e vid tillfället jag skulle hämta det här paketet. Alltså jag var inte där den 22:a.

Det var ett paket och jag har ett kollinummer. Det står bl.a.:

Citat:

2014-12-22 18:00 ***, Sverige Försändelsen har levererats
2014-12-22 12:53 PostNord Logistics, Sverige En avi har levererats till mottagaren via SMS
2014-12-22 12:30 ***, Sverige Försändelsen har levererats till ett serviceställe

Det jag även undrar över är som sagt om det går att ändra vilket legitimationsnummer som kollades vid uthämtningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skaning14:

Senast jag var på Posten för att hämta ett paket var 19:e vid tillfället jag skulle hämta det här paketet. Alltså jag var inte där den 22:a.

Det var ett paket och jag har ett kollinummer. Det står bl.a.:

Det jag även undrar över är som sagt om det går att ändra vilket legitimationsnummer som kollades vid uthämtningen.

OK, den som hämtat ut paketet har visat legitimation och finns således med i rullarna! Det går inte att ändra någonting i efterhand så när du ringer på måndag till Kundjänst kommer de se vem som fått paketet. Lite tråkigt att de är så långt kvar bara!

Eftersom din syster fått en SMS-avisering så vet ni ju även att inget brev gått ut som blivit felutdelat!

Jag förstår dock fortfarande inte vad du gjorde där den 19e för att hämta de där paketet eftersom avin skickades ut den 22:e, ölen som gör mig trög tror jag

Permalänk
Skrivet av Peckham:

OK, den som hämtat ut paketet har visat legitimation och finns således med i rullarna! Det går inte att ändra någonting i efterhand så när du ringer på måndag till Kundjänst kommer de se vem som fått paketet. Lite tråkigt att de är så långt kvar bara!

Jag hoppas verkligen inte det går att ändra i efterhand. Det ska även sägas att företaget som min syster beställde ifrån vill att vi ska reklamera trots att Posten säger att den som skickar bör göra det då de har mer information än oss så jag ska säga det åt dem.

Citat:

Eftersom din syster fått en SMS-avisering så vet ni ju även att inget brev gått ut som blivit felutdelat!

Exakt.

Citat:

Jag förstår dock fortfarande inte vad du gjorde där den 19e för att hämta de där paketet eftersom avin skickades ut den 22:e, ölen som gör mig trög tror jag

Haha. Jag var där den 24:e men fick reda på att paketet redan hämtats ut. När jag kollade hemma så stod det att den hade hämtats ut den 22:e. Eftersom jag senast var där den 19:e och även då hämtade åt mig och min syster andra grejer så vet jag om att det inte var vi som hämtade ut det den 22:e.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det löser sig! Du behöver inte vara orolig, det går inte att ändra några siffror i efterhand! Din syster kan ev. vara utsatt för en identitetsstöld, värt att kolla upp?

http://www.posten.se/sv/Kundservice/Reklamera/Sidor/Logga-in-...

Där kan du reklamera, du behöver inte registrera dig!

Permalänk
Skrivet av Peckham:

Hoppas verkligen det löser sig! Du behöver inte vara orolig, det går inte att ändra några siffror i efterhand! Din syster kan ev. vara utsatt för en identitetsstöld, värt att kolla upp?

http://www.posten.se/sv/Kundservice/Reklamera/Sidor/Logga-in-...

Där kan du reklamera, du behöver inte registrera dig!

Perfekt i så fall.

Min syster har beställt detta så det nog är antagligen fel paket som lämnas ut.

Jag såg den sidan men ska säga åt min syster att be företaget göra en reklamation då de har information som vi inte har och som krävs. Borde man kanske vänta tills måndag med att göra en reklamation? Kommer Posten säga vem som hämtade ut paketet om jag ringer dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skaning14:

Perfekt i så fall.

Det kanske kan vara så men hur ska de i så fall få reda på uthämtningsnumret? Det var ju genom SMS. Antagligen slarv under denna jultid.

