Permalänk
Medlem

Vad för pryl att köpa?

Tjenare alla swecare!

Jag har lite pengar i överflöd nästan och måste skaffa en pryl nu när jag inte har någon vettig dator tills hands, för just nu dör jag av tristess...
Så vad tycker ni att jag som 19årig (snart 20) student ska skaffa sig när man redan har en gamingdator utom räckhåll, en iPad Air, en Galaxy S4, Chromecast mm? Känner att jag måste ha något att grejar med utom att spela spel, surfa och chatta på mobilen/paddan...

Tack på förhand för tips och svar, särskilt ni som svarar snabbt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Köp en kebabrulle

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

köp en grym laser penna.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

köp en grym laser penna.

måste ha varit meningslösaste rådet någonsin... vad ska han med den till som student menar du? t.om. kebabbrullen kändes nödvändigare.

jag slår ett slag för taxi leverans av din speldator om den nu som jag förstod inte stod på samma ort som han själv bor.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hitta på ett ballt projekt med en RaspberryPi eller motsvarande.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Bjud på en öl, vi bor i samma stad!

Permalänk
Medlem

köp lite kvalitet skor/byxor alternativt donera till bättre behövande

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Köp kurslitteratur och kursprogram.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Köp en kebabrulle

Skrivet av HazZarD:

köp en grym laser penna.

Ville ju dock ha seriösa tips/råd :/

Skrivet av Rouge of Darkness:

måste ha varit meningslösaste rådet någonsin... vad ska han med den till som student menar du? t.om. kebabbrullen kändes nödvändigare.

jag slår ett slag för taxi leverans av din speldator om den nu som jag förstod inte stod på samma ort som han själv bor.

Hmm... Ska dock hem efter nyår så känns inte så värt :/

Skrivet av Bebben:

Hitta på ett ballt projekt med en RaspberryPi eller motsvarande.

Tanken har slagit mig! Men då är det ju med fördel att man har en vettig dator att koda och så med, vilket inte finns här...

Skrivet av MakubeX:

Bjud på en öl, vi bor i samma stad!

Adress? du kan få bjuda mig på en speltimme eller två i utbyte!

Skrivet av bAkewelle:

köp lite kvalitet skor/byxor alternativt donera till bättre behövande

Har varit på carlings, jc och intersport och fått tag på det jag behöver, så en teknisk pryl man kan greja med skulle vara lite roligare donerade för övrigt 10kr till UNICEF på Intersport (a)

Skrivet av Alakai:

Köp kurslitteratur och kursprogram.

Finns för det mesta gratis i form av PDF på nätet

Skrivet av Prodigys:

Köp en bil, då kan överflödet av pengar försvinna snabbt som attan om du gör på rätt(eller fel?) sätt.

Har inget körkort så det vore rätt ett meningslöst köp måste kag tyvärr vara ärlig med att säga ;/

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Tanken har slagit mig! Men då är det ju med fördel att man har en vettig dator att koda och så med, vilket inte finns här...

Köp två då. En använder du som workstation (finns t.ex. flera färdiga linux-distar) för att skapa kod till den andra med.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Körkort.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Nu ska jag vara tråkig här.
Spara pengarna tills du hittar något du vill ha. Ex ett hus eller en bra tv.
Har själv impulsköp massa skit för att sedan ångra det veckan efter.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Leafo:

Körkort.

Och har hen körkort: Bil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Köp två då. En använder du som workstation (finns t.ex. flera färdiga linux-distar) för att skapa kod till den andra med.

Hmm... Möjligen...

Skrivet av Leafo:

Körkort.

Det är ju dock en pågående process som tar några veckor/månader med övningskörning mm, vill ju ha det nu bra tips annars

Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu ska jag vara tråkig här.
Spara pengarna tills du hittar något du vill ha. Ex ett hus eller en bra tv.
Har själv impulsköp massa skit för att sedan ångra det veckan efter.

Åh va tråkig du är! Nej men skämt åsido, förstår vad du menar. Så jäkla drygt bara attt sitta och ha nästan ingenting att göra i typ 2 veckor...

Skrivet av MuffinManxD:

Och har hen körkort: Bil.

Om jag hade hart körkort ja

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Om det är själva tristessen som är problemet så kan du ju alltid plugga bort den.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid köpa en lödstation med komponentkit eller lösa komponenter och lekavlite med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

ta körkort som andra säger..då pluggar man till nått vettig o glömmer det tråkiga bakom sig. för tro mig..MÅNGA dörrar öppnas när man har körkort!. det blir betydligt färre tråkiga dagar. o sen jobben vill ha folk med körkort..så du går bara plus på det

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Om du har en TV, skulle du alltid kunna köpa en konsoll. Är ju inte samma som en speldator, men det kanske går att ta kol på tristessen åtminstone.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk

Om du vill ha oändlingsfullt med kul ska du köpa dig en komplett skateboard på butiker som junkyard.se/mm. Dra till den lokala inomhuslokalen och sen är det bara att börja Den roligaste sporten ever, och det bästa av allt är att man själv bestämmer när man är sugen på att utöva sporten eller ej. Svårt att skejta i början men efter ett tag släpper det och du kommer ha skitkul! Tro mig

Permalänk
Medlem

Börja ta körkort.

Att vara vuxen och inte ha körkort.. ja är man vuxen om man inte har körkort egentligen ?

Seriöst, varför har du inte tagit körkort än ?

Ta körkort !

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Beställ en LootCrate - http://www.lootcrate.com/ väntar på att få min Januari-box..

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Börja ta körkort.

Att vara vuxen och inte ha körkort.. ja är man vuxen om man inte har körkort egentligen ?

Seriöst, varför har du inte tagit körkort än ?

Ta körkort !

Det där är ungefär som att säga, "Man är inte vuxen om man inte dricker kaffe"

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Börja ta körkort.

Att vara vuxen och inte ha körkort.. ja är man vuxen om man inte har körkort egentligen ?

Seriöst, varför har du inte tagit körkort än ?

Ta körkort !

För att man inte har behov? Alla bor inte på landet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Det där är ungefär som att säga, "Man är inte vuxen om man inte dricker kaffe"

Nej.

Skrivet av oatp1b1:

För att man inte har behov? Alla bor inte på landet.

Tjänstebil ?

Bil i arbetet ?

Hyra bil på utlandssemestern ?

Kunna köra familjemedlem till sjukhuset vid akutsituation ?

Transportera sig när kollektivtrafiken havererar ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Nej.

Tjänstebil ?

Bil i arbetet ?

Hyra bil på utlandssemestern ?

Kunna köra familjemedlem till sjukhuset vid akutsituation ?

Transportera sig när kollektivtrafiken havererar ?

Eller så skaffar man det efter eget behov.
Jag skulle aldrig klara mig utan körkort men det finns många som gör det. Vet ex min moster och hennes familj de bor i göteborg och har aldrig haft en bil de har busskort och cyklar i sin familj. Vill man ha jobb där bil krävs är det bara att skaffa sig körkortet då.
Sen är det ju bra om vi får en mindre trafikant på våra vägar

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Börja ta körkort.

Att vara vuxen och inte ha körkort.. ja är man vuxen om man inte har körkort egentligen ?

Seriöst, varför har du inte tagit körkort än ?

Ta körkort !

Helt rätt.

Inte nog med att man ska ha bilkort. Det är lika viktigt att ha hojkort.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf