My Cloud Extern HD koppla till TV

Permalänk
Medlem

My Cloud Extern HD koppla till TV

Hej

Har inhandlat mig en My Cloud HD för att kunna spara filer, musik och film på.

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk/W...

Jag får det att funka och se allt på datorn och min Iphone mobil genom appar och andra program så där har jag inga problem.

Nu när jag skulle få igång det till TV är en Samsung Smart TV så går det inte.
Den är uppkopplad till internet tv och jag hittar my cloud under "sources" så jag kan se den och gå in på den med den är helt tom även fast jag kan se alla filer på den i datorn och på mobilen.

Någon som vet vad jag har gjort fel eller vad man annars kan köpa om de inte funkar att göra så direkt in i TVn?

/Mattias

Permalänk

Har varit sugen på en my cloud jag med men har inte tagit tag i saken och köpt någon än. Men jag funderar på om du inte måste logga in på hårdisken och fiffla lite i inställningar för att kunna dela med dig av vissa saker osv, men detta kanske di redan kollat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kletgunnar:

Har varit sugen på en my cloud jag med men har inte tagit tag i saken och köpt någon än. Men jag funderar på om du inte måste logga in på hårdisken och fiffla lite i inställningar för att kunna dela med dig av vissa saker osv, men detta kanske di redan kollat?

Har kollat där och ser ut som allt som ska vara på är på men får kolla vidare idag mer, ska åka förbi elgiganten också sen och prata med han då en av dom hade en likadan

Permalänk
Medlem

Jag lyckades att få igång det. Under inställningar på my cloud sidan så gick man in på "Resurser" sen sin egna map "namn" och fick sätta på "Media som betjänas" till ON så kunde jag hitta dom på TV. Om någon annan har samma problem någon gång sen