Byt julklappar i SweClockers marknad

Permalänk
Melding Plague

Byt julklappar i SweClockers marknad

Med julklappsutdelning och den hektiska julhandeln är det är lätt att samla på sig en pryl för mycket. Passa på att städa i gömmorna och annonsera gratis i SweClockers marknad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nize!

Permalänk
Medlem

Stickade tröjor på ingång

Permalänk
Medlem

God fortsättning!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Inb4 "jag la upp.en annons igar och fick betala, nu hatar jag sweclockers"

Permalänk
Medlem

Kul att se detta efter att precis ha lagt ut och betalat för 3 annonser

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Administrativ avgift

Får väl se om man kan lägga ut lite saker

§ 9 raderat.
Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Jag tänkte precis: "Sweclockers lär tjäna en del på alla som lägger ut saker på marknaden efter jul" Schysst att ni bjuder på det!

Permalänk
Medlem

Tackar SWEC

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tgadler:

Inb4 "jag la upp.en annons igar och fick betala, nu hatar jag sweclockers"

Skrivet av MrMunchy:

Kul att se detta efter att precis ha lagt ut och betalat för 3 annonser

Haha

Permalänk
Medlem

Obegränsat antal annonser med rabattkoden eller endast en per konto?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det är nu man INTE lägger upp annonser pga det svämmar över av dem och detta gör att du som säljare får betydligt lägre bud i vissa fall. Bryr man sig dock inte om slutpriset lika mycket, utan hellre vill nå en bred massa när många är lediga - go, go, go!

Efterfrågan och tillgång... livets regel.

.. Men, gest'en är MYCKET välkommen!
Skönt att se hur många som faktiskt sitter och trycker på saker där ute.

Jag donerar dock gärna de där 15 riksdalerna till Swec varje gång jag vill slänga in en annons.
De måste ju också leva... ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Schyrrans! Nu ska här fyndas av missnöjda julfirare!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag donerar dock gärna de där 15 riksdalerna till Swec varje gång jag vill slänga in en annons.
De måste ju också leva... ?

Ja verkligen. De tjänar ju extremt lite pengar på all reklam de bombarderar hemsidan med.

Permalänk
Medlem

Och det är nu alla oseriösa totalt bombar Marknaden.
Dom orkar inte svara, dom orkar inte packa/sända, dom orkar inte maila bilder, dom orkar inte ett skit är min erfarenhet. Tyvärr.

Och så dränks alla seriösa "Marknaderare"

Syftet är gott och uppskattat, men det är som att leta efter en nål i en höstack.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Och det är nu alla oseriösa totalt bombar Marknaden.
Dom orkar inte svara, dom orkar inte packa/sända, dom orkar inte maila bilder, dom orkar inte ett skit är min erfarenhet. Tyvärr.

Och så dränks alla seriösa "Marknaderare"

Syftet är gott och uppskattat, men det är som att leta efter en nål i en höstack.

Tur att jag aldrig köper/säljer nåt här då

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Tur att jag aldrig köper/säljer nåt här då

Tur (?) vet jag inte, kanske otur

Du ska kanske ta en liten funderare på det beslutet.

Marknaden är lätt bästa stället att köpa/sälja hårdvara för ett pris så att både säljare och köpare är lika nöjda, då alla är väldigt prismedvetna. Och att här finns allt inom datorhårdvara som är både i nyskick och gammalt gör inte saken sämre.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Tur (?) vet jag inte, kanske otur

Du ska kanske ta en liten funderare på det beslutet.

Marknaden är lätt bästa stället att köpa/sälja hårdvara för ett pris så att både säljare och köpare är lika nöjda, då alla är väldigt prismedvetna. Och att här finns allt inom datorhårdvara som är både i nyskick och gammalt gör inte saken sämre.

