Permalänk
Inaktiv

Nya tangentknappar

Hej, undrar om det finns någon sida där man kan beställa nya tangentbordsknappar till membrantangentbord?
Har ett corsair raptor k30
Har googlat lite men hittar bara till mekaniska tangentbord, mvh!

Permalänk
Medlem

Är i princip omöjligt att få tag på eftersom tangenterna till alla membrantangentbord är olika konstruerade, det enda du kan göra är nog att kontakta Corsair direkt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

Är i princip omöjligt att få tag på eftersom tangenterna till alla membrantangentbord är olika konstruerade, det enda du kan göra är nog att kontakta Corsair direkt.

Hmm de är inget problem med tangentbordet eller så , ville bara kolla om man kunde byta ut vissa till lite fräckare m.m ^^
Tack så mycket för snabbt svar!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Vill du hållas med att byta keycaps och greja så får du gå över till den mekaniska sidan!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av deeyay:

Vill du hållas med att byta keycaps och greja så får du gå över till den mekaniska sidan!

lite avis på att bara ägare av mekaniska tangentbord får ha så roligt
Nä köpte detta för en vecka sen, riktigt härligt o klart värt pengarna.
Mekaniskt får nog bli när man har fast inkomst!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av jojjeofc:

lite avis på att bara ägare av mekaniska tangentbord får ha så roligt
Nä köpte detta för en vecka sen, riktigt härligt o klart värt pengarna.
Mekaniskt får nog bli när man har fast inkomst!

Skönt att du är nöjd i alla fall! Jo. Det har en tendens att bli en relativt dyr hobby så jag tycker att du kan vänta med det tills du har fast inkomst ja annars kan det bli jobbigt

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad du köpte din K30 för men just nu kostar den ca 450:- för 50-100 kr mer kan du få ett mekaniskt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2175619,2888651,1274737,...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jomakr:

Jag vet inte vad du köpte din K30 för men just nu kostar den ca 450:- för 50-100 kr mer kan du få ett mekaniskt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2175619,2888651,1274737,...

fick den av min far, 500 på netonet, vet man kan få mycket billigare men orkade inte köra runt i malmö när vi redan va på netonet.
Plus detta tangentbordet matchar hela min setup, svart/röd/silver. den har även vad jag vill ha, multimedia knappar, alltså pausa musik,starta,byta låt m.m
Snyggt, riktigt härligt att skriva/spela på, ska jag köpa ett mekaniskt blir det nog mellan 1000-2000kr om ett par år.
himla nöjd med detta tangentbordet.
Även rätt nytt på marknaden, om jag förstått det rätt!
tyvärr kan man inte byta färg, bara göra så den pulserar och ändra strykan. bakgrundsbelysningen är röd
hade ett logitech g110 för ett tag sen, och jag väljer detta lätt istället, man får en mer ordentlig känsla av kvalitet, g110 är väldigt "plastigt" av sig.
( detta är på ett ungefär mitt 4de tangentbord detta är, logitech g110 gick i sönder o köpte bara billiga tangentbord för ca 100kr st.)