Jag såg den sidan men ska säga åt min syster att be företaget göra en reklamation då de har information som vi inte har och som krävs. Borde man kanske vänta tills måndag med att göra en reklamation? Kommer Posten säga vem som hämtade ut paketet om jag ringer dem?

Mmm, det lär bero på den mänskliga faktorn, dock borde personalen bli varse att de scannar fel kolli-id när paketet ska lämnas ut!
Posten säger nog inte vem som hämtat ut paketet, dock kommer det bli polisanmälan(som säkert kommer skrivas av, zzzz).
Ring Posten Kundtjänst på måndag kl 08
020-23 22 21

http://www.postnordlogistics.se/sv/kundservice/Sidor/reklamer...
Står även där som du säger att avsändaren bör göra reklamationen!

Permalänk
Medlem

Att ta upp med posten är meningslöst och ta också upp det med företaget som din syster beställts ifrån. Fast anmäl det till posten först.
Har hänt mig flertals gånger och posten gör inte ett skit åt saken.

1. Fick postavin som stod i nån annans NAMN och jag fick inte hämta ut paketet. Samtal till posten hjälpte inte ett skit och till slut kunde jag ändå hämta ut paketet efter en del tjatande. Då paketet står i mitt namn och behöver bara legitimera mig. Hur kunde posten dela ut en postavi som står i nån annans namn och paketet står i mitt namn?
2. Postavin delas ut fel och den som fick min postavi lapp kunde hämta ut mitt paket! Förstår inte hur han kunde hämta ut paketet som står i mitt namn. Men som tur känner jag personen som hämtade ut mitt paket och han kom och lämnade paketet till mig. Dåligt kontroll av postombudet?
3. Hemkörning som krävs signatur. Var inte hemma vid tillfället och så lämnade personen mitt paket hos grannen. Som hon tog emot och signerade med hennes namn!!! WTF!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Eftersom du inte har köpt någon tjänst av posten, så bör du vända dig till företaget som anlitat posten och göra din reklamation där.

De tycker säkert du ska vända dig till posten, för att bli av med problemet.. Men så länge inte du har hämtat ut någon var, så är det företaget du handlat av som får lösa problemet (även om posten har gjort fel).

Skulle det visa sig att posten gjort fel, så är det ändå inte du som får ersättningen då det inte är du som köpt tjänsten.. Dvs, du gör bara onödigt jobb åt säljaren.

Permalänk
Medlem

När ett paket försvann på Posten för mig så vände jag mig till företaget som skickade försändelsen och de löste problemet och skickade en ny vara. Hur de löste det med Posten vet jag ej. Hoppas bolaget ni köpte ifrån är lika hjälpsamt och kan lösa problemet åt er.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Att ta upp med posten är meningslöst och ta också upp det med företaget som din syster beställts ifrån. Fast anmäl det till posten först.
Har hänt mig flertals gånger och posten gör inte ett skit åt saken.

1. Fick postavin som stod i nån annans NAMN och jag fick inte hämta ut paketet. Samtal till posten hjälpte inte ett skit och till slut kunde jag ändå hämta ut paketet efter en del tjatande. Då paketet står i mitt namn och behöver bara legitimera mig. Hur kunde posten dela ut en postavi som står i nån annans namn och paketet står i mitt namn?
2. Postavin delas ut fel och den som fick min postavi lapp kunde hämta ut mitt paket! Förstår inte hur han kunde hämta ut paketet som står i mitt namn. Men som tur känner jag personen som hämtade ut mitt paket och han kom och lämnade paketet till mig. Dåligt kontroll av postombudet?
3. Hemkörning som krävs signatur. Var inte hemma vid tillfället och så lämnade personen mitt paket hos grannen. Som hon tog emot och signerade med hennes namn!!! WTF!

Jag jobbar själv på ett postombud och det slarvas väldigt mycket hos oss så det kan vara ibland du stöter på en som är jätte noga med att det ska vara just det namnet det står på packetet även fast det står samma efter namn sen har du dom som inte är noga alls då du kan komma och säga att ska hämta ut till min kompis och så får du hämta ut det. Men skannar in Leget iallafall. Men vi är ju en liten lant butik som känner stort sett alla som bor där.