Det är sällan jag köper begagnat då jag föredrar helt nya delar. Jag vet inte vad folket har gjort med sin hårdvara innan dom säljer den. Jag har bara köpt ett ljudkort begagnat från en kille på Nordichardware och honom litade jag på tillräckligt och han på mig då vi hade varit på forumet ganska länge. jag fick till och med testa ljudkortet innan jag bestämde mig. Här dräller det av folk som knappt känner igen namnet på samt hur folk uppträder så blir man fan rädd ibland. Jag skulle inte lita på sånt folk

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Tur (?) vet jag inte, kanske otur

Du ska kanske ta en liten funderare på det beslutet.

Marknaden är lätt bästa stället att köpa/sälja hårdvara för ett pris så att både säljare och köpare är lika nöjda, då alla är väldigt prismedvetna. Och att här finns allt inom datorhårdvara som är både i nyskick och gammalt gör inte saken sämre.

Det går inte att SÄLJA begangnad datorhårdvara eller hemelektronik och känna att man gjort en bra affär, såvida du inte "lurar" köparen eller får ett generöst bud. Värdet på grejerna dimper ju ner till mellan 3/4 till 2/3 rätt snart såvida du inte kan övertyga om att du knappt eller alls använt grejerna.
Men jag antar att jag borde vara glad om jag för en 1200 kr benq fick 300-400 spänn efter 4 års troget bruk

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Det är sällan jag köper begagnat då jag föredrar helt nya delar. Jag vet inte vad folket har gjort med sin hårdvara innan dom säljer den. Jag har bara köpt ett ljudkort begagnat från en kille på Nordichardware och honom litade jag på tillräckligt och han på mig då vi hade varit på forumet ganska länge. jag fick till och med testa ljudkortet innan jag bestämde mig. Här dräller det av folk som knappt känner igen namnet på samt hur folk uppträder så blir man fan rädd ibland. Jag skulle inte lita på sånt folk

Det blir nog bättre när du har hängt här i några år ska du se

Själv har jag köpt delar här för många tiotusenlatskronor och aldrig blivit lurad.

Skrivet av Luminous:

Det går inte att SÄLJA begangnad datorhårdvara eller hemelektronik och känna att man gjort en bra affär, såvida du inte "lurar" köparen eller får ett generöst bud. Värdet på grejerna dimper ju ner till mellan 3/4 till 2/3 rätt snart såvida du inte kan övertyga om att du knappt eller alls använt grejerna.
Men jag antar att jag borde vara glad om jag för en 1200 kr benq fick 300-400 spänn efter 4 års troget bruk

Efter 4 års troget bruk eller inte använd alls = same shit tyvärr.

Säljer man hårdvara som är 4år gammalt, får man betalt därefter.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Fan va sur jag blir på folket som nu köpt Gigabyte 970 och säljer det dyrare.... Tycker det var en extremt schysst rea av netonnet och sen kommer dessa och förstör för andra som faktiskt ville ha korten.
Sen finns det andra som tar bort sina annonser och lägger upp igen för att komma överst, väldigt tråkigt det med. (Till och med en person som gör både och. Väldigt synd.)

Sen skit schysst av Sweclockers här att än en gång lägga ut en gratis period här för oss medlemmar, har alltid något som jag hoppas att någon annan kan återanvända och man själv kan samla in någon lite slant till. Många plus till er.
God fortsättning.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av zather:

Fan va sur jag blir på folket som nu köpt Gigabyte 970 och säljer det dyrare.... Tycker det var en extremt schysst rea av netonnet och sen kommer dessa och förstör för andra som faktiskt ville ha korten.
Sen finns det andra som tar bort sina annonser och lägger upp igen för att komma överst, väldigt tråkigt det med. (Till och med en person som gör både och. Väldigt synd.)

Sen skit schysst av Sweclockers här att än en gång lägga ut en gratis period här för oss medlemmar, har alltid något som jag hoppas att någon annan kan återanvända och man själv kan samla in någon lite slant till. Många plus till er.
God fortsättning.

