Permalänk
Medlem

Gamingstol för ca 1000:-

Är ute efter en ny gamingstol, då det nu är dags att byta ut min gamla (en jysk-historia(!) som faktiskt är hel efter 4-5 års användning, dock är där nästan inget läder kvar alls på den + den har börjat bli lite sned. ^^)

Har en budget på ca 1000-1200:-, men är fruktansvärt oinsatt (höhö) när det gäller gamingstolar, så jag har inga egna förslag.

Tips och hjälp uppskattas.

Edit: Läder eller tyg spelar ingen roll.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Försök hitta en begagnad Kinnarps eller nått

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar starkt http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar/missions... riktigt skön och billig!

Permalänk
Medlem

Bekvämlighet borde gå före "häftighet" enligt mig och en begagnad Kinnarps (som Grumie föreslog) eller en begagnad sverigestol

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av GGlucke:

Denna skulle också vara min rekommendation i nämnda prisklass under 1500 kr. Nog bästa dealen bland nya stolar i prisklassen under 1500 Kr just nu.

Dock så skall man ju inte räkna med DXRacer kvalitet eller ergonomi i den stolen. Men verkar bättre än Jysk-stolar.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/

Sitter på en sån på jobbet. Lika bra nu som för 3-4 år sen.

Permalänk
Medlem

Om inte annat så är väl Netonnet's policy att man får testa varan och skicka tillbaka den om man inte är nöjd? Men det kanske bara gäller elektronik. Stolen ser iaf skön ut, framför allt med kuddarna för stöd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulle:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/

Sitter på en sån på jobbet. Lika bra nu som för 3-4 år sen.

Skrivet av GGlucke:

Jag har själv en Markus från IKEA hemma, den är helt ok, dock ska det poängteras att det inte är alls samma som en t ex. Kinnarps.

Den från NetOnNet verkar vara helt ok den med, men har inte testat och skulle inte vilja köpa utan att ha testat.

Jag skulle säga att jag skulle ha gått i orndingen: Begagnad Kinnarps ---> Markus ---> NetOnNet
Dock kan det vara svårt att få tag i "rätt" Kinnarps för 1500:-, men det är värt att kolla! Det ska vara en med "Kontorsstolsutseende".
T ex. Kontorsstolar

Sök på google med "begagnade kontorsmöbler stadxxx" så hittar du säkert någon som handhar begagnade möbler nära dig.

Permalänk

vi har kinnarps på jobbet, Grymt sköna stolar! Bara att rekomendera, kan ställa in sitsen ryggstödet handtagen mm till just så man vill ha dem.

EDIT:

Här verkar dem sälja ut begagnade stolar 98st

http://www.bafab.se/begagnat/kontorsstolar/kontorsstolar-kinn...

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulle:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/

Sitter på en sån på jobbet. Lika bra nu som för 3-4 år sen.

Skrivet av Nesvop:

Jag har själv en Markus från IKEA hemma, den är helt ok, dock ska det poängteras att det inte är alls samma som en t ex. Kinnarps.

Den från NetOnNet verkar vara helt ok den med, men har inte testat och skulle inte vilja köpa utan att ha testat.

Jag skulle säga att jag skulle ha gått i orndingen: Begagnad Kinnarps ---> Markus ---> NetOnNet
Dock kan det vara svårt att få tag i "rätt" Kinnarps för 1500:-, men det är värt att kolla! Det ska vara en med "Kontorsstolsutseende".
T ex. Kontorsstolar

Sök på google med "begagnade kontorsmöbler stadxxx" så hittar du säkert någon som handhar begagnade möbler nära dig.

Har provsuttit både Ikea Markus och NetOnNet stolen, av det jag kände på den stunden hade jag tagit NetOnNet stolen alla dagar i veckan.

Men håller med att en riktig Kinnarps eller Sverigestolen är bättre.

Permalänk
Medlem

Skulle bara tycka att det vore lite pinsamt med en "gamingstol"

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips.