Men jag vet att det är för mycket slarv i vår personal styrka. Specielt med REK blir galen när jag går ner till kassan och ser att dom inte har sett till så att dom har skrivit under AVI. Och dom säger "ska dom skriva under?" Har även sett att dom har kastat papper som ska ha datum och tid stämple på när man lämna ut paketet.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Skrivet av Sandia:

Jag jobbar själv på ett postombud och det slarvas väldigt mycket hos oss så det kan vara ibland du stöter på en som är jätte noga med att det ska vara just det namnet det står på packetet även fast det står samma efter namn sen har du dom som inte är noga alls då du kan komma och säga att ska hämta ut till min kompis och så får du hämta ut det. Men skannar in Leget iallafall. Men vi är ju en liten lant butik som känner stort sett alla som bor där.

Men jag vet att det är för mycket slarv i vår personal styrka. Specielt med REK blir galen när jag går ner till kassan och ser att dom inte har sett till så att dom har skrivit under AVI. Och dom säger "ska dom skriva under?" Har även sett att dom har kastat papper som ska ha datum och tid stämple på när man lämna ut paketet.

Kan du bekräfta att man inte kan ändra legitimationsnummer i efterhand?

Tack för övriga svar. Värt att tänka på är ju att mitt paket inte försvunnit på det sättet utan någon har hämtat ut det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skaning14:

Kan du bekräfta att man inte kan ändra legitimationsnummer i efterhand?

Tack för övriga svar. Värt att tänka på är ju att mitt paket inte försvunnit på det sättet utan någon har hämtat ut det.

Det går inte att ändra i efterhand, speciellt inte av postombuden, dom har väldigt lite möjlighet att ändra något alls.
(Kolla din PM.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skaning14:

Senast jag var på Posten för att hämta ett paket var 19:e vid tillfället jag skulle hämta det här paketet. Alltså jag var inte där den 22:a.

Det var ett paket och jag har ett kollinummer. Det står bl.a.:

Det jag även undrar över är som sagt om det går att ändra vilket legitimationsnummer som kollades vid uthämtningen.

Det står ju inte att det är uthämtat, det står att det ankommit till serviceställe.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av f@boy:

Det står ju inte att det är uthämtat, det står att det ankommit till serviceställe.

Nej det gör det inte, det har lämnats ut;

2014-12-22 18:00 ***, Sverige Försändelsen har levererats

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skaning14:

Kan du bekräfta att man inte kan ändra legitimationsnummer i efterhand?

Tack för övriga svar. Värt att tänka på är ju att mitt paket inte försvunnit på det sättet utan någon har hämtat ut det.

Nej det går inte. Den ända som skulle kunna göra det isåfall är den som har hand om databasen åt posten Det vi kan göra är att makulera utlämningen men då ska paketet finnas hos post ombudet.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av XPerion:

Att ta upp med posten är meningslöst och ta också upp det med företaget som din syster beställts ifrån. Fast anmäl det till posten först.
Har hänt mig flertals gånger och posten gör inte ett skit åt saken.

1. Fick postavin som stod i nån annans NAMN och jag fick inte hämta ut paketet. Samtal till posten hjälpte inte ett skit och till slut kunde jag ändå hämta ut paketet efter en del tjatande. Då paketet står i mitt namn och behöver bara legitimera mig. Hur kunde posten dela ut en postavi som står i nån annans namn och paketet står i mitt namn?
2. Postavin delas ut fel och den som fick min postavi lapp kunde hämta ut mitt paket! Förstår inte hur han kunde hämta ut paketet som står i mitt namn. Men som tur känner jag personen som hämtade ut mitt paket och han kom och lämnade paketet till mig. Dåligt kontroll av postombudet?
3. Hemkörning som krävs signatur. Var inte hemma vid tillfället och så lämnade personen mitt paket hos grannen. Som hon tog emot och signerade med hennes namn!!! WTF!

3. Menar du stt sin granne ska förfalska din namnteckning? Självklart ska hon skriva under med sitt namn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Att ta upp med posten är meningslöst och ta också upp det med företaget som din syster beställts ifrån. Fast anmäl det till posten först.
Har hänt mig flertals gånger och posten gör inte ett skit åt saken.