Ja det horas duktigt i att få "<alias> har haft X tidigare annonser i marknaden."
... Och så säger person Z att "ni kan lita på mig, jag har haft så och så många annonser i marknaden innan, ho ho ho. Ja.. på en och samma dag ja, idiot. :/

Det är baksidan av denna fina gest.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Viceroy:

Ja verkligen. De tjänar ju extremt lite pengar på all reklam de bombarderar hemsidan med.

Ahh, sant.
Men jag ger dem pengar på mina annonser, reklam är jag fan ALLERGISK emot.
Oavsett vad det inbringar för företaget/individen(erna) bakom en sajt eller produkt.

... Så där är jag en ful fisk;

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av zather:

Fan va sur jag blir på folket som nu köpt Gigabyte 970 och säljer det dyrare.... Tycker det var en extremt schysst rea av netonnet och sen kommer dessa och förstör för andra som faktiskt ville ha korten.
Sen finns det andra som tar bort sina annonser och lägger upp igen för att komma överst, väldigt tråkigt det med. (Till och med en person som gör både och. Väldigt synd.)

Dagens kapitalistiska verklighet
Samma som när nån affär sålde läsk riktigt billigt för 20 år sen så kommer en arabfamilj o fyller nåra kundvagnar för o sälja i sin butik....efter det förstod jag "10st/hushåll" regeln solklart iaf....

Faktiskt aldrig tänkt på att man kan ta bort o lägga upp igen för o komma överst. Smart! Fast vad menar du med att man kan göra både och?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ahh, sant.
Men jag ger dem pengar på mina annonser, reklam är jag fan ALLERGISK emot.
Oavsett vad det inbringar för företaget/individen(erna) bakom en sajt eller produkt.

... Så där är jag en ful fisk;
http://adock.se/users/upload/files/141226180700.jpg

Haha, konstigt nog syns den där även på min webbläsare. Måste vara en bug eller nåt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Känns lite fel att byta bort eller sälja julklappar man fått. Är det inte bättre att komma överens om att inte köpa julklappar alls.

Man slipper få julklappar man inte vill ha och man slipper slösa pengar på grejer mottagaren ändå inte vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Känns lite fel att byta bort eller sälja julklappar man fått. Är det inte bättre att komma överens om att inte köpa julklappar alls.

Man slipper få julklappar man inte vill ha och man slipper slösa pengar på grejer mottagaren ändå inte vill ha.

Vidga dina vyer lite. Någon kanske fått en ny pryl som ersätter en gammal och säljer denna? Ser inga problem med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Dagens kapitalistiska verklighet
Samma som när nån affär sålde läsk riktigt billigt för 20 år sen så kommer en arabfamilj o fyller nåra kundvagnar för o sälja i sin butik....efter det förstod jag "10st/hushåll" regeln solklart iaf....

Faktiskt aldrig tänkt på att man kan ta bort o lägga upp igen för o komma överst. Smart! Fast vad menar du med att man kan göra både och?

Jag menade att det var en snubbe som både hade köpt billiga 970 och sålde de här på sweclockers genom att ta bort sin annons och lägga upp igen för att komma överst.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk

internetgirot? Verkar inte finnas längre.

Går inte att gå in på deras sida: http://www.internetgirot.se/

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Campaigner:

Dagens kapitalistiska verklighet
Samma som när nån affär sålde läsk riktigt billigt för 20 år sen så kommer en arabfamilj o fyller nåra kundvagnar för o sälja i sin butik....efter det förstod jag "10st/hushåll" regeln solklart iaf....

Faktiskt aldrig tänkt på att man kan ta bort o lägga upp igen för o komma överst. Smart! Fast vad menar du med att man kan göra både och?

Skrivet av zather:

Jag menade att det var en snubbe som både hade köpt billiga 970 och sålde de här på sweclockers genom att ta bort sin annons och lägga upp igen för att komma överst.

Rapportera gärna när ni ser sådant, missbruk beivras.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.