Lotten föll på Netonnet-stolen. Jag är van vid Jysk-stolar för 300:-, så har svårt att tänka mig att denna är sämre.
Har även hört en hel del positiva kommentarer (både här och i diskussions-fyndtråden) om Mission SG GGC 3.0, av folk som har provat den själva.
Ikea Markus har jag redan testat hos en kompis, och min rygg tröttnade efter en halvtimme.

Skrivet av Wihlner:

Skulle bara tycka att det vore lite pinsamt med en "gamingstol"

Jag kunde inte bry mig mindre om vad andra tycker om stolen jag sitter i, så länge jag tycker den är bekväm.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jag kunde inte bry mig mindre om vad andra tycker om stolen jag sitter i, så länge jag tycker den är bekväm.

Får man fråga hur den känns, om du haft tid att prova den än? Såg att priset fortfarande var kvar igår.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Får man fråga hur den känns, om du haft tid att prova den än? Såg att priset fortfarande var kvar igår.

Jag blev lite "rädd" när jag packade upp den, för den kändes lite budget (vilket den ju också är) när man skulle montera ihop den. Skruvarna kunde sitta på mer än ett sätt i hålen, och det fanns inga garantier för att något skulle bli rakt, men jag försökte montera ihop den så jämnt som möjligt, och slutresultatet blev förvånansvärt bra.

Nackdelar:
*Nackkuddens blixtlås hänger löst och dinglar vilket gör att det låter som en liten kattbjällra i nacken när man rör runt stolen. Inget man hör om där är annat ljud i rummet.
*Själva armstödskuddarna är lite "wobbliga", på gott och ont.
*Halvdryg montering. Se till så att du monterar "rätt", annars kommer du ha sneda armstöd.

Fördelar:
*Den är skön att sitta i, utan att vara för mjuk.
*Den är förvånansvärt ergonomisk med sin nackkudde, svankkudde (som jag f.ö. inte behöver) och höjbara armstöd. Att man kan låsa in vilken lutning man vill ha är också ett plus. Jag sitter väldigt rak i ryggen när jag spelar nu, till skillnad från tidigare när jag...halvlåg.
*Att ha en datorstol med nackstöd är en helt ny erfarenhet för mig. ^^
*Den andas bra med rygghålen samt pga. att där är tyg och inte läder i mitten.
*Stolen är stabil, och inte alls så ranglig som jag var rädd att den skulle vara.

Allt som allt är den klockren för 990:-, sen återstår ju att se hur pass länge den håller.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jag blev lite "rädd" när jag packade upp den, för den kändes lite budget (vilket den ju också är) när man skulle montera ihop den. Skruvarna kunde sitta på mer än ett sätt i hålen, och det fanns inga garantier för att något skulle bli rakt, men jag försökte montera ihop den så jämnt som möjligt, och slutresultatet blev förvånansvärt bra.

Nackdelar:
*Nackkuddens blixtlås hänger löst och dinglar vilket gör att det låter som en liten kattbjällra i nacken när man rör runt stolen. Inget man hör om där är annat ljud i rummet.
*Själva armstödskuddarna är lite "wobbliga", på gott och ont.
*Halvdryg montering. Se till så att du monterar "rätt", annars kommer du ha sneda armstöd.

Fördelar:
*Den är skön att sitta i, utan att vara för mjuk.
*Den är förvånansvärt ergonomisk med sin nackkudde, svankkudde (som jag f.ö. inte behöver) och höjbara armstöd. Att man kan låsa in vilken lutning man vill ha är också ett plus. Jag sitter väldigt rak i ryggen när jag spelar nu, till skillnad från tidigare när jag...halvlåg.
*Att ha en datorstol med nackstöd är en helt ny erfarenhet för mig. ^^
*Den andas bra med rygghålen samt pga. att där är tyg och inte läder i mitten.
*Stolen är stabil, och inte alls så ranglig som jag var rädd att den skulle vara.

Allt som allt är den klockren för 990:-, sen återstår ju att se hur pass länge den håller.

Låter finfint! Missade tyvärr erbjudandet seg som man är (de körde det längre än man trodde, 2-3 jan nåt tror jag)... men kanske kommer igen i framtiden.