1. Fick postavin som stod i nån annans NAMN och jag fick inte hämta ut paketet. Samtal till posten hjälpte inte ett skit och till slut kunde jag ändå hämta ut paketet efter en del tjatande. Då paketet står i mitt namn och behöver bara legitimera mig. Hur kunde posten dela ut en postavi som står i nån annans namn och paketet står i mitt namn?
2. Postavin delas ut fel och den som fick min postavi lapp kunde hämta ut mitt paket! Förstår inte hur han kunde hämta ut paketet som står i mitt namn. Men som tur känner jag personen som hämtade ut mitt paket och han kom och lämnade paketet till mig. Dåligt kontroll av postombudet?
3. Hemkörning som krävs signatur. Var inte hemma vid tillfället och så lämnade personen mitt paket hos grannen. Som hon tog emot och signerade med hennes namn!!! WTF!

1. Hur lätt som helst att skriva fel namn, du tror inte att postanställa är robotar som aldrig skriver fel namn?
2. Dålig kontroll av postombudet.
3. Tyvärr brukar företagen göra sådär vilket är sjukt, du kan ju i alla fall lugna dig med att det aldrig är ditt fel om paketet försvinner.

Permalänk
Medlem

Jag har råkat ut för (flera gånger) att den sura kärringen inte vill lämna ut mitt paket för att en bokstav i mitt förnamn inte finns, eller är felaktig. Att jag har fått hem avi'n spelar ingen roll. I det läget går jag rakt ut till pizzerian och äter en pizza. När någon av de andra tjejerna sitter i kassan är det fritt fram att gå och hämta samma paket...
Mycket beror helt enkelt på om man har tur / otur med personalen. Man tycker ju att jag som hämtar ett par hundra paket om året borde få det lättare och lättare att hämta paketen, men icke.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Det har nu bekräftats att det var någon annan person som hämtade ut det. Nu hoppas jag företaget min syster handlade ifrån agerar smidigt och åtminstone gör det minsta man kan förvänta sig av dem, d.v.s. göra en reklamation.

Permalänk
Medlem

Det är det här jag undrar hur det kan gå till rent praktiskt

Själv fick jag hemleverans av posten av ett datorköp från inet, Posten krävde id och signatur

Hur kan någon annan vara mig här eller jag hämtar ut leverans någon annan stans om det inte sker id förfalskning?

Permalänk
Medlem

Antar att de bara lämnade ut fel paket till en person som var där för att hämta ut ett annat paket?

Hoppas det löser sig enkelt!

Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag har råkat ut för (flera gånger) att den sura kärringen inte vill lämna ut mitt paket för att en bokstav i mitt förnamn inte finns, eller är felaktig. Att jag har fått hem avi'n spelar ingen roll. I det läget går jag rakt ut till pizzerian och äter en pizza. När någon av de andra tjejerna sitter i kassan är det fritt fram att gå och hämta samma paket...
Mycket beror helt enkelt på om man har tur / otur med personalen. Man tycker ju att jag som hämtar ett par hundra paket om året borde få det lättare och lättare att hämta paketen, men icke.
B!

Brukar bara ta med mig 4 sista I kollinr så får de kika i sin dator. Alltid funkat fint för mig, slipper tjafsa med lappar. Vill de ha sign får de skriva ut en ny.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Att ta upp med posten är meningslöst och ta också upp det med företaget som din syster beställts ifrån. Fast anmäl det till posten först.
Har hänt mig flertals gånger och posten gör inte ett skit åt saken.

1. Fick postavin som stod i nån annans NAMN och jag fick inte hämta ut paketet. Samtal till posten hjälpte inte ett skit och till slut kunde jag ändå hämta ut paketet efter en del tjatande. Då paketet står i mitt namn och behöver bara legitimera mig. Hur kunde posten dela ut en postavi som står i nån annans namn och paketet står i mitt namn?
2. Postavin delas ut fel och den som fick min postavi lapp kunde hämta ut mitt paket! Förstår inte hur han kunde hämta ut paketet som står i mitt namn. Men som tur känner jag personen som hämtade ut mitt paket och han kom och lämnade paketet till mig. Dåligt kontroll av postombudet?
3. Hemkörning som krävs signatur. Var inte hemma vid tillfället och så lämnade personen mitt paket hos grannen. Som hon tog emot och signerade med hennes namn!!! WTF!

Att få kontakt med posten är som du säger helt meningslöst.
Har samma namn som en annan där jag bor. Är uppe i 6-7 gånger som jag får hans post och vet inte hur många gånger som jag saknat brev etc...
Har påtalat detta för posten varje gång. De bryr sig inte ett dugg....

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Brukar bara ta med mig 4 sista I kollinr så får de kika i sin dator. Alltid funkat fint för mig, slipper tjafsa med lappar. Vill de ha sign får de skriva ut en ny.

Står samma sak i deras datorsystem. Avsändaren har inte åäö, och ersätter dem med allt från a & o till danska "ae" och tyska ü, osv... Men det lät bekvämt att slippa hålla ordning på lappen.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Står samma sak i deras datorsystem. Avsändaren har inte åäö, och ersätter dem med allt från a & o till danska "ae" och tyska ü, osv... Men det lät bekvämt att slippa hålla ordning på lappen.
B!

Så sant så, tänkte faktiskt samma sak när jag skrev svaret. Om inte annat får en griniga lite extra besvär! Antar att jag har mer tur med snälla butiksbiträden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Postnord

Hej!

När det kommer till utlämning av paket ska ombudet alltid ta legitimation på den som hämtar, går man som ombud åt någon måste ombudet visa upp sin legitimation tillsammans med mottagarens legitimation så att båda kan registreras. Man kan inte ändra uppgiften på den som hämtat i efterhand, vi på kundservice kan alltid ta reda på vem det är som har hämtat ut ett paket.

Via länken nedan kan man läsa om vilka legitimationskrav som gäller för de olika tjänsterna.
http://www.posten.se/sv/Kundservice/Praktisk%20information/Si...

Reklamation av paket kan göras av mottagaren men bör helst göras av avsändaren då det är avsändaren som äger paketet fram till att mottagaren har hämtat ut det och i detta fall har rätt mottagare inte hämtat ut paketet.

När det gäller leverans av brev som hamnar fel ska man alltid anmäla detta till oss så att vi får ta upp detta med berört brevbärarkontor och brevbärare.

Det alltid bra att ta kontakt med oss.

För paketfrågor ring 0771-33 33 10 knappval 2, vi svarar mån-fre kl 8-18. Det går också bra att maila vår kundservice på kundservice.se@postnord.com
För brevfrågor ring 020-232221 knappval 1, vi svarar mån-fre kl 8-18. Det går också bra att maila vår kundservice på kundtjanst.privat@posten.se

Med vänliga hälsningar
Erika Postnords Kundservice

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Att få kontakt med posten är som du säger helt meningslöst.
Har samma namn som en annan där jag bor. Är uppe i 6-7 gånger som jag får hans post och vet inte hur många gånger som jag saknat brev etc...
Har påtalat detta för posten varje gång. De bryr sig inte ett dugg....

Har du samma förnamn och efternamn som den snubben? I så fall kan inte Posten göra så mycket ifall det inte står lägenhetsnummer på brevet som stämmer.

Permalänk
Medlem

Har Posten en Sweclockersrepresentant? Kul :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kylskåpshandtag:

Har du samma förnamn och efternamn som den snubben? I så fall kan inte Posten göra så mycket ifall det inte står lägenhetsnummer på brevet som stämmer.

Det som skiljer är lägenhetsnummer, Andranamn som står på min post och det viktigaste av allt som brevbäraren skiter i: adressen, jag bor på nummer 26 den andre på 28...
Brevbärare har ingen stolthet kvar, skyndar och slarvar, det är min mening.
Jag har haft samma problem i flera års tid. Det jag gör är att logga och hör av mig till Posten varje gång det händer....

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"